captcha

Jūsų klausimas priimtas

Viešojo transporto reforma: kuo nepatenkinti vilniečiai

Ne visi sostinės gyventojai džiaugiasi viešojo transporto pertvarka. DELFI pasiekė keli skaitytojų laiškai, kuriuose gyventojai dalijasi savo patyrimais.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Ne visi sostinės gyventojai džiaugiasi viešojo transporto pertvarka. DELFI pasiekė keli skaitytojų laiškai, kuriuose gyventojai dalijasi savo patyrimais.

„Visi tik ir džiaugiasi, kaip nuostabu greitieji autobusai, tačiau mano gyvenamame rajone, Žirmūnuose, padėtis toli gražu nėra gera. Aš gyvenu už Kareivių gatvės, prie pat troleibusų žiedo. Susisiekimas ten buvo fantastiškas, bet po reformos neliko trijų troleibusų maršrutų, o autobusai į troleibusų žiedą nevažinėja. Įsivaizduokite, dirbu netoli Lukiškių aikštės, bet po reformos iš dviejų maršrutų į darbą liko tik vienas. Tai yra, jei anksčiau į darbą galėjau važiuoti 17 ir 13 troleibusais, dabar tik 17“, – piktinasi skaitytoja Kotryna.

Sostinės savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ laikinai Viešojo transporto departamento vadovės pareigas einanti Modesta Gusarovienė dėsto, jog dalis troleibusų buvo panaikinta, nes dubliavosi jų maršrutas.

„Dėl troleibusų bei autobusų maršrutų dubliavimosi, buvo sutrumpintas 9 troleibuso bei panaikinti 13 bei 5 troleibusų maršrutai. Intervalas piko metu tarp visų troleibusų maršrutų iš Šaltinėlio stotelės yra itin mažas, t. y. troleibusai išvažiuoja kas 2–3 minutes. O nuo rudens, padidinus transporto priemonių skaičių maršrutuose, troleibusai važiuos dar dažniau“, – žada specialistė.

M. Gusarovienė sako, kad nors 13 troleibuso maršrutas panaikintas, likęs 17 maršrutas yra sustiprintas: pavasarį juo važiavo 12 troleibusų, nuo rugsėjo planuojama, kad jų bus 16.

„Nebeliko 5 troleibuso maršruto, nors jis buvo populiarus, nes greitas. Su juo buvo neįtikėtinai patogu nuvažiuoti iki Žaliojo tilto, o iš ten patogu važiuoti bet kur. Be to, tai buvo greitas maršrutas vykti iki stoties. Dabar iki stoties važiuoja tik 20 maršrutas, kuris keliauja ilgiau ir per aplinkui. Manau, geriau reikėjo jį panaikinti, o 5 palikti“, – piktinasi Kotryna.

M. Gusarovienė teigia, kad 5 troleibuso maršrutas buvo panaikintas įvedus 1G autobusų maršrutą, nes 90 proc. jų trasos dubliuojasi. Ji sako, jog dabar į stotį galima vykti 20 troleibusu, kuriuo kelionė trunka apie 40 min., arba važiuoti su persėdimu prie Žaliojo tilto, kai kelionė turėtų trukti 34 minutes.

Pasikeitė ir susisiekimas su centru

Kotryna apgailestauja, jog po pertvarkos daliai Žirmūnų gyventojų sudėtingiau pasiekti centrą. Patrumpinus 9 troleibuso maršrutą, daliai gyventojų tenka į Konstitucijos prospektą važiuoti su persėdimu.

„Iš Žirmūnų pavažiavus bet kuriuo iš troleibusų 12, 17 ar 20 maršrutų iki Minties stotelės, toje pačioje stotelėje galima persėsti į 4G autobusų maršrutą ir juo važiuoti iki Europos aikštės. Visos kelionės trukmė apie 20 minučių. Taip pat Minties stotelėje galima persėsti ne tik į 4G maršruto autobusą, bet ir į 19 arba 9 maršrutų troleibusą. Kadangi šie maršrutai yra pakankamai intensyvūs, persėdimui laikas yra labai mažas“, – sako M. Gusarovienė.

Buvo atsisakyta dalies maršrutų ir kitose sostinės vietose, pavyzdžiui, iš Žvėryno važiuoti iki prekybos centrų Ukmergės g. be persėdimo galima vienu, o ne dviem autobusais.

„Šiuolaikinė transporto sistema man primena tarybinius laikus kai dar mokiausi Baltupiuose, o važiuoti reikėdavo iš Karoliniškių, per pusę miesto ir sausakimšame 34 autobuse, dabar – tas pats. Tarkime, man reikia važiuoti iš Žvėryno iki Senukų Ukmergės gatvėje. Jau vien nuo mano namų iki Geležinio Vilko stotelės atstumas beveik kilometras. Ankščiau pro Geležinio Vilko stotelę važiuodavo 6 ir 24 autobusai, o dabar liko tik 24, arba turiu važiuoti su persėdimu“, – piktinosi skaitytoja Simona.

Planuoja mažinti viešojo transporto parkus

Sostinės savivaldybė planuoja, kad viešojo transporto reforma beveik nepaveiks „Vilniaus viešojo transporto“ parko, esančio Verkių g. 52, Žirmūnuose, užimtumo, tačiau parko teritorija gali mažėti dėl kitų priežasčių.

„2012 m. rugsėjį bendrovė eksploatavo 379, o šiuo metu – 392 miesto tipo autobusus. Šiuo metu į Antrąjį troleibusų parką, Justiniškių g. 14, yra perduoti 36 autobusai, iki rugsėjo 1 d. bus perduota dar 11 autobusų. Taigi parke dirbs 47 autobusai. Iki šių metų pabaigos autobusų parke bus dislokuota 19 naujų Europos Sąjungos lėšomis įsigytų dujinių autobusų, o kitų metų vasarą – dar 21 dujinis autobusas, gauti Lietuvai pardavus taršos leidimus“, – DELFI paaiškino įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis.

Pasak jo, jei bus mažinamas Žirmūnų viešojo transporto parko plotas, tai bus daroma tiesiant Šiaurinę gatvę. Ši gatvė buvo suplanuota prieš keletą metų, tačiau jos tiesimo darbai yra atidėti.

Kol kas gatvės brėžinys nėra parengtas, tačiau planuojama, kad ji sujungs Žirmūnus su Vakariniu aplinkeliu. Projektas šiuo metu yra derinamas Miesto plėtros departamente ir tai pabaigus bus pristatomas visuomenei.

„Planuojama, kad tiesiant Šiaurinę gatvę, šio parko teritorija sumažės 1,6 ha“, – dėstė G. Nakutis.

Iš viso „Vilniaus viešojo transporto“ parko teritorija sudaro 9,8 ha.

Sostinėje transporto pertvarka įvyko šių metų liepos 1 d. Vilniuje pradėjo veikti nauja viešojo transporto sistema: pakeisti kai kurie autobusų ir troleibusų maršrutai, nebevažinėjo privatūs mikroautobusai, pradėjo kursuoti greitieji autobusai bei popierinius bilietus iš esmės pakeitė elektroninė Vilniečio kortelė.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...