captcha

Jūsų klausimas priimtas

Estijos „Skinest Rail“ reiškia pretenzijas Lietuvai

Pralaimėjusi ginčus teismuose, Estijos geležinkelio paslaugų ir investicijų grupė „Skinest Rail“, Lietuvoje valdanti bendrovę „Skinest Baltija“, reiškia pretenzijas Lietuvai dėl dvišalės investicijų skatinimo sutarties pažeidimo. 
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Vyriausybė turėtų įgalioti Susisiekimo ministeriją atstovauti Lietuvai, sprendžiant visus galimus ginčus su „Skinest Rail“, nurodoma viešai paskelbtame nutarimo projekte. 

„Skinest Rail“ atstovas, nenorėjęs viešinti pavardės, BNS sakė, jog bendrovė planuoja ginti savo teises už Lietuvos ribų, o viena galimybių – kreiptis į tarptautinį arbitražą. Estijos bendrovė apie tai jau perspėjo Lietuvos vyriausybę. 

„Lietuvos geležinkeliai“ šiemet nepasirašė sutarties su „Skinest Rail“ dėl pabėgių pirkimo, nors įmonė buvo pasirinkta konkurso nugalėtoja. Vyriausybė birželį patvirtino, kad daugiau nei 3 mln. eurų vertės sandoris neatitiktų nacionalinio saugumo interesų.

Po tokio vyriausybės sprendimo „Skinest Baltijos“ vadovas Valdas Rasimas sakė, kad įmonė ne tik bylinėsis Lietuvos teismuose – ji gali siekti kompensacijos už Susisiekimo ministerijos paviešintus teiginius apie bendrovę. Anot jo, vyriausybės veiksmai daro neigiamos įtakos bendrovės veiklai. 

„Jei praktika šalinti konkurentus ar stabdyti sandorius prisidengiant nacionaliniu saugumu Lietuvoje tampa įprasta, tai tokiu būdu siunčiama labai bloga žinutė užsienio investuotojams“, – yra sakęs V. Rasimas. 

Vyriausybė tuomet skelbė, kad „Skinest Rail“ savininkas Olegas Osinovskis turi didinančių riziką ar keliančių grėsmę nacionaliniam saugumui ryšių su užsienio valstybių institucijomis ar jų fiziniais ar juridiniais asmenimis. Be to, O. Osinovskis buvo įtariamasis byloje dėl korupcinio nusikaltimo Latvijoje.

Estijos pilietis O. Osinovskis įvardijamas kaip vienas turtingiausių šalies žmonių, jis figūravo viename garsiausių Latvijos korupcijos skandalų – jis įtariamas davęs 0,5 mln. eurų kyšį už tai, kad Latvijos geležinkelių valdoma įmonė „Latvijas Dzelzcels RSS“ įsigytų iš „Skinest“ 4 senus dyzelinius lokomotyvus. Jam bei buvusiam Latvijos geležinkelių vadovui Ugiui Magoniui iškeltos baudžiamosios bylos.

Sutartį dėl pabėgių pirkimo „Lietuvos geležinkeliai“ birželį pasirašė su antroje vietoje konkurse buvusia „Swetrak“.

Geležinkelių ir vyriausybės sprendimus „Skinest Rail“ nesėkmingai skundė teismuose – Vilniaus apygardos teismas rugpjūtį patvirtino, kad „Lietuvos geležinkelių“ ir „Swetrak“ sutartis yra teisėta, o Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) liepą atmetė „Skinest Baltijos“, „Skinest Rail“, „Skinest Grupp“ ir jų savininko O. Osinovskio skundą dėl vyriausybės komisijos sprendimo.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...