captcha

Jūsų klausimas priimtas

Tyrimas: kas trečias Lietuvos gyventojas yra pirkęs internetu

32 proc. Lietuvos gyventojų yra pirkę prekių ar paslaugų elektroninėse parduotuvėse. Beveik 40 proc. jų internetu apsipirkinėja bent kartą per mėnesį, o trečdalis elektroninėse parduotuvėse perka bent kartą per ketvirtį.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.

32 proc. Lietuvos gyventojų yra pirkę prekių ar paslaugų elektroninėse parduotuvėse. Beveik 40 proc. jų internetu apsipirkinėja bent kartą per mėnesį, o trečdalis elektroninėse parduotuvėse perka bent kartą per ketvirtį.

Apie 29 proc. internetu perkančių šalies gyventojų tai daro kartą per pusmetį ar dar rečiau, rodo „Swedbank“ užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktas Lietuvos gyventojų apsipirkimo internetinėse parduotuvėse įpročių tyrimas.

34 proc. perkančiųjų internetu nurodė, kad jiems patogiausia atsiskaityti bankiniu pavedimu prieš prekės pristatymą. Mokėti kreditine ar debetine banko kortele prieš prekės pristatymą renkasi 23 proc., o atsiskaityti grynaisiais pinigais prekės pristatymo metu linkę 29 proc. gyventojų, rašoma pranešime spaudai.

„Pastaraisiais metais žmonės vis dažniau perka internetu. „Swedbank“ privačių klientų duomenys rodo, kad per pastaruosius dvejus metus pirkimų internetu skaičius išaugo beveik dvigubai. Prognozuojame, kad šie skaičiai augs ir ateityje. Vis dėlto tyrimas parodė, kad Lietuvoje yra nemažai žmonių, kurie niekada nebandė pirkti interneto parduotuvėse, nes nežino, kaip tai padaryti arba jomis nepasitiki.

Daliai respondentų (6 proc.) pirkti internetu nepatogu, nes jiems nebuvo suteiktas patogus atsiskaitymo už prekes ar paslaugas būdas. Iš patirties žinome, kad sėkmingai pirmąjį kartą apsipirkę žmonės įgunda naudotis elektronine erdve, ir, kaip rodo tyrimo duomenys, šį procesą dar labiau paspartintų elektroninių parduotuvių iniciatyvumas, lankstumas ir potencialiems klientams suteikiama išsamesnė informacija“, – teigia „Swedbank“ Verslo bankininkystės tarnybos vadovas Dainius Vilčinskas.

Tyrimo duomenimis, 12 proc. retai internete apsiperkančių žmonių teigė, kad jiems trūksta informacijos apie parduodamas prekes – jų išmatavimus, gamintoją, gaminio sudėtį ar kitų techninių duomenų apie prekes ar paslaugas. Dar 13 proc. mano, kad elektroninės parduotuvės nėra pakankamai lanksčios priimdamos atgal ar keisdamos prekes, o 12 proc. retai perkančių internetu gyventojų teigia, kad prekių pristatymo mokesčiai jiems yra per dideli.

Apklausos metu kas penktas (21 proc.) neperkantis ar retai internetu apsiperkantis respondentas teigė, kad nepasitiki elektroninėmis parduotuvėmis, ypač mažiau girdėtomis, o kas dešimtas (11 proc.) nenori rizikuoti pakliūti į elektroninėje erdvėje veikiančių sukčių pinkles.

 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close