captcha

Jūsų klausimas priimtas

A. Šemeta: dėl Rusijos kaltės gali rimtai sutrikti ES-Rusijos prekybos srautai

Už muitų sąjungą atsakingas Europos Komisijos narys Algirdas Šemeta, reaguodamas į Rusijos muitinės paskelbtus ketinimus nuo rugpjūčio 14 d. keisti tarptautinio gabenimo sąlygas šioje šalyje, kreipėsi į Rusijos Federalinės muitinės tarnybos (FMT) vadovą Andrejų Belianinovą.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Už muitų sąjungą atsakingas Europos Komisijos narys Algirdas Šemeta, reaguodamas į Rusijos muitinės paskelbtus ketinimus nuo rugpjūčio 14 d. keisti tarptautinio gabenimo sąlygas šioje šalyje, kreipėsi į Rusijos Federalinės muitinės tarnybos (FMT) vadovą Andrejų Belianinovą.

Nauju FMT vadovo potvarkiu, prekėms, pagal TIR konvencijos procedūrą gabenamoms per Rusijos teritoriją, turėtų būti taikomas reikalavimas pateikti nacionalinę garantiją (palyda, užstatas, laidavimas). Toks reikalavimas gerokai pabrangintų vežėjų paslaugas.

A. Belianinovui adresuotame laiške A. Šemeta reiškia didžiulį susirūpinimą vienpusišku Rusijos Federacijos sprendimu įvesti papildomus reikalavimus vežėjams.

A. Šemeta perspėja, kad tokioms FMT taisyklėms įsigaliojus, dėl papildomos naštos vežėjams ir muitinėms, gali rimtai sutrikti ES-Rusijos prekybos srautai. Tokios priemonės galimai pažeistų TIR konvenciją, kurios nare tarp kitų 50 šalių yra ir Rusija.

„Primygtinai kviečiu jus persvarstyti paskelbto sprendimo įgyvendinimą ir pradėti deramas konsultacijas šiuo klausimu, kaip to reikalauja TIR konvencija“, – sakoma Rusijos muitinės vadovui adresuotame EK nario A. Šemetos laiške.

1975 m. Muitinės konvencija dėl tarptautinio krovinių gabenimo su TIR knygelėmis (TIR konvencija) supaprastina administracinius formalumus tarptautinio kelių transporto srityje, ypač pasienyje, bei numato, kad kroviniai, gabenami pagal šios konvencijos procedūrą, šalių pasienio muitinėse en route nėra apmokestinami importo ir eksporto muitais ir mokesčiais arba užstatu. TIR knygelė laikoma garantija, kad supaprastintomis muitinės procedūromis nebus piktnaudžiaujama.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius irgi sako, kad toks sprendimas gali padaryti didelę neigiamą įtaką Lietuvos ir Rusijos prekyboms ryšiams, primena ELTA.

„Gali visiškai sutrikti tarptautinė prekyba su Rusija. Tai būtų smūgis Lietuvos ir Rusijos verslui, eksportuotojams“, – sakė A. Kondrusevičius.

Maskvoje „Linavos“ prezidentas buvo susitikęs su Rusijos federalinės muitinės tarnybos pareigūnais, muitinės tarpininkų ir draudimo bendrovių atstovais, su kuriais aptarė šį klausimą.

Anot „Linavos“ prezidento, visos pastangos dedamos tam, kad šis nepalankus sprendimas būtų panaikintas. Šiuo metu vyksta Tarptautinės kelių transporto sąjungos IRU atstovų derybos su Rusijos atsakingomis žinybomis dėl šio potvarkio atšaukimo.

Lietuva savo ruožtu jau kreipėsi į atsakingas Rusijos žinybas dėl žalingo tarptautinei prekybai sprendimo. Asociacija „Linava“ prašė Susisiekimo ministerijos, Lietuvos muitinės ir Užsienio reikalų ministerijos bei Lietuvos pramonininkų konfederacija raštu informuoti įvairias valstybės ir verslo institucijas apie šį klausimą ir išdėstyti Lietuvos susirūpinimą.

„Mūsų institucijos operatyviai į tai reagavo“, – tikino A. Kondrusevičius.

Anot jo, kitą savaitę vyks Lietuvos, Lenkijos, Ukrainos, Moldovos ir Latvijos vežėjų asociacijų prezidentų susitikimas, kuriame bus priimti sprendimai dėl bendrų šalių derybinių pozicijų.

Šiuos aspektus A. Kondrusevičius trečiadienį aptarė su Rusijos prekybos atstovybės Lietuvoje atašė Igoriu Lysovu. Pažymėta, jog Rusijos muitinės priimti sprendimai trikdys dvišalę prekybą ir šalims atneš didelių nuostolių.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close