captcha

Jūsų klausimas priimtas

Lyginant su Latvija ir Estija, į Lietuvą ir toliau įvežami senesni automobiliai

Iš trijų Baltijos šalių Estijoje nuperkama daugiausiai naujų automobilių. Populiariausiomis naujų automobilių markėmis Baltijos šalyse išlieka „Volkswagen“ (Lietuvoje, Latvijoje) ir „Toyota“ (Estijoje). Tą rodo valstybės įmonės „Regitra“ bei transporto skelbimų portalo Autoplius.lt duomenys.
Š. Mažeikos (BFL) nuotr.
Š. Mažeikos (BFL) nuotr.

Iš trijų Baltijos šalių Estijoje nuperkama daugiausiai naujų automobilių. Populiariausiomis naujų automobilių markėmis Baltijos šalyse išlieka „Volkswagen“ (Lietuvoje, Latvijoje) ir „Toyota“ (Estijoje). Tą rodo valstybės įmonės „Regitra“ bei transporto skelbimų portalo Autoplius.lt duomenys.

Pasak Viktoro Daukšo, Autoplius.lt plėtros vadovo, lyginant su praėjusių metų antruoju ketvirčiu, padaugėjo tiek naujai į šalį įvežtų naudotų automobilių, tiek sandorių vidinėje šalies rinkoje.

„Ketverius metus iš eilės antrąjį ketvirtį naujų ir naudotų automobilių sandorių skaičius augo. Prireikė kelerių metų, kad automobilių rinka priartėtų prie buvusių rodiklių, o iki rekordinių aukštumų stiebtis dar yra kur. Tiesa, ateityje augimas bus lėtesnis“, – numato V. Daukšas.

Duomenys rodo, kad naujų automobilių vidutinė kaina toliau nuosekliai augo ir pasiekė 73 tūkst. Lt daugiau nei tuo pačiu metu praėjusiais metais.

„Apskaičiavome, kad populiariausių Lietuvoje 11–15 metų automobilių vidutinė kaina krito nedaug, apie 80 Lt, ir dabar yra apie 7,5 tūkst. Lt. Naujesni automobiliai pabrango. Pavyzdžiui, 6–10 metų automobilių kaina padidėjo 624 Lt ir, norint įsigyti tokį automobilį, reikės sumokėti daugiau nei 17 tūkst. Lt“, – kainų pokyčius pristato V. Daukšas.

Į Lietuvą įvežama mažiau 1–5 metų automobilių

Lyginant su kaimynėmis Latvija bei Estija, į Lietuvą ir toliau įvežami senesni automobiliai. Antrąjį šių metų ketvirtį daugiausiai buvo įvežama 11–15 metų automobilių, o į Estiją ir Latviją naujesnių – 6–10 metų transporto priemonių.

Duomenys rodo, kad į Lietuvą per antrąjį ketvirtį įvežta 16,7 tūkst. 11–15 metų automobilių, t.y. 969 daugiau nei praėjusiais metais tuo pačiu metu.

Per metus sumažėjo į mūsų šalį įvežamų prieš 1–5 metus pagamintų automobilių. Jie sudaro vos 9,7 proc. visų į šalį įvežamų automobilių. Latvijoje jaunesni nei 5 metų automobiliai sudarė 17 proc., Estijoje – 29,7 proc. visų į šalį įvežamų automobilių.

Anot V. Daukšo, Lietuvos automobilių parkas savo vidutiniu amžiumi nusileidžia latviams bei estams, tačiau Lietuvos naudotų automobilių rinka kelis kartus didesnė nei minėtų šalių.

Naujų automobilių rinkos lyderė – Estija

Duomenys rodo, kad Estijoje daugiausiai nuperkama naujų automobilių. Autoplius.lt bei „Autotyrimų“ duomenimis, Estijoje per antrąjį ketvirtį nupirkta beveik pusė visų naujų Baltijos šalyse įsigytų automobilių – 6,4 tūkst. iš 13,4 tūkst. Lietuvoje naujų automobilių nupirkta 3,7 tūkst., o Latvijoje – 3,3 tūkst.

Populiariausiomis naujų automobilių markėmis Baltijos šalyse išlieka „Volkswagen“ (Lietuvoje, Latvijoje) ir „Toyota“ (Estijoje).

Antrąjį ketvirtį Lietuvoje labiausiai augo (35,8 proc.) „Fiat“ pardavimai. Lietuvoje į perkamiausių naujų automobilių viršūnę pateko „Fiat 500“ (kaina siekia 35,5 tūkst. Lt), Latvijoje populiariausias išlieka „Peugeot 3008“, o Estijoje – „Honda CR-V“.

Nauji ir naudoti automobiliai Lietuvoje bei Latvijoje dažniau perkami su dyzeliniais varikliais, tuo metu Estijoje nuperkama daugiau benzinu varomų automobilių. Pasak V. Daukšo, tokia situacija susidarė todėl, kad stipriai skiriasi naujų automobilių kainos bei klimatas.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...