captcha

Jūsų klausimas priimtas

Pirkėjai protestuoja prieš pakilusias kainas pirkdami mažiau

Per metus pašokusios maisto produktų kainos jau ima atsisukti kitu lazdos galu prieš gamintojus. Tą pastebi analitikai, tą rodo ir pardavimų statistika. Pieno produktų, kurie per metus brango labiausiai, pardavimai per metus sumažėjo dešimtimis procentų.
J. Timmso/unsplash.com nuotr.
J. Timmso/unsplash.com nuotr.

Pirmadienį Statistikos departamentas paskelbė, kad per metus pienas ir pieno produktai, išskyrus sviestą, brango 11,9 proc. Tiek kaina pasikeitė nuo praėjusių iki šių metų rugsėjo. Kaip tai paveikė vartojimą? Pieno produktų pardavimai per metus gerokai smuko, skelbia naujausia valstybės įmonės „Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centras“ skelbiama statistika.

Sūrių ir sviesto pardavimai – žemyn

82 proc. riebumo sviesto pardavimai per metus Lietuvoje sumažėjo 23,5 proc., rodo vidaus rinkos pardavimo statistika. Pavyzdžiui, pernai paskutinę rugsėjo savaitę Lietuvoje parduota 134 tonos fasuoto sviesto, šįmet per tą pačią savaitę – jau tik 104 tonos. Kaina per šį laikotarpį padidėjo 61 proc.

Dar smarkiau krito kai kurių populiarių sūrių pardavimai. Pavyzdžiui, sūrio „Gouda“ pardavimai krito net 74,5 proc., rodo pardavimų statistika. Jei pernai rugsėjį per savaitę būdavo parduodama 173 tonų sūrio, tai šiais metais pardavimai nukrito iki 44 tonų. Tačiau per metus šio sūrio tonos kaina padidėjo 35 proc. Sūrio „Tilsit“ pardavimai vidaus rinkoje sumažėjo 48,14 proc. – nuo 137 iki 71,4 tonos per savaitę, o kaina pakilo 25 proc. Šių pavadinimų sūrius gamina kelios pieno perdirbimo įmonės Lietuvoje. 3,5 proc. smuktelėjo ir kitų ilgai brandintų sūrių pardavimai. Mažiau perka ir pabrangusių sūrelių Pieno perdirbėjai turi sunerimti, nes Lietuvos pirkėjai mažiau perka ir kitų produktų. Pavyzdžiui, per metus 5 proc. smuko pieno pardavimai, o grietinės pardavimai krito 4 proc.

Lietuvoje menksta ir šokoladinių varškės sūrelių pardavimai, nors mūsų šalies gamintojams konkurencija yra nedidelė. Per metus jų pardavimai vidaus rinkoje susitraukė 16,5 proc., rodo statistika. Parduotuvių lentynose šio produkto kaina pakilo 8,16 proc.

Varškės gaminių su augaliniais riebalais prekyba sumažėjo 20 proc. Taip pat smarkiai krito ir sutirštinto pieno pardavimai.

Daugiau parduoti Lietuvoje – neapsimoka

Lietuvos pienininkų asociacijos „Pieno centras“ vadovas Egidijus Simonis pastebi, kad pieno produktai Lietuvoje ir taip parduodami žemesnėmis kainomis nei turėtų būti. „Vidaus rinka ir taip nepelninga, todėl aš spėju, kad gamintojai labiau pradėjo orientuotis į eksporto rinkas, nes ten parduoti pieno produktus labiau apsimoka“, – 15min teigė E.Simonis. Pasak jo, pieno perdirbėjai kol kas nepastebėjo, kad Lietuvoje būtų kritęs produktų vartojimas.

„Jis išlieka stabilus net ir sumažėjus vartotojų skaičiui. 40 procentų pagamintų pieno produktų lieka vidaus rinkoje“, – tikino asociacijos vadovas.

Banko „Luminor“ vyriausioji analitikė Indrė Genytė-Pikčienė pirmadienį taip pat pastebėjo, kad dėl spartaus kainų augimo pradėjo keistis vartotojų elgsena. „Akivaizdu, kad brangstant prekėms ir paslaugoms gyventojų vartojimo apetitas bjūra. Tą iliustruoja operatyvūs mažmeninės prekybos duomenys. Vasaros mėnesiais mažmeninės prekybos apyvartų apimtys palyginamosiomis kainomis teaugo vidutiniškai 3 proc., kai pirmąjį pusmetį stebėjome dukart spartesnę plėtrą“, – rašo komentare ji.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...