captcha

Jūsų klausimas priimtas

Vežėjai priešinasi degalų kiekio ribojimui

Vežėjai priešinasi Seime pasklidusiems ketinimams riboti vilkikų bakuose įvežamų degalų kiekį. Tokį būdą kontrabandai mažinti siūlo degalų pardavėjai. Politikai žada, prieš priimdami sprendimus, įvertinti galimus padarinius visam verslui.
 
„Linava“ nuotr.
„Linava“ nuotr.

Vežėjai priešinasi Seime pasklidusiems ketinimams riboti vilkikų bakuose įvežamų degalų kiekį. Tokį būdą kontrabandai mažinti siūlo degalų pardavėjai. Politikai žada, prieš priimdami sprendimus, įvertinti galimus padarinius visam verslui.

Riboti vilkikų bakuose įvežamų degalų kiekį dviejuose Seimo komitetuose pasiūlė Naftos prekybos įmonių asociacija. Priemonės veiksmingumą esą įrodė kaimynai – sumažinus leidžiamą į Lenkiją įvežti degalų kiekį, nemaža dalis jų vežėjų pasuko per Lietuvą. Tačiau bėda – čia jie dažnai ir parduoda beveik perpus pigesnį nei Lietuvos degalinėse dyzelinį kurą. Ir taip daro ne vien lenkai, informuoja LRT televizijos naujienų tarnyba.

„Jeigu per parą į Lietuvą įvažiuoja 1500 sunkiųjų automobilių. Vienas automobilis minimaliai bake gali turėti  apie 600 litrų, tai padauginus  per parą įvažiuojančių automobilių skaičių iš tiek dienų, kiek yra metuose, tai šalį įvažiuoja degalai, kurių vertė, skaičiuojant tiktai akcizą, yra apie 300 milijonų litų“, – teigia Naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentas  Lukas Vosylius.

Asociacijos skaičiavimu, nelegaliai įvežti degalai sudaro beveik trečdalį Lietuvos rinkos. O rimtesnių siūlymų, kaip mažinti kontrabandą, nesigirdi. Tačiau degalų pardavėjų siūlymai labai nepatinka vežėjams, nes degalai jiems – ne prekė, o darbo priemonė.

„Tai gali sujaukti, visų pirma, situaciją tarptautinėje rinkoje, pasiskirstant srautams. Kitas dalykas, manau, kad tai sukels sąmyšį ir padidins eiles pasienyje. Nereikia  verslui, kuris neša Lietuvai pinigus iš Rytų rinkų, kišti pagalius į ratus“, – sako „Linavos“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

Anot „Linavos“ vadovo, Lenkija jau rengiasi  atsisakyti ribojimų, nes kontrolei pasienyje reikia papildomų žmonių, įrangos, be to, ilgėjant patikrinimui, ilgėja ir eilės. Degalų pardavėjai tikina atvirkščiai – esą eilės pasienyje mažėtų, nes sumažėtų Rusijos, Baltarusijos ar net Rumunijos vežėjų, dabar dažnai vykstančių per Lietuvą net be krovinių, tik su parduoti skirtais degalais. Politikai sprendimus žada tik viską gerai įvertinę.

„Dabar sudarėme tokią darbo grupę ir kartu iš mūsų komiteto ir iš verslininkų, vežėjų naftos produktų prekiautojų  ir pasižiūrėsime , kokių priemonių reikės  imtis. Aišku nepakenkiant verslui, kad nenukreiptų srautų per kaimynines valstybes, nes tada nieko neišloštume“, – teigia Seimo Aplinkos apsaugos komiteto pirmininkas Bronius Bradauskas.

Parlamentaras neprognozuoja, kada ir kokie gali būti priimti sprendimai, nes degalų ribojimui, kaip galimai tranzito ir vežėjų verslo kliūčiai, nepritaria ir Susisiekimo ministerija.

 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...