captcha

Jūsų klausimas priimtas

Ieško būdų, kaip Klaipėdos jūrų uostui kompensuoti investicijas į suskystintų dujų terminalui reikalingą krantinės statybą

Klaipėdos jūrų uosto investicijos į krantinės suskystintųjų dujų terminalui statybą greičiausiai bus kompensuojamos per uosto rinkliavas ir suskystintųjų dujų tarifus. Energetikos ministerija per savaitę turi parengti ir Vyriausybei pateikti nutarimo dėl kompensacijų uostui projektą.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Klaipėdos jūrų uosto investicijos į krantinės suskystintųjų dujų terminalui statybą greičiausiai bus kompensuojamos per uosto rinkliavas ir suskystintųjų  dujų tarifus. Energetikos ministerija per savaitę turi parengti ir Vyriausybei  pateikti nutarimo dėl kompensacijų uostui projektą.  

Piktintis jam užkraunama prievole – pastatyti krantinę, prie kurios švartuosis suskystintųjų dujų terminalo laivas su išdujinimo įranga, – Klaipėdos uostas pradėjo, pamatęs suskystintųjų dujų terminalo įstatymą. Jame  kompensacijos už investicijas numatomos tik projektą įgyvendinančiai „Klaipėdos naftos“ bendrovei. O  pagal uosto įstatymą statyti krantines  priklauso uosto direkcijai. Vyriausybė dabar ieško, kaip suderinti šių dviejų įstatymų neatitikimus.

„Mūsų investicijos negali būti beprasmės. Kažkaip reikia  įvertinti, per ką  yra grąžinama ta mūsų investicija. Ar per verslą  – pvz. per suskystintų gamtinių dujų kainą, kaip numatyta kompensacija „Klaipėdos naftos“ bendrovei, ar kažkokiais kitais metodais“, – svarstė Klaipėdos jūrų uosto direkcijos vadovas Eugenijus Gentvilas.

Premjeras sutinka, kad terminalo krantinė vien iš uosto rinkliavų, kaip būna pastačius kitas, laivus dažniau priimančias krantines, neatsipirks. Tad dalis statybos sąnaudų tikrai teks dujų vartotojams.  

 „Tai gali būti iš to paties papildomo tarifo sudėtinės dalies, kuri yra numatyta įstatyme ir kuri garantuoja terminalo investicijų grąžą. Lygiai taip, kaip ir plėtojant bet kokią kitą infrastruktūrą, investicijos  į tokios infrastruktūros plėtrą vėliau grąžinamos vartotojams, atitinkamai už tai sumokant“, – kalbėjo Ministras Pirmininkas Andrius Kubilius.

Nors galutinė krantinės statybos kaina dar nepatvirtinta, kalbama  apie maždaug 180 mln. litų investicijas. Kol nėra konkretaus investicijų kompensavimo mechanizmo, Klaipėdos uostas atsisako pasirašyti bendradarbiavimo sutartį su terminalo projektą įgyvendinančia „Klaipėdos nafta“. Šiandien Vyriausybė įpareigojo energetikos ministeriją per savaitę parengti nutarimą, kuriame būtų numatyta, kaip bendrovės dalysis investicijas ir kaip jos bus kompensuojamos. 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...