captcha

Jūsų klausimas priimtas

Kauno savivaldybė nerimauja, kad skrydžių perkėlimas iš Vilniaus virs chaosu

Ketinant laikinai perkelti skrydžius iš Vilniaus į Kauno oro uostą šią vasarą Kauno savivaldybė nerimauja, kad padidėjęs skrydžių srautas, nesant tinkamo pasiruošimo, sukels chaosą, ir teigia, kad keliautojams jau dabar kyla nemažai problemų.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

„Matydami visą situaciją su tvarkomomis gatvėmis šalia oro uosto, žinodami problemas kalbant apie patikrų postus – esu sulaukęs gal dešimt visai žinomų visuomenėje žmonių nusiskundimų, kiek jiems yra tekę laukti jau dabar atskridus į Kauno oro uostą, ir būtent pasų kontrolė yra labai komplikuotas dalykas. Mąstant, koks yra planas ir kaip viskas turėtų atrodyti – skrydžių bus gerokai daugiau, tai tikrai nujaučiame, kad bus labai komplikuota situacija“, – BNS sakė Kauno vicemeras Simonas Kairys.

Lietuvos oro uosto atstovai pripažįsta, kad jau dabar sulaukiama keleivių nepasitenkinimo. Tačiau jie teigia, kad pasiruošimo darbai vyksta sklandžiai, o skrydžius nukreipus per Kauną, keleiviams laukti teks ne ilgiau nei šiuo metu Vilniuje.

„Infrastruktūra laikytina, kad poreikius patenkina, bet ji yra pertvarkoma, kadangi turime ir keleivių nepasitenkinimą. Kita vertus, didysis užlaikymas slepiasi pačiame procese, bet mes proceso nekontroliuojame“, – kalbėdamas apie pasų patikrą BNS sakė Lietuvos oro uostų vykdomasis direktorius Donatas Voveris.

Nerimauja dėl blogų įspūdžių

Dėl vykdomos Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos nuo liepos 14-osios į Kauno oro uostą 35 dienoms bus perkelti iš Vilniaus vykdomi skrydžiai. Kauno savivaldybė rengiasi šiuo laikotarpiu pasinaudoti kaip proga pritraukti į Kauną turistų ir pristatyti miestą čia atvykstantiems keleiviams, kad jie vėliau norėtų grįžti. Tam rengiama vaizdo medžiaga, turėtų veikti specialus informacijos terminalas ir dirbti savanoriai.

Į Kauno oro uostą kursuojantį 29-ojo maršruto autobusą rengiamasi perdažyti kitokiomis spalvomis, jame taip pat planuojama teikti informaciją apie Kauną ir kviesti grįžti į miestą ateityje.

Tačiau savivaldybė nerimauja, kad oro uostui neužtikrinus patogaus aptarnavimo, šios pastangos nueis perniek.

„Nesinori, kad tai grįžtų kitu galu, tiems keliaujantiems žmonėms atsidūrus visiškame chaose“, – kalbėjo S. Kairys.

Pasų kontrolė, pasak jo, esanti pagrindinė problema, nes jau dabar keleiviams tenka ilgai laukti.

Valstybės sienos apsaugos Kauno oro uosto užkardos vadas Vitas Packevičius BNS sakė, kad pasieniečiai išnaudoja visą esamą oro uosto infrastruktūrą, tačiau atvykstantiems keleiviams nepatogumų sukelia mažos patalpos.

„Su atvykimu yra problema, nes pati infrastruktūra, kai buvo statytas oro uostas, nebuvo pritaikyta tokiam keleivių srautui“, – sakė jis.

„Patalpa yra mažesnė, būna, kad atvykstantys keleiviai laukia ir lauke“, – kalbėjo pasienietis.

Oro uosto užkardos vadas atkreipė dėmesį, kad keleivių kontrolę sulėtina šiemet įsigaliojęs naujas Europos Sąjungos reglamentas dėl keleivių tikrinimo procedūrų – jos sugriežtintos.

Iki liepos 14 dienos Kauno oro uosto užkardoje atvykstančių ir išvykstančių keleivių pasų kontrolę atlieka po keturis pareigūnus. Nuo liepos 14 dienos į Kauno oro uostą dirbti atvyks Vilniaus oro uosto užkardos pareigūnų. Atvykstantys keleiviai bus aptarnaujami iš viso dešimtyje darbo vietų, išvykstantys – šešiose.

„Neturėtų būti problemos. Pikas bus dienos metu nuo 11 iki 16 valandos su atvykimais ir išvykimais, nes registracija vyks tuo pačiu metu“, – sakė V. Packevičius.

Oro uosto vadovas: situacija bus panaši kaip Vilniuje

Kaip teigia Lietuvos oro uostų vykdomasis direktorius, pasiruošimai skrydžių perkėlimui į Kauną vyksta sklandžiai: baigiama esamo terminalo rekonstrukcija, kitą savaitę bus įrengtos papildomos automobilių stovėjimo aikštelės – vietų skaičius prilygs Vilniaus oro uoste esančiam.

„Nuo liepos 14 dienos Kauno oro uoste papildomai dirbs ne mažiau 350 žmonių – mūsų darbuotojai, perkeliami iš Vilniaus oro uosto, papildomai samdomi darbuotojai pagalbinėms funkcijoms atlikti, tiek kitų įmonių ir institucijų, kurios savo veiklą vykdo oro uoste“, – BNS sakė jis.

Oro uostų vadovas pabrėžė, kad infrastruktūra nėra įrengiama iš anksto, o darbai planuojami taip, kad būtų baigti tada, kai išaugs keleivių srautai. Perkėlimui pasiruošusios, pasak jo, yra ir kitos oro uoste dirbančios institucijos.

Šiuo metu Kauno rajone, Karmėlavos miestelyje, kur įsikūręs oro uostas, vyksta kelio remonto darbai. Kauno vicemeras svarstė, ar darbus pavyks baigti laiku, o jei ne, ar dirbanti kelių technika neapsunkins atvykimo į oro uostą. Pasak D. Voverio, oro uostai yra gavę Automobilių kelių direkcijos užtikrinimą, kad 35 dienas, kai skrydžiai vyks iš Kauno, darbai Karmėlavoje vykdomi nebus.

„Su Automobilių kelių direkcija aktyviai dirbame ir jau gerus tris mėnesius turime labai konkretų pažadą, kad liepos 13 dieną visi darbai arba bus užbaigti, arba bus sustabdyti, technika nuo kelių patraukta ir atidarytos pilnai dvi eismo juostos susisiekimui tarp Vilniaus ir Kauno oro uosto“, – sakė jis.

Kalbėdamas apie pasų patikrą, oro uostų vadovas sakė, jog Kaune bus įrengta pakankamai postų, kad būtų užtikrintas kaip galima greitesnis procesas.

„Mes skaičiuojame keleivių pralaidumą, lygindami su tuo, kurį turime Vilniuje. Mes užtikrinime ne mažesnį keleivių pralaidumą nei turime Vilniuje. Sąlygos bus labai panašios į tas, kurios dabar yra“, – garantavo D. Voveris.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...