captcha

Jūsų klausimas priimtas

Pasirašys susitarimus dėl SGD varomo geležinkelio lokomotyvo ir išmanaus konteinerio

Ketvirtadienį Klaipėdoje bus pasirašyti susitarimai dėl suskystintomis gamtinėmis dujomis (SGD) varomo geležinkelio lokomotyvo ir išmanaus SGD transportuoti skirto konteinerio sukūrimo ir gamybos.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Prieš daugiau nei dvejus metus pradėjęs veikti SGD terminalas Klaipėdoje atveria naujas erdves dujų panaudojimo rinkoje. Inovatyvioms idėjoms generuoti prieš metus buvo įkurtas SGD klasteris.

Su partneriais – bendrove „Lietuvos geležinkeliai“, keliomis uosto kompanijomis, Vilniaus Gedimino technikos ir Klaipėdos universitetų mokslininkais – užsimota sukurti SGD varomą geležinkelio lokomotyvą. Teigiama, kad toks lokomotyvas būtų naudojamas uostą aptarnaujančių geležinkelių logistikoje ir turėtų tapti unikaliu švaraus kuro panaudojimo pavyzdžiu geležinkelyje.

Manoma, kad šis technologinis sprendimas sudarytų sąlygas naudoti mažiau kuro – Lenkijos patirtis esą rodo, kad fiksuotais maršrutais važiuojantys SGD varomi sunkvežimiai gali sunaudoti iki 40 proc. mažiau kuro.

Kitas Klaipėdos SGD klasterio inicijuotas projektas – išmanaus SGD transportavimo konteinerio gamyba. Tokiuose konteineriuose dujos galėtų būti vežamos keliais, geležinkeliu ar jūros transportu. Tikimasi, kad pirmieji Lietuvoje pagaminti konteineriai bus pradėti naudoti dar šių metų pabaigoje.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close