captcha

Jūsų klausimas priimtas

Medinių aksesuarų startuolio įkūrėjai: Lietuva nėra blogiausia vieta verslui kurti

Kasmet Lietuvoje veiklą pradeda daugybė startuolių. Tačiau nemažai veiklą nutraukia supratę, kad jiems tikrai nepasiseks. Matas, Karolis ir Karolina – ne iš tokių. Prieš porą metų sugalvoję gaminti medinius aksesuarus telefonams ir kompiuteriams, šiandien jie jau planuoja plėsti komandą ir didinti pardavimą. 
Karolina ir Karolis, LRT stop kadras
Karolina ir Karolis, LRT stop kadras

„Norėjome su Karoliu, mano partneriu, išbandyti save versle. Mes prieš tai kūrėme nevyriausybinę organizaciją „Europos jaunimo parlamentas“, jai vadovavome. Pamatėme, kad dirbti kartu sekasi gana gerai, tai pradėjome galvoti apie verslą. Galvojome gal nuo paprastų dalykų pradėti, galbūt nuo telefonų dėklų prekybos. Ieškojome idėjų „Instagram“, „Pinterest“ ir nusprendėme, kad plastikiniai dėklai jau yra atgyvena“, – apie idėjos gimimą pasakoja „WoodWe“ įkūrėjas Matas.                

Taip beieškant idėjų, kas atrodytų naujai ir pritrauktų klientų dėmesį, gimė mintis panaudoti medį. Kaip tikino Matas, tai yra ne tik estetiška, bet ir ekologiška, o tai žmonėms tampa vis svarbiau.

Tiesa, tokia veikla – ne iš lengvųjų, sako Karolis.

„Pasirinkti medį yra visai nelengvas dalykas. Mes pasirenkame tai, kas mums patiems patinka ir ką mes patys norėtume matyti. Tokiu principu mes tiesiog užsakome mėginius, padarome pirmus produktus, pasiūlome rinkai ir žiūrime, kaip rinka reaguoja į tai – ar žmonėms patinka, ar ne. Šiuo metu turime septynias rūšis medžio, kurias siūlome įsigyti“, – pasakoja startuolio įkūrėjas Karolis.

Rasti tokių medžiagų, kurios pasirodytų esančios tinkamos itin ploniems produktams gaminti, nebuvo paprasta. Ir dabar daugelis jų atkeliauja iš užsienio. Matas pasakoja, kad medžiagos užsakomos iš Europos Sąjungos valstybių, kaip antai Prancūzijos, Belgijos, Vokietijos, taip pat Azijos. Pasak jaunojo verslininko, JAV taip pat yra daugybė tinkamų medžiagų, tačiau kaina ten daug didesnė.

Aktyviai gaminiais prekiauti pradėję praėjusį birželį vaikinai ir dabar daugelį užsakymų gauna iš užsienio.

„Mūsų verslas yra orientuotas į eksportą, į pasaulio rinką. Mes pardavinėjame tik internetu, o Lietuvoje tik gaminame. Čia taip pat galima nusipirkti, bet apie 95 proc. produkcijos keliauja į užsienį“, – sako Matas.

Vis dėlto jaunuoliai savo produkciją bando populiarinti ir Lietuvoje, ne tik reklamuodami ją socialiniuose tinkluose, bet ir leisdami išbandyti draugams bei pažįstamiems.

„Aš grupės draugams buvau padovanojusi, kad jie tiesiog nešiotų ir pasakytų, kas blogai, kas gerai, kas jiems patinka, ką galbūt būtų galima patobulinti. Šeimoje taip pat yra mediena apklijuotų daiktų – žiūri, testuoja, išsako nuomonę. Gavę naują medį nešame draugams ir sakome: žiūrėkite – gražu ar negražu, pirktumėte ar nepirktumėte“, – apie kūrybinio darbo užkulisius pasakoja startuolio dizainerė Karolina.

Mūsų verslas yra orientuotas į eksportą, į pasaulio rinką. Mes pardavinėjame tik internetu, o Lietuvoje tik gaminame. Čia taip pat galima nusipirkti, bet apie 95 proc. produkcijos keliauja į užsienį

Matas

Tačiau interneto prekyba Lietuvoje, pasak pašnekovų, kol kas nėra itin populiari.

„Vienas iš niuansų gali būti nepasitikėjimas prekyba, galbūt žmonės netiki, kad susigrąžins pinigus, jei daiktas netiks. Užsieniečiams savaime suprantama, kad jie atgaus pinigus. Jeigu paprašo, mes arba nemokamai pakeičiame, arba dar kažką, nes kelionėje jiems visko atsitinka, paštininkai sulaužo ir panašiai“, – sako Matas.

Visas pokalbis apie sąlygas verslui kurti Lietuvoje – laidos „Misija: Vilnija“ reportaže.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...