captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Volkswagen“ – skandalas plečiasi

Vokietijos automobilių milžino „Volkswagen“ akcijos per rytinę prekybą smuko daugiau negu penkiais procentais po to, kai Jungtinių Valstijų gamtosaugos agentūra apkaltino bendrovę, jog ši klastoja ir galingesnius variklius turinčių brangesnių automobilių taršos duomenis. Šįkart dėmesio centre atsidūrė po 2014-ųjų pagaminti „VW Tuareg“, „Porsche Cayenne“ ir „Audi“ automobiliai.
 
Reuters/Scanpix nuotr.
Reuters/Scanpix nuotr.

Vokietijos automobilių milžinui – naujas galvos skausmas po to, kai buvo vėl apkaltintas, kad nesilaiko įstatymo, ginančio amerikiečių teisę į gryną orą. Rugsėjį teko pripažinti, kad maždaug 11-oje milijonų automobilių buvo įdiegta taršos duomenis klastojanti programinė įranga ir tai bendrovei jau kainavo dešimtis milijardų eurų, praėjusį mėnesį bendrovė pirmą kartą po 15 metų pranešė apie nuostolius.

Tačiau Amerikos gamtosaugos agentūra nenurimo – ištyrė ir galingesnius, didesnius negu trijų litrų talpos variklius, kurie naudojami brangesnėse ir didesnėse mašinose. Tai į skandalą įtraukia ir „Porche“ ar „Audi“ automobilius.

Kalifornijoje įkūrusios agentūros duomenimis, apie 10 tūkstančių „VW“ įmonėse pagamintų brangių automobilių, kurių daugelis šiuo metu gali būti kelyje, naudoja smogą sukeliančio azoto oksido išmetimo klaidingus duomenis rodančią įrangą. Kiek tokių automobilių gali būti iš tikrųjų, Amerikos gamtosaugos agentūra nurodyti negali, nes tyrė tik nuo 2014-ųjų pagamintus automobilius.

„VW“ nesutinka su kaltinimais, pranešė aktyviai bendradarbiaująs su Amerikos gamtosaugos agentūra, kad išsiaiškintų naujus kaltinimus. „Porche“ gamintojai sukrėsti – jų turima informacija, visi varikliai atitinka gamtosaugos reikalavimus.

Bet kokiu atveju, sako ekspertai, bendrovės laukia dar didesnes baudos, naujos bylos ir dar daugiau iš rinkos sugrąžintų automobilių. Tad naujam „VW“ vadovui Matthias Mulleriui, kuris turi išsrėbti rugsėjį amerikiečių gamtosaugininkų užvirtą košę, laukia dar daugiau darbo.

Tuo metu Prancūzijos žurnalas atliko savo tyrimą, kurio išvados taip pat neguodžia, esą pramonė pateikia ir klaidingus duomenis, kiek kuro vidutiniškai sunaudoja mašina. Tikrasis kiekis gali būti 40 procentų didesnis negu skelbiama automobilių salonuose.

„Kai mašiną parduodantis asmuo jums nurodo vidutiniškai sunaudojamą degalų kiekį, laisvai galite pridėti dar du litrus. Tai patvirtino mūsų atlikti 1115 bandymų. Taigi, jeigu jums sakoma trys litrai šimtui kilometrų, turėkite galvoje penkis, šešis litrus“, – teigia „Auto plus“ žurnalo korespondentas Pierre Louis Champeaux.

 Ekspertai sako, kad tai taip pat susiję su taršos rodikliais – daugiau kuro, daugiau išmetama anglies dvideginio, didesnis šiltnamio efektas.

Reuters/Scanpix nuotr.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...