captcha

Jūsų klausimas priimtas

Bankai įspėja klientus apie naujoves

Lietuvoje veikiantys komerciniai bankai ruošiasi nuo kitų metų įsigaliosiančioms naujovėms bei apie tai įspėja savo klientus. Lapkritį bankai jau pradėjo pereinamąjį laikotarpį ir keičia tiesioginio debeto, atsiskaitymo internetu ir periodinio mokėjimo paslaugas.
R. Vilimo (BFL) nuotr.
R. Vilimo (BFL) nuotr.

DELFI primena, kad nuo kitų metų sausio Lietuva prisijungs prie bendros mokėjimų eurais erdvės SEPA, todėl pinigų pervedimai eurais turės būti atliekami laikantis naujų reikalavimų.

Pirmoji su tuo susijusi naujovė – išnyks tiesioginis debetas, bankai žada, kad klientams bus teikiama analogiška nemokama elektroninės sąskaitos apmokėjimo paslauga.

„Nuo 2015 m. lapkričio iki gruodžio 31 d. bus pereinamasis laikotarpis, kai tiesioginio debeto paslauga bus keičiama į e. sąskaitą – tai reiškia, kad kai kurie paslaugų teikėjai šiuo laikotarpiu jau gali pradėti siųsti e. sąskaitas už savo paslaugas, nors dauguma tai planuoja pradėti nuo sausio 1-osios“, – DELFI komentavo SEB banko Verslo plėtros departamento direktorius Linas Januševičius.

E. sąskaitos paslaugas savo klientams ketina pasiūlyti ir kiti didieji šalies bankai „Swedbank“ ir DNB. Apmokantiems sąskaitas paslauga ir toliau liktų nemokama.

Klientams, kurie dabar naudojasi tiesioginio debeto paslauga papildomų veiksmų atlikti nereikia, jei jie pageidauja, kad ir toliau vyktų automatiniai atsiskaitymai su paslaugų teikėjais.

E. sąskaita, bankų atstovų nuomone, palyginti su tiesioginiu debetu, turi daugiau privalumų.

„Interneto banke klientai galės peržiūrėti visų paslaugų teikėjų e. sąskaitas ir pasirinkti, kurias e. sąskaitas nori apmokėti atlikdami vienkartinį pinigų pervedimą, o kurias – pavesti bankui apmokėti automatiškai. E. sąskaitos klientams bus pateikiamos interneto banke“, – komentavo L. Januševičius.

„Mokėtojas galės pats lanksčiai valdyti e. sąskaitos apmokėjimo paslaugos nustatymus. Pavyzdžiui, pasirinkti mokėjimo ar mėnesio limitą bei atšaukti mokėjimą, pasirinkti, ar vykdyti mokėjimus daliai sumos, jei sąskaitoje nepakaktų lėšų visai e. sąskaitoje nurodytai mokėtinai sumai sumokėti“, – komentavo DNB Rinkodaros ir komunikacijos departamento projektų vadovė Rasa Petruškevičiūtė.

Apie paslaugų teikėjus, kurie nuspręs neteikti e. sąskaitos paslaugos, bankai informuos klientus papildomai.

„Swedbank“ Sąskaitų ir mokėjimų valdymo departamento direktorius Ramūnas Strauka DELFI komentavo, kad bankas jau yra pradėjęs informuoti klientus apie bendrovių sprendimus teikti e. sąskaitas.

„Dalis klientų gauna žinutes apie tai, kad bendrovės pradės nuo konkrečios datos teikti e. sąskaitas, kai kurie klientai jau netrukus ras pirmąsias e. sąskaitas savo interneto banke“, – sakė jis.

Bankai primena, kad jei klientas pageidaus atsisakyti naujosios e. sąskaitos paslaugos, jam reikės nutraukti turimą tiesioginio debeto sandorį iki paslaugos pakeitimo datos.

Patikrinti periodinius mokėjimus

Bankų atstovai prašo klientų pasižiūrėti, kaip jie yra nustatę vykdyti periodinius mokėjimus, nes nuo 2016-ųjų lėšų gavėjui bus perduodamas tik įmokos kodas.

„Prašome klientų pasitikrinti, ar be informacijos, kurią jie yra nurodę mokėjimo paskirtyje, lėšų gavėjui pakaks duomenų atpažinti mokėjimą“, – dėstė R. Strauka.

Jis primena, kad tai yra svarbu, kai mokėjimo paskirtyje yra nurodoma, kad mokama už kitą asmenį, už konkrečią sutartį, paslaugą ar panašiai.

„Jei klientai sudarę periodinių mokėjimų sutartis, kuriomis atliekami mokėjimai į Mokesčių inspekcijos, „Sodros“, muitinės surenkamąsias sąskaitas ir kuomet visais atvejais privaloma nurodyti įmokos kodą, turėtų atkreipti dėmesį, kad nuo 2016 sausio 1 d. mokėjimo paskirtis išvardintoms įstaigoms nebus perduodama – tik įmokos kodas“, – aiškino R. Strauka.

Griežtina atsiskaitymus internetu

Lapkritį interneto mokėjimams bankai taip pat ėmė taikyti griežtesnius elektroninių mokėjimų saugumo reikalavimus.

„Įgyvendinant reikalavimų nuostatas, nuo 2015 m. lapkričio 1 d. naujas ir atnaujintas mokėjimo korteles gaunantys SEB banko klientai atsiskaityti kortele internetu galės tik aktyvinę atsiskaitymo internetu funkciją. Tą padaryti jie galės paskambinę į banką visą parą veikiančiu telefonu arba atvykę į SEB banko skyrių“, – kalbėjo L. Januševičius.

Kitaip tariant, naujas SEB banko korteles gavę klientai jas atsiskaitymams internetu galės naudoti tik tuomet, kai aktyvins šią paslaugą. Jau esamiems klientams paslaugų teikimo tvarka nesikeičia.

„Nuo sausio 1d. įsigaliojus naujiems Lietuvos banko Minimalaus saugumo reikalavimams naujai išduodamų slaptažodžių kodų kortelių saugumą sustiprinsime papildomu indentifikavimu SMS žinute. Klientams rekomenduojame įsigyti ir naudotis įprastu banko slaptažodžių generatoriumi, el. parašu arba mobiliuoju parašu, ypatingai tiems, kurie dažnai vykdo mokėjimus internete“, – komentavo R. Petruškevičiūtė.

DELFI primena, kad nuo kitų metų Lietuvoje tiesioginio debeto paslauga bus pakeista į elektroninės sąskaitos pateikimo paslaugą SEPA.

Šios iniciatyvos tikslas yra naudoti vienodas mokėjimo priemones atsiskaitymams eurais. Viliamasi, kad ši paslauga leis užtikrinti geresnės kokybės paslaugas ir mažesnes kainas pavedimams ir tarp skirtingų šį reglamentą naudojančių valstybių.

SEPA naudojama Europos Sąjungos valstybėse narėse, Norvegijoje, Islandijoje, Lichtenšteine.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...