captcha

Jūsų klausimas priimtas

Atidaroma „Rail Balticos“ atkarpa nuo Kauno iki Lenkijos sienos

Baigta tiesti pirmoji „Rail Balticos“ geležinkelio atkarpa: penktadienį premjeras Algirdas Butkevičius ir už transportą atsakinga Europos Komisijos (EK) narė Violeta Bulc oficialiai atidaro pirmąją tarptautinio transporto projekto geležinkelio vėžę nuo Kauno iki Lenkijos-Lietuvos sienos.
T. Lukšio (BFL) nuotr.
T. Lukšio (BFL) nuotr.

„Šiandien Kaune oficialiai atidarysime pirmąjį, sakyčiau istorinį, „Rail Baltica“ europinės vėžės ruožą. Įgyvendinti šį projektą būtų neįmanoma be EK politinės ir finansinės paramos. Nuoširdžiai dėkoju Komisarei V. Bulc už nuolatinį dėmesį ir darbą kartu įgyvendinant pirmąjį projekto etapą“, – sakė A. Butkevičius.

Šiame etape rekonstruota ir naujai nutiesta daugiau nei 120 kilometrų geležinkelio vėžės, o projekto vertė – daugiau kaip 350 milijonų eurų.

Tikimasi, kad keleiviai ja traukiniais pasiekti Lenkiją galės nuo gruodžio vidurio – dar deramasi su lenkų vežėju.

„Lietuvos geležinkelių“ teigimu, savaitgaliais naująja vėže kursuos traukinys iki Balstogės, o kasdien – iki Mockavos, nuo kurios su persėdimu per Varšuvą bus galima pasiekti Krokuvą.

Vyriausybės vadovas Komisarės taip pat paprašė atkreipti dėmesį į nepatenkinamos būklės geležinkelio liniją nuo Bialystoko, kur traukiniai vietomis gali riedėti vos 30 kilometrų per valandą greičiu. EK narė teigė, jog šiuo klausimu yra tariamasi su Lenkijos infrastruktūros ministre, Lenkija raginama teikti didesnį prioritetą „Rail Baltica“ projekto plėtrai.

„Negaliu jums pateikti tiesaus atsakymo dėl datos, bet kiek esu informuota, viskas vyksta pagal susitarimą. Lietuvos pusės buvau informuota apie kai kurias detales, kurias aptarsiu su Lenkijos ministru, bet kol kas viskas vyksta pagal planus“, – sakė eurokomisarė Violeta Bulc.

Kalbantis apie kelių transportą pažymėta, jog labai svarbu užtikrinti vieningą krovinių vežimo rinką tarp Europos Sąjungos valstybių.

„Lietuva nepritaria tam, kad prisidengiant socialinio dempingo nuostatomis būtų ribojamos galimybes Lietuvos ir kitų Bendrijos šalių vežėjams dirbti vieningoje Europos rinkoje“, – teigė premjeras A. Butkevičius

Susitikimo metu aptarti ir Klaipėdos jūrų uosto įstatymo ir valstybinės žemės nuomos klausimai. Vyriausybės vadovas Komisarę patikino, jog sprendimai bus priimti atsižvelgiant į EK rekomendacijas, šiuo metu atliekamos studijos, vertinama kitų Europos šalių uostų praktika.

„Lietuva ir toliau sieks glaudžios sąveikos su Europos institucijomis siekiant užtikrinti šalies transporto sistemos konkurencingumą, taip pat tame tarpe įgyvendinant europinės reikšmės projektus“, – sakė vyriausybės vadovas.

Planuojama, kad iki 2024 metų tarptautinė „Rail Balticos“ geležinkelio vėžė sujungs Varšuvą, Kauną, Vilnių, Rygą, Taliną ir, pasitelkus geležinkelio keltą, Helsinkį.

Bendrasis „Rail Balticos“ trasos ilgis nuo Talino iki Varšuvos – apie 1065 kilometrus.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close