captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Swedbank“: pernai Lietuvoje kasdien sukurta po 33 naujas smulkiojo ir vidutinio verslo įmones

Stiprėjanti šalies ekonomika, išaugęs gyventojų socialinis mobilumas ir žiniasklaidos plačiai išreklamuotos verslo naujokų sėkmės istorijos suteikė stiprų impulsą verslumo Lietuvoje proveržiui. Pernai šalyje kasdien buvo sukuriamos 33 naujos smulkiojo ir vidutinio verslo įmonės, teigiama „Swedbank“ atliktame viešosios nuomonės tyrime.
 
Š. Mažeikos (BFL) nuotr.
Š. Mažeikos (BFL) nuotr.

Pasak „Swedbank“ verslo klientų tarnybos vadovo Antano Sagatausko, smulkiųjų verslų kūrimasis yra tvariausias kelias sprendžiant gyventojų užimtumo klausimą ir stiprinant šalies ekonomiką. Kaip rodo statistika, dauguma naujų smulkiojo verslo įmonių kuriasi mažmeninės prekybos sektoriuje. Naujokus šis sektorius vilioja sąlygiškai neaukštu įėjimo slenksčiu ir nedidelėmis pirminėmis investicijomis. Tačiau toks verslas dažniausiai orientuojasi į vidaus rinką, o ji Lietuvoje yra sekli.

„Žinoma, mažiau nei 3 mln. gyventojų yra gerokai smulkųjį verslą ribojantis veiksnys. Tačiau klysta manantys, kad šioje situacijoje nieko negalima pakeisti. Pirmiausia – savo mažumą vietos vartotojui reikėtų pateikti kaip privalumą. Labai dažnai smulkieji verslai vegetavimą grindžia tuo, kad jie nėra pajėgūs konkuruoti kaina. Taip, mes dar esame „nuolaidos pirkėjai“, netingintys pigesnių kasdienių prekių nuvažiuoti į kaimyninę šalį, tačiau daugėja pirkėjų, kuriems kaina nebėra svarbiausias kriterijus. Jie nori kokybės, autentiško bendravimo ir žinovo patarimo“, – sakė A. Sagatauskas.

„Swedbank“ užsakymu atlikto viešosios nuomonės tyrimo duomenimis, 44 proc. apklaustųjų, perkančių iš smulkiųjų Lietuvos gamintojų ir prekybininkų, nurodė perką dėl to, kad gali įsigyti aukštesnės kokybės prekių ir paslaugų, o 23 proc. iš vietos smulkiųjų verslų perka, nes sulaukia daugiau dėmesio.

„Smulkieji verslai turėtų augintis savo pirkėją, kuris vertintų galimybę bendrauti su verslo savininku ir kuriam būtų įdomu, iš kur ant prekystalio atkeliauja prekės. Tam dabar Lietuvoje labai palankus metas“ , – teigė A. Sagatauskas.

Kitas plėtros ir galimybių kelias, pasak „Swedbank“ verslo klientų tarnybos vadovo, – peržengti Lietuvos ribas. Smulkusis šalies verslas mažai išnaudoja e. prekybos teikiamas galimybes, kurios be didelių pastangų leidžia tapti platesniam pirkėjų ratui ir tarptautiniam vartotojui prieinamu verslu. Pernai e. prekybos apimtys Lietuvoje buvo beveik penkiskart didesnės nei prieš penkerius metus.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...