captcha

Jūsų klausimas priimtas

Amžina dilema: naudotas ar naujas automobilis?

Lietuvos keliais rieda beveik 1 mln. 200 tūkst. lengvųjų automobilių. Nors kas mėnesį mašinų parkas pasipildo keliomis dešimtimis tūkstančių mašinų, vos šeštadalis iš jų – naujos. Ir nors šių kasmet nuperkama vis daugiau, jų įsigijimai niekaip neaplenkia kaimynės Latvijos ir Estijos vairuotojų pirkimų. Be to, lengvųjų automobilių parkas Lietuvoje kasmet senėja. Jei 2013-aisiais vidutinis mašinų amžius siekė 14, tai pernai – 15 metų.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Lietuvos keliais rieda beveik 1 mln. 200 tūkst. lengvųjų automobilių. Nors kas mėnesį mašinų parkas pasipildo keliomis dešimtimis tūkstančių mašinų, vos šeštadalis iš jų – naujos. Ir nors šių kasmet nuperkama vis daugiau, jų įsigijimai niekaip neaplenkia kaimynės Latvijos ir Estijos vairuotojų pirkimų. Be to, lengvųjų automobilių parkas Lietuvoje kasmet senėja. Jei 2013-aisiais vidutinis mašinų amžius siekė 14, tai pernai – 15 metų.

Viena išperkamosios nuomos bendrovė paskaičiavo, kad kai kuriais atvejais pigiau pirkti naują, nei jau važinėtą mašiną, be to, šiuo metu skolinimosi kaina mažiausia per dešimtmetį.

„Jei asmenys galvoja, kad geriau sutaupyti ir įsigyti seną automobilį, tai mūsų atsakymas labai paprastas – tą sumą drąsiai investuokite į lizingo pradinę įmoką, sumokėkite pusę jos ar daugiau, jei norite nesijausti skolingas. Tą finansinę naštą galėsite bet kada nusimesti parduodami automobilį ir iš to dar liks pinigų“, – pasakojo Lizingo bendrovės generalinis direktorius Laimonas Belickas.

Išperkamosios nuomos bendrovė, įvertinusi automobilio kainą, kuro sąnaudas, draudimą, automobilio nuvertėjimą ir remonto bei priežiūros išlaidas, suskaičiavo, kad perkant naują vidutinės klasės hečbeką, po penkerių metų įvertinus likutinę vertę, naujo vertė būtų daugiau nei tūkstančiu eurų didesnė, nei naudoto. Analogiškai skaičiuojant vidutinės klasės universalo išlaidas per penkerius metus ir jo likutinę vertę, turėsite panašią naudą kaip ir pardavę naudotą mašiną.

„Įvertinus patogumą, tą naujo automobilio kvapą, saugumą – juk tikrai gali būti tikras, kad įvykus įvykiui, naujo automobilio oro pagalvės tikrai išsiskleis“, – sakė L. Belickas.    

„Kaip rodo praktika, dažnai pasitaiko, kad nupirkus automobilį, atsiranda eilė neplanuotų gedimų ir jie gan brangiai kainuoja, o kai kurie (gedimai) nepastebimi, jie gali pasireikšti avarijos atveju ir tai, aišku, kainuoja labai brangiai“, – pasakojo VGTU Automobilių katedros docentas Algirdas Rimkus.

Automobilių rinkos tyrimų duomenimis, iki rugsėjo parduota beveik 13 tūkst. naujų lengvųjų automobilių – 16 proc. daugiau nei pernai. Automobilių, įsigyjamų išperkamąją nuoma, kiekis išaugo tik šiek tiek.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close