captcha

Jūsų klausimas priimtas

Konkursas tiltui per Nerį rekonstruoti – per aštuonias darbo dienas

Ketvirtadienį baigiasi Lietuvos Automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos paskelbto konkurso rekonstruoti tiltą per Nerį ties Jonava (kelio A6 Kaunas-Zarasai-Daugpilis 34 kilometre) pasiūlymų pateikimo terminas. Darbų vertė siekia vidutiniškai 2 mln. eurų, pasiūlymams parengti ir pateikti direkcija buvo nustačiusi 8 darbo dienų terminą.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Ketvirtadienį baigiasi Lietuvos Automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos paskelbto konkurso rekonstruoti tiltą per Nerį ties Jonava (kelio A6 Kaunas-Zarasai-Daugpilis 34 kilometre) pasiūlymų pateikimo terminas. Darbų vertė siekia vidutiniškai 2 mln. eurų, pasiūlymams parengti ir pateikti direkcija buvo nustačiusi 8 darbo dienų terminą.

Kelių statybos bendrovės „Latvijas tilti“ ir „Kauno keliai“ pateikė pasiūlymą dalyvauti konkurse. Bendrovės taip pat atkreipė konkursą rengiančios Automobilių kelių direkcijos bei ją kuruojančios Susisiekimo ministerijos dėmesį apie konkurenciją ribojančias konkurso sąlygas: itin trumpą terminą pasiūlymams pateikti bei nepagrįstai užaukštintus itin specifinius specialistų kvalifikacijos reikalavimus, kuriuos atitikti gali vos keletas įmonių, teigiama pranešime spaudai.

Konkurse galinčių dalyvauti įmonių skaičių riboja ir tai, kad vienu pirkimu perkami skirtingo pobūdžio darbai – tiek projektavimo, tiek darbų priežiūros, tiek kapitalinio remonto darbai jų neskaidant. Tai reiškia, kad norinčios dalyvauti įmonės turi turėti visų šių skirtingų rūšių veiklos patirtį, nors paprastai šias paslaugas teikia atskiros bendrovės.

„Jei konkurse galėtų dalyvauti daugiau įmonių, jos konkuruotų mažesne kaina, ieškotų efektyvesnių ir naujesnių statybos technologijų. Galutinis rezultatas būtų kokybiškesnis ir pigesnis, o visa rinka sparčiau tobulėtų bei žengtų pirmyn. Deja, šis atvejis kaip ir keletas ankstesnių kelių sektoriaus viešųjų pirkimų kelia rimtų abejonių, ar Lietuvoje, formuojant kelių infrastruktūros plėtros politiką, siekiama konkurencijos ir rinkos vystymosi“, – sako Genadijus Kamkalovas, „Latvijas tilti“ valdybos pirmininkas.

Rugpjūčio 21 dieną Automobilių kelių direkcijai paskelbus tilto per Nerį ties Jonava rekonstrukcijos darbų konkursą, bendrovių „Latvijas tilti“ ir „Kauno keliai“ konsorciumas kreipėsi į konkursą rengiančią Automobilių kelių direkciją su prašymu pratęsti pasiūlymų pateikimo terminą iki protingo termino – rugsėjo 21 dienos. Likus trims dienoms iki pasiūlymų pateikimo pabaigos – rugsėjo 1 dieną – direkcija prašymą atmetė neįžvelgusi tam priežasčių.

„Pasiūlymą pateikėme net ir tokiomis konkurso dalyviams nepalankiomis sąlygomis. Tikimės, kad ir daugiau įmonių – ne tik tos, kurios paprastai ir laimi Automobilių kelių direkcijos pirkimus, – bus pasiryžusios dalyvauti konkurse ir sąžiningai konkuruoti, o atrankos procesas vyks skaidriai ir, kiek įmanoma, viešai“, – sako „Latvijas tilti“ valdybos pirmininkas.

Ramūno Šilinio, „Kauno kelių“ generalinio direktoriaus, teigimu, situacija viešuosiuose pirkimuose būtų visiškai kitokia, jei būtų pašalintos konkurenciją ribojančios sąlygos, o Susisiekimo ministerija patvirtintų tipines sąlygas, kurios būtų taikomos visiems kelių sektoriaus pirkimams.

Šiuo metu kiekvienam konkursui skelbiami vis kitokie reikalavimai, dalyviams kas kartą tenka ruošti vis naujus dokumentus pagal paskelbtas konkurso sąlygas. Nors Automobilių kelių direkcija apie planuojamus pirkimus skelbia iš anksto, tačiau kvalifikacijos reikalavimus nustato tik paskelbusi oficialius viešojo pirkimo dokumentus. Tilto per Nerį ties Jonava rekonstrukcijos konkurse dalyviams keliama 18 kvalifikacijos reikalavimų, kurie taikomi tiek bendrai įmonės patirčiai, tiek atskiriems specialistams.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...