captcha

Jūsų klausimas priimtas

Baltarusija ir Ukraina – patrauklios, o Lenkija – konkurentė

Baltarusija ir Ukraina yra patraukliausios darbo jėgos importo šalys, didelis darbuotojų antplūdis iš tokių šalių kaip Tadžikistanas ar Uzbekistanas Lietuvai negresia, o Lenkija yra didelė konkurentė darbo jėgos importo srityje, įmonės „Hiremployee“, kuri rūpinasi darbo jėgos paieška už Lietuvos ribų ir jos pasiūla Lietuvos darbdaviams, vadovas Linas Kliukas.
Reuters/Scanpix nuotr.
Reuters/Scanpix nuotr.

Baltarusija ir Ukraina yra patraukliausios darbo jėgos importo šalys, didelis darbuotojų antplūdis iš tokių šalių kaip Tadžikistanas ar Uzbekistanas Lietuvai negresia, o Lenkija yra didelė konkurentė darbo jėgos importo srityje, įmonės „Hiremployee“, kuri rūpinasi darbo jėgos paieška už Lietuvos ribų ir jos pasiūla Lietuvos darbdaviams, vadovas Linas Kliukas.

„Kol kas mes nesame iš labai arti susidūrę su šiomis šalimis, jų darbuotojai turi privalumų, bet turi ir trūkumų. Privalumas yra tai, kad šių šalių gyventojai kalba rusiškai, bet esama tam tikrų mąstymo ir kultūrinių skirtumų, kurie ryškėja žvalgantis į Rytus“, – portalui lrytas.lt teigė L. Kliukas.

Kalbėdamas apie sunkumus, kurie kyla įmonėms, panorusioms įdarbinti užsienietį, jis tvirtino, kad Darbo birža siūlo netinkamus kandidatus tikėdamasi, kad įmonė investuos ir jį apmokys, bet tokie darbuotojai vis tiek ilgai neišdirba: „Viskas galiausiai atsisuka prie valstybę: įmonė nemoka mokesčių, kuriuos mokėtų pasamdžiusi gerą darbuotoją, į biudžetą nesurenkami pinigai , o Darbo birža dar turi mokėti bedarbio išmokas.“

Dideliu konkurentu darbo jėgos importo srityje pašnekovas įvardijo kaimyninę Lenkiją, kuri sėkmingai liberalizavo savo migracijos procedūras ir darbo rinką reglamentuojančius įstatymus. „Būna atvejų, kai pradedamas užsieniečio, pavyzdžiui, Ukrainos piliečio, įdarbinimo procesas. Kol mes įpusėjame visų formalumų tvarkymą, paaiškėja, kad tas ukrainietis jau sėkmingai dirba Lenkijoje ir dar už geresnį atlyginimą“, – sakė L. Kliukas.

Lietuvoje užsieniečiai sudaro tik 3 proc. dirbančiųjų. Ukrainiečiai, baltarusiai, moldavai, rusai ir kinai dažniausiai į mūsų šalį atvyksta dirbti tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonių vairuotojais, suvirintojais, metalinių laivų korpusų surinkėjais, restoranų virėjais.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...