captcha

Jūsų klausimas priimtas

Prezidentė: „Lietuvos geležinkeliai“ nesugeba paimti pinigų „Rail Balticai“

Prezidentė dar kartą pakartojo, kad kai kurios institucijos ir įmonės nesugeba bendrauti su Europos Komisija dėl transeuropinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projekto finansavimo, ir tai gresia lėšų praradimu.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Prezidentė dar kartą pakartojo, kad kai kurios institucijos ir įmonės nesugeba bendrauti su Europos Komisija dėl transeuropinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projekto finansavimo, ir tai gresia lėšų praradimu.

„Tai, kad Susisiekimo ministerija ir „Lietuvos geležinkeliai“ kol kas, matome, nemoka bendrauti su Europos Komisija ir turi problemų bendraujant, tai ir pasireiškia, kad keli projektai iš viso buvo atmesti, nes jie nebuvo suderinti, ir demonstruoja tokį didžiulį lėšų potencialų praradimą“, – žurnalistams Kaune ketvirtadienį sakė Dalia Grybauskaitė.

Ji teigė, kad projekto finansavimas stringa, nes viskas yra patikėta vien „Lietuvos geležinkeliams“.

„Deja, kadangi už „Rail Baltica“ Susisiekimo ministerija įgaliojo būti atsakingai tik „Lietuvos geležinkelių“ įmonei, jie nesugebėjo paimti iš pirmojo šaukimo net 172 mln. eurų“, – tvirtino prezidentė.

„Paskutinis laikas tai padaryti – spalio mėnuo, kada bus galima pateikti projektus. Mano žiniomis, projektų dar nėra, Europos Komisija nėra dar nieko gavusi, o tai reiškia, kad galime prarasti dar daugiau lėšų. Čia ne apie tai, kad trūksta lėšų, čia apie tai, kad nesugebame net paimti tai, kas mums padėta ant stalo ir net į burną įsidėti nesugebame, taigi, Susisiekimo ministerijos ir Vyriausybės atsakomybė čia yra tiesioginė“, – sakė prezidentė.

Liepą D. Grybauskaitė pareiškė, kad būtent „Lietuvos geležinkeliai“ yra atsakingi, jog „Rail Baltica“ projektas negavo dalies ES paramos, o susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius žadėjo pasitaisyti – geležinkeliai geriau pasiruoš kitam paramos skirstymo etapui.

Lietuvoje baigus tiesti „Rail Baltica“ trasą nuo sienos su Lenkija iki Kauno, kol kas nebus galima išnaudoti viso vėžės pajėgumo. Bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ „Rail Baltica“ projekto direkcijos atstovas Domas Jurevičius teigia, kad negavus 75 mln. eurų ES paramos signalizacijai įrengti, traukiniai negalės išvystyti maksimalaus greičio.

Europos Komisija birželį nutarė skirti 106 mln. eurų (85 proc. ) paramą 125 mln. eurų vertės „Lietuvos geležinkelių“ projektams, susijusiems su „Rail Baltica“, tačiau neskyrė 75,3 mln. eurų paramos signalizacijai. Lietuva ketina dar kartą prašyti paramos šiam projektui.

Pasak Prezidentūros, pirmajame paraiškų etape Lietuva įvairiems transporto projektams prašė iš viso 340 mln. eurų, tačiau negavo 172 mln. eurų. 

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...