captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Vorutos“ įgula prieš išplaukdama nori gauti algas

Finansinių sunkumų kamuojamos „Lietuvos jūrų laivininkystės“ laivo „Voruta“ įgula neketina palikti Portugalijos, kol nebus sumokėti visi atlyginimai. Pasak laivo kapitono, įgula kreipėsi į tarptautines organizacijas ir gali būti, kad elgsis kaip ir JAV esančio laivo „Venta“ įgula.
A. Kubaičio (BFL) nuotr.
A. Kubaičio (BFL) nuotr.

Finansinių sunkumų kamuojamos „Lietuvos jūrų laivininkystės“ laivo „Voruta“ įgula neketina palikti Portugalijos, kol nebus sumokėti visi atlyginimai. Pasak laivo kapitono, įgula kreipėsi į tarptautines organizacijas ir gali būti, kad elgsis kaip ir JAV esančio laivo „Venta“ įgula.

„Įgula nežada niekur pajudėti, kreipėsi į tarptautines organizacijas, kad nėra mokamos algos. Pirma reikia atsiskaityti“, – BNS sakė laivo kapitonas Saulius Mačiukas.

Anot jo, įgula yra gavusi atsiskaitymo lapelius už birželį ir liepą, tačiau neturi patvirtinimo, kad patys pinigai jau pervesti. Be to, jūrininkai nėra gavę atsiskaitymo lapelių ir pinigų už vasario–gegužės mėnesius, todėl siekia atgauti visą jiems priklausančią sumą.

„Net nėra patvirtinimo, kad tos sumos už liepą ir birželį pervestos. (...) Keletas žmonių kreipėsi į Tarptautinę transporto darbuotojų federaciją ir ji daro žygius, kad laivą sustabdytų, kol nebus visiškai atsiskaityta su įgula. Lygiai tokia pati situacija, kaip su „Venta“, – aiškino kapitonas.

Anot jo, iš 19 laivo įgulos narių aštuoni yra pareiškę norą repatrijuotis (grįžti į Lietuvą): penki – dėl nemokamų atlyginimų, o trys tokius norus išreiškė dar seniau, nes pasibaigė jų sutartys.

„Nežinau, kas važiuos čia juos pakeisti, jei pinigai nėra mokami“, – BNS sakė S. Mačiukas.

Jis tikino, kad laivo dyzelinio generatoriaus remontas beveik baigėsi – šiuo metu tikrinama, ar nereikia keisti dar kokių detalių, ar variklis veikia tinkamai. Anot jo, jeigu būtų sumokėti įsiskolinimai jūrininkams bei panaikinti areštai, laivas galėtų pajudėti jau kitą savaitę.

„Paruošimas artėja prie pabaigos. Skaičiuojame, kiek reikia degalų, ir taip toliau. Produktų dar reikia užsisakyti. Užtruks turbūt savaitę“, – teigė kapitonas.

Antradienį pranešta, kad LJL laivas „Raguva“ išplaukė iš Senegalo, jam panaikinus areštus.

Šiuo metu yra areštuoti dar du laivai – „Romuva“ Italijoje ir „Venta“ JAV. Pastarojo laivo įgula reikalauja, kad LJL sumokėtų jų atlyginimus, nors bendrovė tikina, kad tai jau padarė.

Valstybės įmonė „Lietuvos geležinkeliai“ rugpjūčio pradžioje suteikė 3 mln. eurų paskolą LJL, o SEB bankas liepos pabaigoje dar 9 mėnesiams – iki kitų metų balandžio – atidėjo LJL beveik 15 mln. eurų paskolų grąžinimo terminą. Vėlesnis paskolos grąžinimo terminas leido teisme stabdyti LJL bankroto procedūras.

LJL akcijos kotiruojamos „Nasdaq“ Vilniaus biržos Papildomajame prekybos sąraše.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...