captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Vikingas“ ieško užsakovų

Greitojo konteinerinio traukinio „Vikingas“ krovinių pervežimai auga ne taip sparčiai, kaip norėtųsi Lietuvos ir Ukrainos traukinio operatoriams. Ieškoma užsakovų, kurie pageidautų krovinius iš Europos Šiaurės į Artimuosius Rytus pervežti „Vikingu“ per Odesos jūros uostą ir atgal. Didžiausią konkurenciją jam sudaro sausumos keliais riedantys kroviniai, nors jų sąnaudos dažnai yra didesnės. Pasak geležinkelininkų, jų pusėje patrauklesni tarifai ir trumpesnis krovinių gabenimo laikas. 
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
Greitojo konteinerinio traukinio „Vikingas“ krovinių pervežimai auga ne taip sparčiai, kaip norėtųsi Lietuvos ir Ukrainos traukinio operatoriams. Ieškoma užsakovų, kurie pageidautų krovinius iš Europos Šiaurės į Artimuosius Rytus pervežti „Vikingu“ per Odesos jūros uostą ir atgal. Didžiausią konkurenciją jam sudaro sausumos keliais riedantys kroviniai, nors jų sąnaudos dažnai yra didesnės. Pasak geležinkelininkų, jų pusėje patrauklesni tarifai ir trumpesnis krovinių gabenimo laikas. 
 
Užsakovams svarbiausia, kad konteinerinis krovinys saugiai ir laiku pasiektų tikslą, ir kad vežėjas būtų patikimas – sako greitojo traukinio „Vikingas“ operatoriaus Ukrainoje, bendrovės „Plaski“ vadovas.
 
Transporto koridorius tarp Skandinavijos šalių ir Artimųjų rytų padidintų krovinių srautus greituoju konteineriniu traukiniu – dabar „Vikingo“ projekte dalyvauja septynios valstybės.
 
„Yra kliūtis, nes užsienio kompanijos bijo dėl savo krovinių. Dėl nestabilios padėties Ukrainoje „Vikingas“ sumažino apimtis, nes baimė dėl krovinio saugumo yra. [...] Į Odesą bandome pritraukti kuo daugiau krovinių iš Turkijos, jie uostą pasiektų jūra – keltais, laivais, o mes juos pakrautume „Vikingu“ į Europą“, – sako AB „Plaske“ prezidentas Olegas Platonovas.
 
„Vikingo“ potencialas yra daug didesnis, nei naudojamas dabar. Krovinių srautai sumažėję buvo ir dėl to, kad čia, Odesoje, nuolat buvo problemų su muitine. Ir užsienio užsakovus tai gąsdino“, – tikina verslininkas Olegas Drutis.
 
Pripažįstama, kad „Vikingą“ krovinių vežimo lankstumu lenkia automobilių transportas, geležinkeliui sunku konkuruoti ir su jūrų transportu. Nors, anot geležinkelininkų, jų pusėje pigesni krovinių gabenimo tarifai ir trumpesnis pristatymo laikas.     
 
Sujungti Šiaurės Europą su Turkija, ir su Kaukazu – šiuo metu pagrindinis ir Lietuvos geležinkelių tikslas. Lietuvos geležinkeliai jau buvo paleidę kelis bandomuosius konteinerius į Artimuosius Rytus, ne kartą derėtasi ir su skandinavais.
 
„Bandysim dar kartą įtikinėti „Vikingo“ pranašumus, privalumus, nes turim informacijos, kad tiek iš Švedijos, tiek iš Suomijos į Turkiją vežama nemažai krovinių, esame pateikę konkurencingas kainas, tačiau šiai dienai, esant tokiai ekonominei situacijai, automobilių transporto vežėjai kainas yra sumažinę iki 50 proc.“, – sako AB „Lietuvos geležinkeliai“ Krovinių vežimo direkcijos direktorius Stasys Gudvalis.
 
Daug vilčių dedama į automobilių ir pramoninių technologijų, plataus vartojimo prekių pasaulinę bendrovę „BOCH“, kuri, tikimasi, po dešimties bandomųjų konteinerių pervežimo iš Turkijos į Europą per Odesą, taps nuolatiniu „Vikingo“ klientu.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...