captcha

Jūsų klausimas priimtas

Darbai prasidėjo: kelias į Kauną susijungs su Ukmergės plentu

Simbolinis kelio ženklas įkastas ir pagaliau prasidės paskutinės, trečiosios, vakarinio aplinkkelio atkarpos statybos. Šis etapas užbaigs 2009 metais pradėtą aplinkkelio tiesimą ir pagaliau leis visiškai aplenkti miestą važiuojant Kauno ar Ukmergės kryptimis. Šiuo keliu važiuoti bus galima 2017 metais, o, jei pasiseks su orais žiemomis, gal ir 2016-ųjų pabaigoje.
I. Gelūno/15min.lt nuotr.
I. Gelūno/15min.lt nuotr.

Simbolinis kelio ženklas įkastas ir pagaliau prasidės paskutinės, trečiosios, vakarinio aplinkkelio atkarpos statybos. Šis etapas užbaigs 2009 metais pradėtą aplinkkelio tiesimą ir pagaliau leis visiškai aplenkti miestą važiuojant Kauno ar Ukmergės kryptimis. Šiuo keliu važiuoti bus galima 2017 metais, o, jei pasiseks su orais žiemomis, gal ir 2016-ųjų pabaigoje.

„Labiausiai nudžiugintų finišas“, – taip Vilniaus vakarinio aplinkkelio III etapo pradžios renginyje pasakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Per parą – 27 tūkst. mašinų

Jau suskaičiuota, kad per darbo dieną vakarinio aplinkkelio III etapo atkarpa pravažiuos apie 27 tūkst. transporto priemonių. Tad tai spręs ne tik susisiekimo problemas sostinėje, bet ir ekologines. „Reikia sumažinti transporto priemonių, ypač krovininių, važiavimą per miesto centrą. Prieš keletą metų buvo paskaičiuota, kad vien Geležinio Vilko gatve per parą pravažiuoja 24 tūkst. transporto priemonių. Tai yra labai didelis skaičius. Mes šituo aplinkkeliu sprendžiame ir ekologines problemas, Vilniaus miestas turėtų būti švaresnis“, – kalbėjo premjeras Algirdas Butkevičius, taip pat prisidėjęs įkasant simbolinį kelio ženklą, žymintį, kada prasideda III aplinkkelio etapo statybos.

Tačiau pabaigos dar teks palaukti. Ilgai užtrukęs teismų maratonas, kurio metu „Latvijas tilti“ bandė užginčyti konkurso, kuriame net nedalyvavo, rezultatus, gerokai pavėlino darbų pradžią. Kaip anksčiau yra sakęs „Kauno tiltų“ generalinis direktorius Aldas Rusevičius, jie tikėjosi aplinkkelio atkarpą pastatyti per laiką, į kurį įeis tik viena žiema, o dabar gavo dvi. Tad nuo orų itin priklausys darbų tempai.

Darbų apimtys – įspūdingos: 6 viadukai automobiliams, 1 pėstiesiems, bendras atkarpos ilgis – 5 kilometrai, bet kelininkams teks tiesti kur kas daugiau kelių. „6 eismo juostos, nuvažiavimai, sankryžos, tad objekto apimtis yra labai didelė – iš viso reikės iškasti daugiau kaip milijoną kubinių metrų grunto. Asfalto darbų įrengimo plotai dideli, vien vandens nuvedimo drenažui reikės pakloti 14 km vamzdžių“, – sakė A. Rusevičius.

Startuos nuo paruošiamųjų darbų

„Pradėsime nuo paruošiamųjų darbų – grunto kasimo, pamatų viadukams. Pasivyti prarastą laiką yra sunku, klimatinės sąlygos gali sutrukdyti greičiau padaryti tai, ką jau galėjome būti atlikę, bet tikiuosi jau 2016 metų pabaigoje turėti bent dalį funkcionuojančio aplinkkelio, o gal ir visą“, – pradedant III etapo statybas kalbėjo A. Rusevičius.

Šis aplinkkelis ne tik patrumpins kelią važiuojantiems iš Kauno pusės Ukmergės link ar atvirkščiai, bet ir gerokai sumažins spūstis sostinės centre, Geležinio Vilko gatvėje, žiede ties Edukologijos universitetu.

„Šito aplinkkelio reikia ne tik Vilniaus miestui, jo reikia visos Lietuvos gyventojams, nes Vilnius yra didžiulis transporto mazgas ir daugybė žmonių kasdien pravažiuoja pro Vilnių, juda Vilniuje ar važiuoja į Vilnių. Šiandien, deja, daugybė sunkiasvorio transporto, kuris galėtų aplenkti Vilnių ir greičiau pravažiuoti, neužkišti miesto, užstringa Geležinio Vilko gatvėje arba Laisvės prospekte. Tai visiškai nelogiška“, – kalbėjo Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Tikisi baigti anksčiau

Pagal planą aplinkkelis turėtų būti baigtas 2017 metais, bet tikimasi darbus pagreitinti ir jau 2016-ųjų pabaigoje bent iš dalies turėti funkcionuojantį aplinkkelį. Darbų vertė siekia beveik 90 mln. eurų.

Paskutinį sostinės aplinkkelio etapą kartu su „Kauno tiltais“ statys dar penkios bendrovės: „Fegda“, „Lemminkainen Lietuva“, „Eurovia Lietuva“, „Tiltuva“ ir „Axis Power“.

III vakarinio aplinkkelio etapas – tai 5,4 km ilgio kelio atkarpa nuo Ozo gatvės iki Ukmergės gatvės, kur aplinkkelis įsilies į kelią Vilnius–Panevėžys. Taip pat bus rekonstruota 110 kV orinė linija – 19,64 km elektros perdavimo linijų.

Pernai skaičiuota, kad per parą vakariniu aplinkkeliu važiuoja net 58 tūkst. automobilių, o automagistrale Vilnius–Kaunas – 26 tūkst.

Vilniaus vakarinis aplinkkelis pradėtas tiesti 2009 metais. Šiuo metu aplinkkeliu galima nuvažiuoti nuo Gariūnų tilto iki Pilaitės prospekto ir Ozo gatvės. Iš pradžių planuota, kad visas aplinkkelis bus pastatytas iki 2012 metų, bet dėl teisinių ir ekonominių priežasčių viskas užsitęsė gerokai ilgiau.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...