captcha

Jūsų klausimas priimtas

Dyzelino pardavė daugiausiai nuo 2008 m.

Valstybės pastangos riboti degalų kontrabandą duoda vaisių. Birželį Lietuvoje parduota daugiausia dyzelino nuo 2008 metų, kai prasidėjo ekonominė krizė. Tai pakėlė nuotaiką ir naftos perdirbimo įmonėje „Orlen Lietuva“, kurios pelnas išaugo lyg ant mielių. Tačiau degalų kainos mūsų šalyje išlieka didžiausios regione.
Š. Mažeikos (BFL) nuotr.
Š. Mažeikos (BFL) nuotr.

Valstybės pastangos riboti degalų kontrabandą duoda vaisių. Birželį Lietuvoje parduota daugiausia dyzelino nuo 2008 metų, kai prasidėjo ekonominė krizė. Tai pakėlė nuotaiką ir naftos perdirbimo įmonėje „Orlen Lietuva“, kurios pelnas išaugo lyg ant mielių. Tačiau degalų kainos mūsų šalyje išlieka didžiausios regione.

Atsivežti iš Rytų jau sunkiau

Birželio mėnesį Lietuvoje parduota 123,8 mln. litrų dyzelino, skelbia Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenys. Tai – aštuonerių metų rekordas. Pavyzdžiui, pernai birželį parduota per 106 milijonus litrų dyzelino, kai 2009 metais – tik 0,66 mln.

Dyzelino pardavimas nuosekliai kilo visus šių metų mėnesius. Dėl to atitinkamai didėja ir surenkamų akcizo mokesčių suma.

Manoma, kad dyzelino parduodama daugiau ne tik dėl gerėjančios ekonominės situacijos, kritusių kainų, bet ir dėl padėties pasienyje. Parsivežti iš degalų iš Kaliningrado tapo sudėtinga, nes per mėnesį sieną galima kirsti tik kelis kartus. Todėl „pasatais“ parsivežti dyzelino jau sunkiau.

„Degalų kontrabanda veiksmingai mažinama, sienų kontrolė tampa geresnė, ir tai įrodo augantis suvartojimas“, – lrytas.lt teigė Lietuvos verslo konferederacijos Mokesčių grupės vadovas Marius Dubnikovas.

Sudėtingiau parsigabenti dyzelino ir iš Baltarusijos pusės, nes kontroliuojamas įvežamas kiekis. O už papildomą kiekį renkamas muito mokestis.

Todėl vežėjai dyzeliną vis dažniau pilasi Lietuvoje, o ne kaimyninėse šalyse. Tuo tarpu benzino pardavimas Lietuvoje jau trejus metus išlieka stabilus, rodo Mokesčių inspekcijos duomenys.

„Auga ir vartotojų optimizmas, padidėjo gyventojų pajamos, ir vis daugiau žmonių renkasi patogesnį būdą pirkti degalus – degalinėse, o ne kažkur šešėlyje“, – vardijo priežastis M. Dubnikovas.

Lenkai žarsto pelną

Rekordinė prekyba dyzelinu sukėlė džiugesį lenkų valdomoje „Orlen Lietuva“ gamykloje. Ketvirtadienį paskelbtoje ataskaitoje teigiama, kad per antrą šių metų ketvirtį dyzelino parduota 17 procentų daugiau, gerokai išaugo ir pajamos.

Orlen Lietuva“ šiemet antrąjį ketvirtį uždirbo 89,89 mln. eurų grynojo pelno, kai pernai balandį–birželį buvo patyrusi 22,01 mln. eurų grynųjų nuostolių, neskaičiuojant turto vertės sumažėjimo.

„Gerų „Orlen Lietuva“ rezultatų priežastis – bendrovės reorganizavimas ir labai palankios makroekonominės sąlygos“, – teigiama pranešime.

Pasak analitiko M. Dubnikovo, „Orlen Lietuva“, kaip rodo skaičiai, sėkmingai optimizavo savo veiklą. Dar visai neseniai svarstyta gamyklą parduoti, o dabar Mažeikių įmonė jau neša solidų pelną.

„Žinoma, geresnius rezultatus lėmė ir tai, kad krito naftos, o kartu ir degalų kaina. Tad žmonės ėmė daugiau vartoti“, – pastebėjo Verslo konfederacijos Mokesčių grupės vadovas.

„Orlen Lietuva“ atstovai teigia, kad degalai sėkmingai parduodami kitose šalyse.

„Mes nepervertiname rinkos sąlygų, kurios šiuo metu mums yra ypač palankios, įtakos. Kita vertus, pastebime, kad mūsų pastangos plėstis Baltijos valstybių rinkoje didina parduodamų produktų kiekį.

2015 m. I pusmetį „Orlen Lietuva“ į Latviją įvežė 22 proc. daugiau produktų, palyginti su tuo pačiu 2014 metų laikotarpiu.  Estijoje per tą patį laiką mūsų pardavimas išaugo 38 proc.“, – sakė „Orlen Lietuva“ generalinis direktorius Ireneuszas Fąfara.

Lietuvoje dyzelinas – brangiausias

Nors nafta liepos mėnesį pinga, degalų kaina Lietuvoje išlieka didžiausia regione. Tai matyti iš Europos Komisijos pateiktos statistikos.

Liepos 13 d. duomenimis, dyzelinas mūsų šalies vartotojams kainavo 1,16 euro, kai Latvijoje ir Lenkijoje – 1,13, Estijoje – 1,07. Tačiau daugelyje kitų ES šalių dyzelinas kainuoja brangiau dėl didesnių mokesčių.

Panaši situacija ir su benzinu. Jo kaina galutiniam vartotojui Lietuvoje (1,25 euro) yra didesnė nei Latvijoje (1,22) ar Estijoje (1,18). Benzinas pigesnis ir Lenkijoje.

Tiesa, kainos  gali skirtis dėl skirtingų mokesčių Baltijos regiono valstybėse.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...