captcha

Jūsų klausimas priimtas

S. Girdauskas: sulaikytuose „Lietuvos jūrų laivininkystės“ laivuose užtikrintos reikalingos atsargos

Maistas, medikamentai ir kitos būtiniausios atsargos yra užtikrintos visiems areštuotuose laivuose esantiems jūrininkams. Taip teigia susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas ir priduria, kad dėl laivų šiuo metu jau tariamasi.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Maistas, medikamentai ir kitos būtiniausios atsargos yra užtikrintos visiems areštuotuose laivuose esantiems jūrininkams. Taip teigia susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas ir priduria, kad dėl laivų šiuo metu jau tariamasi.

Anot S. Girdausko, šiuo metu lengviausia padėtis – Gdanske esančiame laive, kur tereikia išspręsti klausimą dėl įsiskolinimų įvykdymo, ir laivas galės grįžti į Klaipėdą. Tačiau dar keturi laivai įstrigę Senegale, Portugalijoje, Italijoje ir Jungtinėse Amerikos Valstijose.

„Sudėtingiausia situacija yra Dakare [Senegalo sostinė – LRT.lt], bet viskas padaryta taip, kad laivas pirmadienį turėtų būti papildytas kuru. Turėtų būti susitarta su banku, kad jis skirs papildomų lėšų, leisiančių įvykdyti laivo kreditorinius įsipareigojimus ir jį išpirkti. Tada laivas turėtų pajudėti Europos link“, – tvirtina S. Girdauskas.

Jo teigimu, įmonės vadovai po kelis kartus kasdien kontaktuoja su laivų kapitonais, tikslinama situacija. S. Girdausko tikinu, Susisiekimo ministerija daro viską, kad būtų užtikrintas bent minimalus laivo finansavimas, leisiantis gauti kuro, maisto, medikamentų ir kitų atsargų.

„Kol kas tai visiems užtikrinta. Tiekiamas maistas, penktadienį priimti sprendimai pirmadienį laivams papildyti kuro atsargas. Kai bus susiarta su kreditoriais, areštavusiais tuos laivus, bus deramasi dėl galimybės laivams palikti užsienio uostus“, – nurodo S. Girdauskas.

Pasak jo, pagrindinių įsipareigojimų skolos „Lietuvos jūrų laivininkystėje“ šiuo metu siekia apie 5 mln. eurų. Viceministro teigimu, šios skolos susidarė nuo 2008 m., kai situacija laivybos rinkoje tapo sudėtinga, krito įkainiai. Įmonė šiuo metu neturi ir direktoriaus, šias pareigas užima laikinai paskirtas asmuo.

S. Girdauskas negalėjo nurodyti, ar penkiuose minėtuose laivuose dirba jūrininkai tik iš Lietuvos, ar ir iš kitų valstybių, tačiau užtikrino, kad problema yra sprendžiama. „Kai kuriuose laivuose yra krovinys, garantuojantis laivo finansavimą grįžtant į Europą. [...] Dėl tų laivų, kur krovinio nėra arba nėra galimybės jiems padėti, kalbamės su banku – koks jų likimas, kaip spręsime problemas. Įgulos sugrįžimu pasirūpins Susisiekimo ministerija“, – tikina S. Girdauskas.

Sunkioje finansinėje padėtyje esanti valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos jūrų laivininkystė“ patiria vadovų krizę. Visi penki bendrovei priklausantys laivai sulaikyti už skolas užsienio uostuose. Laivuose iš viso yra apie 100 jūrininkų.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close