captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Lietuvos geležinkeliai“: vežamų krovinių mažėja ir dėl geopolitinių priežasčių

Prieš skelbiant oficialius pusmečio rezultatus, AB „Lietuvos geležinkeliai“ iš operatyvinių skaičių jau mato krovinių vežimo mažėjimo tendencijas, tačiau pelną prognozuoja didesnį nei 2014 m. pirmąjį pusmetį.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Prieš skelbiant oficialius pusmečio rezultatus, AB „Lietuvos geležinkeliai“ iš operatyvinių skaičių jau mato krovinių vežimo mažėjimo tendencijas, tačiau pelną prognozuoja didesnį nei 2014 m. pirmąjį pusmetį.

Tranzitas į Karaliaučiaus sritį iš Rusijos, palyginanti su 2014 m. tuo pačiu laikotarpiu, sumažėjo 18 proc. – 1 mln. tonų, kurie sumažino bendrovės pajamas 6,6 mln. EUR. Didžiausi neigiami pokyčiai stebimi naftos ir jos produktų pervežimuose – jie krito 23 proc., arba 0,4 mln. tonų, taip atnešdami įmonei 2 mln. EUR mažesnes pajamas nei pernai. Mašinų ir jų įrengimų pervežimuose teikiamos pajamos krito 2,2 mln. EUR.

Reikia išskirti dar dvi krovinių grupes, kurių pervežimų mažėjimas generavo po 1,2 mln. EUR mažesnes įplaukas bendrovei, palyginanti su 2014 metų pirmuoju pusmečiu: maisto produktų ir anglies, kurios atitinkamai krito 24 proc., arba 0,2 mln. tonų ir 31 proc., arba 0.3 mln. tonų.

Kai kurių krovinių grupės tiesiog sumažėjo blogėjant ekonominei situacijai Rusijoje, kai kurios yra nukreipiamos aplenkiant Lietuvą, per vidinius Rusijos uostus, o kai kurios apskritai nebegali būti vežamos nei į Rusijos teritoriją, nei tranzitu per šią šalį. Pavyzdžiui, birželio 10 dieną gautas Rusijos Federacijos veterinarijos tarnybos draudimas į Rusiją ar per jos teritoriją vežti JAV pagamintą šaldytą paukštieną.

„Kai kuriose krovinių grupėse matome aiškų mažėjimą, tačiau dėka gero įdirbio šiuos netekimus iš dalies kompensuoja Baltarusijos kroviniai“,– teigia krovinių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojas Saulius Stasiūnas.

Tuo tarpu vidiniai pervežimai krito 4 proc., o palyginamųjų įplaukų gauta 1 mln. EUR mažiau. Didžioji dalis šio kritimo yra dėl teisminių procesų sustojusiems statybos darbams naudojamos skaldos transportavimo stabdymo. Chemijos produktų pervežimai krito 10 proc., 0,2 mln. t.

„Didelio pavojaus dėl šių skaičių nematome, teisminiai procesai baigsis, chemijos produkcijos pervežimai mažėjo dėl chemijos pramonės gamyklų remonto, kurie irgi turi pabaigą. Taip pat tikimės vidinių pervežimų augimo nuėmus grūdų derlių“,– viliasi S. Stasiūnas.

Prognozuojama, kad bendros šių metų pirmo pusmečio krovinių vežimo pajamos, palyginanti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, kris 3,5 mln. EUR.

Be krovinių vežimo, Lietuvos geležinkeliai teikia ir kitas paslaugas, iš kurių gaunamų pajamų mažėjimas taip pat matomas: vagonų nuoma ir naudojimas užsienyje bei riedmenų priežiūra ir remontas.

Pajamos iš vagonų nuomos krito 2,5 mln. EUR. Tai lėmė dvi esminės sąlygos: bendras krovinių ir vagonų poreikio kritimas – rinkose pastebimas vagonų perteklius, taip pat rublio kritimas. Nepadeda ir įvairių šalių taikomi įvairūs draudimai naudoti kitų šalių geležinkelių parko riedmenis taip ginant savo rinką.

Riedmenų priežiūra ir remontas šį pusmetį taip pat atnešė 1,5 mln. EUR mažiau pajamų nei pernai. Tam didžiausią įtaką turėjo smukęs rublio kursas ir mūsų įsiliejimas į euro zoną.

Nepaisant visų praradimų, planuojama, kad pusmečio grynasis pelnas bus dvigubai didesnis nei praėjusių metų pirmojo pusmečio – 4,2 mln. EUR. Tai buvo pasiekta mažinant sąnaudas, iškovojant naujų krovinių bei didinant kitų paslaugų teikimo apimtis.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close