captcha

Jūsų klausimas priimtas

5 m aukščio bangos naujam kruiziniam laivui užkirto kelią į Klaipėdos uostą

Pirmą kartą penktadienį į Klaipėdą turėjęs atplaukti kruizinis laineris „Mein Schiff 4“ prie uosto vartų apsisuko ir išplaukė į Helsinkį. Lainerį įvesti į Klaipėdos uostą sutrukdė milžiniškos bangos.
Asociatyvi nuotr., T. Lukšio (BFL)
Asociatyvi nuotr., T. Lukšio (BFL)

Pirmą kartą penktadienį į Klaipėdą turėjęs atplaukti kruizinis laineris „Mein Schiff 4“ prie uosto vartų apsisuko ir išplaukė į Helsinkį. Lainerį įvesti į Klaipėdos uostą sutrukdė milžiniškos bangos.

2015 metais pastatytas 294 metrų ilgio ir 42 metrų pločio 4 žvaigždučių kruizinis laineris prie Klaipėdos uosto vartų atplaukė apie 6 val. ryto. Tačiau iki jo niekaip nepagalėjo nusigauti uosto locmanų kateriai, kurie tokius lainerius padeda įvesti į uostą.

Jūroje už uosto vartų bangų aukštis siekė apie 5 metrus, todėl locmanų kateriams išplaukti į atvirą jūrą buvo pavojinga.

Kruizinio laivo kapitonas, įvertinęs paros orų prognozę, nusprendė nelaukti, kol bus galima įplaukti į Klaipėdos uostą, todėl maždaug po valandos laineris pasuko Helsinkio link.

Šiuo kruiziniu laivu į Klaipėdą turėjo atvykti 2506 Vokietijos turistai bei 1000 įgulos narių. Daugiau nei pusė lainerio keleivių buvo užsisakę ekskursijas po Klaipėdą, Kuršių Neriją, Palangą bei Ventės ragą.

„Klaipėdos uostas didelių nuostolių tikrai nepatyrė. Tačiau esame socialiai atsakinga įmonė ir suprantame, kad tokio kruizinio laivo neįvedimas į uostą padarė nemažai žalos kitiems, kurie organizuoja ekskursijas keleiviams“, – teigė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Vėjo greitis ties Klaipėda penktadienio rytą siekė 17–20 metrų per sekundę. Toks vėjas kėlė 5 metrų aukščio bangas, jų pietinis molas negalėjo „nulaužti“, nes yra ir per trumpas, ir per žemas.

„Šis nemalonus incidentas tik dar kartą įrodė, jog būtina rekonstruoti uosto molus. Mūsų planuose tai numatyta padaryti iki 2020 metų. Pietinis molas turėtų būti pailgintas ir paaukštintas. Dabar jis yra maždaug 2–2,5 metro aukščio, o turėtų būti 5 metrų, kad „nulaužtų“ bangas, tada nebūtų trukdžių patekti į uosto akvatoriją“, – aiškino A. Vaitkus.

Be to, rekonstravus uosto molus, sumažėtų ir įplaukos kanalo kampas. Dabar jis yra 26 laipsniai, o turėtų būti sumažintas 11 laipsnių. Kitaip tariant, įplaukos kanalas būtų platesnis, dabar jis yra keli šimtai metrų. Tuomet laivams būtų paprasčiau įplaukti į uostą.

Kruizinis laineris „Mein Schiff 4“ yra 42 metrų pločio. Tai yra pats plačiausias laivas Klaipėdos uosto istorijoje, kuris turėjo prisišvartuoti uostamiestyje.

„Būtent laivo plotis, konstruktyvas, dizainas ir lėmė sprendimą, kad tokį lainerį tokiomis oro sąlygomis įvesti į uostą yra per daug sudėtinga. Kita laivyba uoste nėra sutrikusi. Visai neseniai į uostą įplaukė tarptautinis keltas“, – teigė A. Vaitkus.

Jis pabrėžė, jog vis daugėja didžiųjų laivų, kurių ilgis viršija 200 metrų, kurie aplanko Klaipėdos uostą. Todėl norint juos visus tinkamai priimti, uosto molų, kuriais suformuoti uosto vartai, rekonstrukcija yra būtina.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close