captcha

Jūsų klausimas priimtas

ŠMM: padarysime viską, kad vežėjams būtų sudarytos palankios galimybės veikti

Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) per artimiausią laiką padarys viską, kas įmanoma, kad būtų rastas sprendimas, mažinantis biurokratines kliūtis ir priimtinas visoms suinteresuotoms pusėms: kad vežėjų įmonėms būtų sudarytos palankios galimybės veikti ir kad nenukentėtų Lietuvos vairuotojai.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.

Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) per artimiausią laiką padarys viską, kas įmanoma, kad būtų rastas sprendimas, mažinantis biurokratines kliūtis ir priimtinas visoms suinteresuotoms pusėms: kad vežėjų įmonėms būtų sudarytos palankios galimybės veikti ir kad nenukentėtų Lietuvos vairuotojai.

Tuo švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė patikino ŠMM, Susisiekimo ministerijų atstovų, profesinio mokymo teikėjų susitikime su „Linavos“ vežėjų atstovais dėl iš užsienio atvykstančių vežėjų mokymo ir pažymėjimų, suteikiančių teisę ES šalyse vežti keleivius ir krovinius, išdavimo.

A. Pitrėnienė pabrėžė, kad šio klausimo sprendimas apima ne vien Švietimo ir mokslo ministerijos kuruojamą sritį, tai – tarpinstitucinė problema.

„Linava“ norėtų, kad įgyti šį formalaus mokymo pažymėjimą, kuris privalomas pagal Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, galėtų ir asmenys, neturintys leidimo gyventi Lietuvoje. Tuo metu Švietimo įstatyme įtvirtinta, kad trečiųjų šalių piliečiams formalusis mokymas gali būti teikiamas tik turint laikiną ar nuolatinį leidimą gyventi Lietuvoje. Pastarojo vairuotojai iš trečiųjų šalių paprastai neturi, tik leidimą dirbti Lietuvos Respublikoje ir daugkartinę vizą.

Vienos didžiausių šalies transporto sektoriaus įmonių grupės „Girteka“ teigimu, Lietuvos transporto sektoriaus įmonės nuo gegužės 27 d. faktiškai nebegali įdarbinti vairuotojų iš trečiųjų šalių. Tokia situacija susidarė dėl Švietimo ir mokslo ministerijos sprendimo, kuriuo pakeista registracijos į privalomus profesinės kvalifikacijos tobulinimo kursus vairuotojams („95 kodo“ kursus) tvarka.

„Biurokratinės kliūtys įdarbinant vairuotojus iš trečiųjų šalių apsunkina transporto sektoriaus įmonių darbą. Šiuo metu vien mūsų įmonių grupėje negali pradėti dirbti beveik 150 vairuotojų iš Ukrainos. Dalis jų ketina atsisakyti sutarčių ir tai suprantama – „95 kodo“ kursų negalime organizuoti jau kone mėnesį, ir vis dar nėra aišku, kada jie bus atnaujinti. Be šių kursų vairuotojai neturi teisės dirbti“, – sako įmonių grupės „Girteka“ transporto veiklos direktorius Aidas Nakčiūnas.

Jo teigimu, Lenkijoje, kurios transporto sektoriaus įmonės yra vienos pagrindinių konkurenčių Lietuvos vežėjams, vairuotojo iš trečiųjų šalių įdarbinimo procedūra, kartu su „95 kodo“ kursais, trunka iki mėnesio. Lietuvoje net ir įprastomis sąlygomis ši procesas tęsiasi apie pusantro–du mėnesius.

„Pagal naują registravimo į „95 kodo“ kursus traktuotę prisideda dar 4–5 mėnesiai. Tiek laiko negali laukti nei Lietuvos vežėjai, nei potencialūs darbuotojai iš trečiųjų šalių“, – sako A. Nakčiūnas.

Transporto sektoriaus įmonės vis dažniau įdarbina vairuotojus iš trečiųjų šalių, nes dėl nuolatinės emigracijos Lietuvoje šios srities darbuotojų smarkiai trūksta. Įmonių grupėje „Girteka“ nuolat dirba per 1100 vairuotojų iš trečiųjų šalių, daugiausiai Ukrainos. Iš viso įmonių grupėje dirba 7100 darbuotojų, iš kurių kone 90 proc. – vairuotojai.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close