captcha

Jūsų klausimas priimtas

Lietuviai internetu perka dažniau, bet latviai ir estai išleidžia daugiau

Interneto parduotuvės Baltijos šalyse vienodai populiarios, tačiau lietuviai, latviai ir estai jose apsiperka skirtingai. Lietuviai perka internetu dažniau, jų pirkinių krepšelis mažesnis, o prekės jame – pigesnės. Latviai ir estai perka rečiau, bet vienu pirkimu išleidžia daugiau ir dažniau renkasi brangesnių prekių ženklų prekes, rašoma „Pigu“ grupės atliktoje savo produktų pardavimo analizėje.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.

Interneto parduotuvės Baltijos šalyse vienodai populiarios, tačiau lietuviai, latviai ir estai jose apsiperka skirtingai. Lietuviai perka internetu dažniau, jų pirkinių krepšelis mažesnis, o prekės jame – pigesnės. Latviai ir estai perka rečiau, bet vienu pirkimu išleidžia daugiau ir dažniau renkasi brangesnių prekių ženklų prekes, rašoma „Pigu“ grupės atliktoje savo produktų pardavimo analizėje.

Bent dukart per metus internetu perka trečdalis lietuvių. Vieno pirkimo metu lietuviai išleidžia vidutiniškai 62 eurus, rodo „Pigu“ grupės Baltijos šalių rinkų analizės duomenys.

Latviai ir estai linkę tai, ko reikia, įsigyti vienu pirkimu. Du ar daugiau kartų per metus perka mažiau nei ketvirtadalis kaimynų. Didžiausias latvių krepšelis – jis sudaro 70 eurų. Estas vidutiniškai internetu įsigyja prekių už 65 eurus.

„Vidutinis lietuvio, latvio ir esto krepšelis atspindi Baltijos šalių gyventojų perkamąją galią. Lietuvoje vidutinis atlyginimas yra mažiausias Baltijos šalyse. Matome, kad ir lietuvių išleidžiama suma, perkant internetu, yra mažiausia. Latviai mus gerokai lenkia.

Estijoje situacija šiek tiek kitokia. Šioje šalyje labai didelė elektroninių parduotuvių konkurencija, turime mažesnę rinkos dalį nei kitose Baltijos šalyse, todėl, nors estų vidutinis atlyginimas gerokai lenkia lietuvių ir latvių, jų krepšelis nuo artimiausių kaimynų kiek atsilieka,“ – teigia „Pigu.lt“ atstovė Indrė Beganskaitė.

Lietuvoje kur kas populiaresni kvepalai, o Latvijoje – telefonai. Lietuviai 2014 m. nupirko beveik 70 proc. „Pigu“ grupės parduotuvėse parduotų kvepalų. Tačiau latviai kaimynus lenkė telefonų įsigijimu internete. Nors „Pigu“ grupės parduotuvė Latvijoje turi kur kas mažiau pirkėjų nei Lietuvos rinkai skirta parduotuvė, latviai nupirko net 60 proc. visų trijose šalyse parduotų telefonų.

„Pardavimų duomenys rodo, kad latviai daugiau nei lietuviai ar estai internetu perka brangių prekių ženklų gaminius. Palyginus kompanijos „Apple“ telefonų pardavimą, 57 proc. visose trijose šalyse pernai parduotų iPhone telefonų nupirko latviai. Lietuviai jų nupirko mažiau nei 43 proc., o estams tenka vos 1 proc. mūsų parduotų iPhone telefonų,“ – sako I. Beganskaitė.

Visose trijose šalyse pagrindiniai elektroninių parduotuvių klientai – moterys. Iš 10 klientų, tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje 6 yra moterys, Estijoje – 7.

Internetu pirktas prekes prekių atsiėmimo punkte dažniausiai atsiima latviai (82 proc.), rečiausiai – estai (63 proc.). Patys prekes atsiima 76 proc. lietuvių.

Visose trijose šalyse populiariausias atsiskaitymo būdas – grynaisiais pinigais. Taip atsiskaito net 7 iš 10 pirkėjų, atsiimančių prekes atsiėmimo punkte. Tarp atsiskaitančių kitais būdais, kas antras latvis atsiskaito per internetinę bankininkystę. Lietuvoje tokiu būdu už prekes moka vos 37 proc. pirkėjų, o Estijoje – 40 proc.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...