captcha

Jūsų klausimas priimtas

Brangiausių prekės ženklų šimtuke nebeliko rusiškų vardų

Tyrimo bendrovė „Millward Brown“ sudarė brangiausių pasaulio prekės ženklų šimtuką. Reitingo lyderiu šiais metais tapo „Apple“ prekės ženklas, įvertintas 246,992 mlrd. JAV dolerių. Per praėjusius metus jis pabrango 67 proc. Pernai metais pirmoje reitingo vietoje buvo „Google“, kurios prekės ženklas tuomet įvertintas 158,843 mlrd. JAV dolerių.
Policininkas žvelgia į prie  „Apple“ parduotuvės besirikiuojančią minią. Reuters/Scanpix nuotr.
Policininkas žvelgia į prie „Apple“ parduotuvės besirikiuojančią minią. Reuters/Scanpix nuotr.

Tyrimo bendrovė „Millward Brown“ sudarė brangiausių pasaulio prekės ženklų šimtuką. Reitingo lyderiu šiais metais tapo „Apple“ prekės ženklas, įvertintas 246,992 mlrd. JAV dolerių. Per praėjusius metus jis pabrango 67 proc. Pernai metais pirmoje reitingo vietoje buvo „Google“, kurios prekės ženklas tuomet įvertintas 158,843 mlrd. JAV dolerių.

„Apple“ itin pasistengė Kinijoje, kur atėmė dalį rinkų iš „Samsung“, „Xiaomi“ ir „Huawei“. Teigiamą poveikį padarė ir „Apple Watch“ – kompanijos pirmasis naujos kategorijos gaminys per pastaruosius penkerius metus, sukėlęs daug atgarsių technologijų pasaulyje.

„Google“ nebuvo prastesnė, tiesiog „Apple“ pasistengė labiau. Taip šių kompanijų konkurenciją įvertino analitikai. Kaip bebūtų, „Google“ Vakarų šalyse vis dar yra pirmoji paieškos sistema ir neretai minima kaip patraukliausia darbdavė.

Naujausiame šimtuke nebeliko nei vieno rusiško prekės ženklo, nors prieš metus „Sberbank“, įvertinas 12,637 mlrd. JAV dolerių, užėmė 75-ąją vietą, o ryšio operatorius „Mobile TeleSystems“ (MTS) buvo 80-asis. Šis prekės ženklas prieš metus buvo įvertintas 12,175 mlrd. JAV dolerių.

Žemiausia prekės ženklo kaina, kurią perkopusi kompanija galėjo patekti į šimtuką, buvo 11,044 mlrd. JAV dolerių. Tokia suma įvertintas paskutiniojoje reitingo vietoje įrašytas „Scotiabank“ prekės ženklas.

Naftos ir dujų milžinai ridenasi žemyn

Rusiški prekių ženklai minimi tik naftos ir dujų grafoje. „Gazprom“ ženklo vertė šiais metais smuko 17 proc. iki 5,179 mlrd. JAV dolerių, „Rosneft“ – 10 proc. iki 5,001 mlrd. JAV dolerių. Šio sektoriaus grupėje dujų monopolininkė stojo į devintąją vietą, o stambiausia Rusijoje naftos kompanija – į paskutiniąją. 2014-aisiais į sąrašą buvo patekęs ir „Lukoil“, tąsyk įvertintas 4,772 mlrd. JAV dolerių.

Tai, kad brangiausių prekės ženklų šimtuke nebėra rusiškų prekės ženklų, lėmė sumenkęs šios šalies kompanijų patrauklumas investuotojams. Be to, tarptautiniams investuotojams svarbios pajamos doleriais, o ne nacionaline Rusijos valiuta.Brangiausių prekės ženklų dešimtukas atrodo taip:

„Apple“. Vertė 246,992 mlrd. JAV dolerių.

„Reuters“ žurnalistas Mattas Siegelis matuojasi „Apple Watch“ laikrodį – išmanųjš telefoną. Reuters/Scanpix nuotr.

„Google“. Vertė 174 mlrd. JAV dolerių.

„Microsoft“. Vertė 116 mlrd. JAV dolerių.  Pernai šis prekės ženklas buvo viena pozicija žemiau. Faktą, jog „Microsoft“ „Windows 7“ ir „Windows 8.1“ vartotojams nemokamai siūlo „Windows 10“, analitikai vertina kaip kompanijos siekį padaryti produktus lengviau prieinamus vartotojams.

Telefonas su „Microsoft“ programine įranga. Reuters/Scanpix nuotr.

IBM. Vertė 94 mlrd. JAV dolerių. Per metus prekės ženklo vertei smukus 13 proc., jam teko nusileisti viena pozicija žemiau. Sumenkusiai vertei įtakos turėjo uždirbtas menkas pelnas. Be to, ženklas paskendo bandydamas konkuruoti debesų kompiuterijos srityje su „Amazon“ ir „Microsoft“.

„Visa“. Vertė 92 mlrd. JAV dolerių. Šis prekės ženklas per metus šoktelėjo dviem pozicijomis į viršų. Teigiamai „Visa“ ženklui atsiliepė visame pasaulyje augusios pajamos. Tačiau kompanijai pakišti koją gali pastaraisiais metais stipriai augęs „PayPal“.

AT&T. Vertė – 89 mlrd. JAV dolerių – ir „Verizon“ (86 mlrd. JAV dolerių) – dvi pirmaujančios JAV telekomunikacijų bendrovės džiaugėsi derlingais metais. Per metus pirmojo prekės ženklo vertė padidėjo 15 proc.

AT&T mėgina vis labiau įtikti vartotojams jiems siūlydama ne tik įprastas paslaugas, bet ir pramogas. Tiesa, per 12 mėnesių bendrovės akcijos atpigo 2 proc.

„Verizon“ turi planų ateityje dominuoti rinkoje, kurioje visas turinys – tiek televizijos kanalai, tiek publikacijos – vartotojus pasieks internetu. Štai kodėl kompanija neseniai paskelbė už 4,4 mlrd. JAV dolerių perkanti interneto paslaugų kompaniją AOL. Šiuo sandoriu siekiama sukurti naują svarbų žaidėją skaitmeninės žiniasklaidos rinkoje.

„Coca-cola“. Vertė – 84 mlrd. JAV dolerių. Šis prekės ženklas brangiausių prekės ženklų šimtuke vienoje ar kitoje pozicijoje įrašomas visus dešimt metų – kiek ir skaičiuojamas šis reitingas. Tiesa, palyginti su pernai metais, „Coca-cola“ krito per dvi pozicijas žemyn, o ženklo vertė išaugo 4 proc. Tai aiškinama menku augimu kylančiose rinkose.

Darbuotojas rikiuoja „Coca-cola“ dėžutes prekybos centre. Reuters/Scanpix nuotr.

„McDonald's“. Vertė – 81 mlrd. JAV dolerių. Per pastaruosius metus ji smuko 5 proc., nors prieš metus šis prekės ženklas buvo užėmęs penktąją poziciją. Viena priežasčių, kodėl smuko prekės ženklo vertė – gyventojai atsigręžė į konkurentus. Tačiau „McDonald's“ be kovos nepasiduoda: keičia meniu, prekės ženklą, nuo įprastų geltonos ir raudonos spalvų pereidamas prie žalios.

Moteris prie „McDonald's“ restorano. Reuters/Scanpix nuotr.

„Malboro“. Vertė 80 mlrd. JAV dolerių. Šis prekės ženklas, kaip ir „Coca-Cola“, į šimtuką patenka kiekvienais metais visą dešimtmetį. O pastaraisiais metais šio prekės ženklo vertė pakilo 19 proc. Vertindami „Malboro“ poziciją, analitikai atkreipia dėmesį, jog jam išlaikyti aukštas pozicijas reitinge pavyksta net ir tuomet, kai daugelyje šalių ribojama rūkalų reklama.

Šaltinis www.lrytas.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...