captcha

Jūsų klausimas priimtas

Investuotojų diskusija: išvardijo būdus, kaip pritraukti pinigų

Jauni verslai Lietuvoje yra sparčiai augantis verslo segmentas ir neretas ieško investuotojų, kurie padėtų sparčiau plėtoti gerą ir inovatyvią idėją.
M. Glodas, Š. Mažeikos (DELFI) nuotr.
M. Glodas, Š. Mažeikos (DELFI) nuotr.

Jauni verslai Lietuvoje yra sparčiai augantis verslo segmentas ir neretas ieško investuotojų, kurie padėtų sparčiau plėtoti gerą ir inovatyvią idėją.

Per progreso konferencijos „Login“ investuotojų diskusiją joje dalyvavę pašnekovai išdėstė, kaip jauniems verslininkams pritraukti papildomo kapitalo.

Iš Lenkijos sostinės Varšuvos atvykęs Marcinas Hejka, dirbantis su rizikos ir privataus kapitalo fondais, pasakoja, kad pirmiausia svarbu bendrauti su galimu investuotoju, tačiau įvertinti, ar jam iš tiesų galite būti įdomus, kokia yra ankstesnė jo investicijų patirtis.

„Verta siųsti užklausas tik tiems investuotojams, kurie gali jumis susidomėti, nes kitaip jūs švaistysite daug laiko ir jėgų, diskutuodami su tais, kurie niekada jūsų verslo idėja nesusidomės.
Esu ne kartą pastebėjęs darant šią klaidą“, – sakė M. Hejka.

Tačiau, jei kreipėtės ir manote, kad gero ryšio užmegzti nepavyko – nenuleiskite rankų. Ne iš karto viskas turi eiti kaip iš pypkės.

„Esu ne kartą patyręs, kad nuo šalto elektroninio laiško ar formalaus skambučio prasidėjo mėnesius trukęs dialogas, kuris galiausiai baigėsi investicija“, – prisiminė jis.

Visgi, investuotojas atvirauja, kad buvo atvejų, kai investuotojai nepasirinko bendrovių, kurioms vėliau puikiai sekėsi. Pavadinimų investuotojai nusprendė neminėti.

„Neinvestavome į kelias įmones, nes netikėjome, kad bendrovės yra tinkamai įvertintos. Bendrovė tuo metu buvo beveik tik „Power Point“ prezentacijos lygio, – kalbėjo M. Hejka. – Kai kurioms jų tikrai gerai pasisekė, bet mes, atsigręžę atgal į šią situaciją, manome, kad tuo metu vis tiek padarėme teisingai, nes nuleidus kartelę vieną kartą, veikiausiai būtų sekę dešimtys nevykusių pasirinkimų.“

Iš Izraelio atvykęs investuotojas Yaronas Kniajeris turi ir kitą patarimą: jauniems verslininkams turėti kantrybės. Nors yra atvejų, kai į verslo idėją apsisprendžiama investuoti per tris savaites nuo pažinties pradžios, visgi dažnu atveju tai trunka ilgiau, pavyzdžiui, kelis mėnesius ar net metus.

„Pasistenkite suvaldyti visus įprastus procesus, tokius kaip susitikimai. Yra įprasta, kad prieš apsisprendžiant, ar bus investuojama, susitikti ir bendrauti. Taigi, nusiteikite, kad susitikimai vyksta ir sprendimai priimami ne iš karto“, – patarė jis.

Vienas iš Lietuvoje veikiančio „Nextury Ventures“ rizikos kapitalo fondo įkūrėjų Mindaugas Glodas skaičiuoja, kad nors investicijų versle yra dar tik kelerius metus, verslą pradedantiems žmonėms gali patarti vieną – nedėti visų vilčių tik į vieną investuotoją.

„Jeigu norite būti sėkmingas, turite būti aktyvūs. Negalite visas viltis sudėti vien tik į vieną investuotoją, pabandykite kreiptis į kelis“, – sakė jis.

Su tokia pozicija sutiko ir kiti investuotojai, pripažindami, kad jų padaroma klaida yra per reta reakcija investuoti į dėmesio vertą idėją – kartais tai greičiau padaro konkurentai.

„Izraelio pavyzdys rodo, kad verta stengtis pajudėti iš vietos rinkos į pasaulinius vandenis“, – patarė iš Izraelio atvykęs Yaronas Kniajeris.

Tos pačios nuomonės laikosi ir iš Estijos atvykęs Margusas Uudamas, atstovaujantis „ Ambient Sound Investments“, prisidėjusiems prie „Skype“ kūrimo.

Pasak jo, labai sveika yra savo verslo idėją išbandyti vietos rinkoje ir, jei ji veikia, tikimybė, kad ji atneš norimą rezultatą yra kur kas didesnė, jei bus bandomos pasaulinės rinkos, kurios lengviau pasiekiamos per tokius miestus kaip Londonas ar Niujorkas.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...