captcha

Jūsų klausimas priimtas

Užsienyje atlikta automobilių techninė apžiūra galios ir Lietuvoje

Europos ekonominės erdvės (EEE) šalyse atlikta Lietuvoje jau registruotų automobilių techninė apžiūra nuo šių metų liepos bus pripažįstama ir mūsų Lietuvoje.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Europos ekonominės erdvės (EEE) šalyse atlikta Lietuvoje jau registruotų automobilių techninė apžiūra nuo šių metų liepos bus pripažįstama ir mūsų Lietuvoje.

Seimas ketvirtadienį priėmė atitinkamas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas: už balsavus 85 Seimo nariai.  

Tačiau Seimas nesutiko, kad EEE šalyse atlikta techninė apžiūra galiotų net ir tada, jeigu pirkimo-pardavimo sutartyje nurodyta, kad automobilis nebuvo patekęs į eismo įvykį.

Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto vadovas Julius Sabatauskas pareiškė, kad šiuo draudimu siekiama neįleisti į Lietuvą avarijose ar per potvynius nukentėjusių automobilių.

„Neįmanoma patikrinti, ar per tą laiką nuo techninės apžiūros atlikimo (kitoje šalyje – BNS) iki įregistravimo (Lietuvoje – BNS) neįvyko kokio nors įvykio, ar nebuvo apgadintas automobilis. Lietuva kol kas vienintelė Europos Sąjungoje turi galimybę – registruojančią įmonę „Regitra“ – patikrinti duomenų bazę dėl eismo įvykių, draudikų duomenų bazę, techninių apžiūrų duomenų bazę, jie turi ITP transporto įmonių registrą. Jie negali patikrinti, ar kitose valstybėse užfiksuoti tokie faktai“, – teigė J.Sabatauskas.

Aplinkos apsaugos komiteto narys Linas Balsys irgi įsitikinęs, kad kitose šalyse atliktos techninės apžiūros pripažinimas „gali sukelti labai daug problemų pirkėjams“.

„Lietuvoje daug žmonės perka padėvėtų automobilių turguose ir būtų taip, kad žmogus, nusipirkęs padėvėtą automobilį, negalėtų išvis nieko patikrinti, kas su juo buvo. Kas gali įrodyti, kad koks nors techninės apžiūros ženkliukas iš Prancūzijos arba Maltos, arba iš kur nors kitur bus užlipintas, ar jis tikrai yra toks? Kur bus registras, kuris žiūrės, ar tie ženklai galioja? (...) Turint omeny mastą, kokiu mastu Lietuvoje yra tie seni automobiliai pjaustomi, virinami ir iš naujo daromi ir paskui pateikiami kaip nauji su galbūt tikrai suklastotais ir techninės apžiūros užsienyje dokumentais, ir kitais, čia tikrai būtų pirkėjui gyvenimo apsunkinimas, o ne palengvinimas“, – kalbėjo Seimo narys.

Tuo tarpu Ekonomikos komiteto narys Jurgis Razma piktinosi, kad tokiu draudimu bus apsunkintas iš kitų šalių atvežančių naudotus automobilius verslininkų veikla.

„Tai mes galvokime apie tą atsakomybę, kaip bausti už nuslėpimą. (...) Pagaliau ir čia registruotoms transporto priemonėms irgi taip gali atsitikti, kad pateks į autoįvykį, o tai bus nuslėpta,“ – kalbėjo J.Razma.

Seimas taip pat nustatė, kad privalomąsias technines apžiūras atliekančios įmonės turės gauti specialius veiklos leidimus.

Parlamentarai nepritarė Stasio Brunzos pataisai, kuria siūloma leisti techninę apžiūrą atlikti ne tik toms įmonėms, kurios atlieka kontrolės funkcijas, bet ir kitoms bendrovėms. Pasak jo, Europos Sąjungos direktyvos leidžia technines apžiūras atlikti ir toms įmonėms, kurios, be viso kito, dar atlieka ir automobilių remontą, ir pervežimus, ir kitas paslaugas.

Pasak J.Sabatausko, pataisos leistų „įmonėms pačioms save tikrinti“: „Įsivaizduokit, įmonė, kuri turi automobilius, galės pati atlikti savo automobilių techninę apžiūrą. Tas tikrinimas tikrai absoliutaus nepriklausomumo neturi- kaip vadovas lieps, taip jo kontrolieriai tikrins. Yra toks nuogąstavimas“.

„Lietuvoje A tipo kontrolės įmonės  nė viena neturi galimybės patikrinti pakrauto sunkvežimio stabdžių efektyvumo. Jį reikia iškrauti, taip gaištamas laikas ir yra didelės išlaidos. Taip pat autobusai. Nėra galimybės tinkamai patikrinti autobusų, kad jie galėtų kitais Europos keliais važiuoti ne 90, o 100 kilometrų per valandą greičiu. O yra įmonės, kurios tokią įrangą turi. Taigi drausti toms įmonėms atlikti kontrolės funkcijas, jeigu jos visiškai atitinka visus reikalavimus, kurie iš tikrųjų yra čia, Lietuvoje, griežti, yra vėlgi absurdas“, – teigė S.Brunza, bet jo parlamentarai neišgirdo ir pataisai nepritarė.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close