captcha

Jūsų klausimas priimtas

Kas nutiko su pigiais lėktuvų bilietais?

Vilnietis Dainius puikiai prisimena kaip prieš kelerius metus su pigių skrydžių bendrove „Wizzair“ į Barseloną skrido vos už 70 Lt. Dabar vyras nerimsta – bilietai į vieną pusę vasarai kainuoja apie 100–150 eurų.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.

Vilnietis Dainius puikiai prisimena kaip prieš kelerius metus su pigių skrydžių bendrove „Wizzair“ į Barseloną skrido vos už 70 Lt. Dabar vyras nerimsta – bilietai į vieną pusę vasarai kainuoja apie 100–150 eurų.

Dar pernai pradėjusios staigiai kristi naftos kainos atostogautojams įžiebė vilties: kadangi degalų sąnaudos sudaro iki 60 proc. skrydžio savikainos, gyventojai su viltimi tikėjosi sulaukti pigesnių bilietų. Tačiau ar krentančios naftos kainos privalumus pajautė lėktuvais keliaujantys gyventojai?

Lietuvos statistikos departamentas duomenų apie skrydžių kainų iš ir į Lietuvą pokyčius neturi, todėl tenka pasikliauti nuolat skrydžių kainas stebinčiais specialistais.

Pigių skrydžių bendrovės „Wizzair“ viceprezidentas Johnas Stephensonas teigia matantis lėktuvų bilietų kainų kritimus.

„Klientai gali to nepastebėti, bet mes, kaip įmonė, matome. Didelė konkurencija Europoje turi įtakos kainoms“, – tikino jis.

Kainas augina ir profsąjungų reikalavimai

Kitaip vaizdą piešia keliones lietuviams padedantys organizuoti verslininkai.

Kelionių portalo atvaziuoju.lt vadovas Mindaugas Majauskas teigia, kad nors naftos kainos krito, oro bendrovės ne taip greitai gali sureaguoti į jų pokyčius.
„Pirmiausia, didžiosios kompanijos perka degalus išankstiniais sandoriais – fiksuoja degalų kainas prieš pusmetį ar metus, todėl kainų svyravimai neturi tokios įtakos. Kylant degalų kainoms jos išlošia, kaip buvo prieš porą metų, o kainoms krentant – pralošia“, – teigė jis.

M. Majausko teigimu, daugiau įtakos degalų kainų pokyčiai gali turėti mažesnėms oro bendrovėms, kurios neturi galimybės apsidrausti dėl per mažų degalų kiekių. Kaip pavyzdį, pašnekovas paminėjo „Air Lituanica“ bendrovę.

„Taip pat tradicinėse aviakompanijose degalai sudaro mažesnę procentinę dalį nei pigiųjų skrydžių aviakompanijos. O augant profsąjungų darbo užmokesčio reikalavimams, padažnėjus streikams, skrydžio sąnaudos tik didėja“, – paminėjo jis.

M. Majauskas netiki, kad įtaką skrydžių kainoms iš Lietuvos turi sumažėję turistų srautai iš Rusijos.

„Tai tik nulėmė skrydžius į Rusiją ir iš jos. Skrydžių sumažino tiek pačios Rusijos aviakompanijos, tiek Vakarų bendrovės“, – pastebėjo kelionių ekspertas.

Daugiau vietų – biurokratams

Kalbėdamas apie skrydžių kainas Lietuvoje, M. Majauskas paminėjo, kad joms įtaką daro tarptautinės tendencijos – pasaulio ekonomikos atsigavimas, degalų kainos ir panašiai.

„Pastaruoju metu pastebima tendencija, kad aviakompanijos tarpžemyniniuose maršrutuose vis daugiau vietos salonuose skiria pelningesnei Economy Premium klasei, kurioje daugiau komforto ir paslaugų, tačiau vis dar tai nėra verslo klasė, todėl ja gali skristi, pavyzdžiui, biurokratai“, – savo pastebėjimais dalijosi pašnekovas.

M. Majauskas svarstė, kad iš Lietuvos akcijų pasiūlymų turime vis mažiau ir dėl to, kad neturime tiek daug skrydžių, kaip, pavyzdžiui, Varšuva turi.

„Kadangi turime daug mažesnę ir gana stabilią pasiūlą, o keliaujančiųjų tiesiog natūraliai didėja, nėra būtinybės akcijoms. Pavyzdžiui, „Lufthansa“ jau kelerius metus į Vilnių turi tik du skrydžius per dieną, kartais pakeičia lėktuvus į didesnius, tačiau smarkiai pasiūlos didinti negali, nepradeda naujo skrydžio“, – aiškino pašnekovas.

M. Majauskas taip pat pastebėjo, kad anksčiau buvo akivaizdžiai matoma, kai perkant bilietus iš anksto jie būdavo daug pigesni, o artėjant skrydžio laikui jie smarkiai pabrangdavo.

„Tačiau dabar net ir likus kelioms savaitėms ar vos kelioms dienoms iki skrydžio galima iš dalies nebrangiai įsigyti bilietų, ko anksčiau nebūdavo. Taip pat dabar nebėra ir daug pigiau perkant iš anksto, tiesiog kainos labiau susilygino“, – pridėjo jis.

Į Indiją ar Koso salą – už tą pačią kainą

Kelionių organizatorius Rimvydas Širvinskas, dar žinomas Makaliaus vardu, svarsto, kad itin pigių bilietų rasti vis sunkiau, nes pagerėjo gyventojų finansinė padėtis.

„Dabar žmonės gali skirti daugiau pinigų kelionėms. Jei oro bendrovė, atėjusi į šalį, paleisdavo bilietų po litą ar centus, jie save taip išsireklamavo, o dabar gali kelti kainas iki 1000–1500 Lt, pavyzdžiui, į Koso salą, ir žmonės vis vien perka, nes galvoja, kad tai pigių skrydžių bendrovė ir kad tai yra pigus skrydis“, – kalbėjo jis.

R. Širvinskas pripažino, kad pigių skrydžių bendrovių bilietų kainos jį patį kartais nustebina.

„Per Kalėdas skrydis iš Norvegijos į Lietuvą buvo už 1800 Lt. Už mažesnę sumą aš skridau į Ameriką“, – stebėjosi jis.

R. Širvinskas taip pat pridėjo, kad pigių skrydžių bendrovės klientams yra įkalusios į galvą, kad šios yra pigios ir taškas.

Makalius pasakojo, kaip šventiniu metu klientams siūlė bilietus į Lietuvą iš Norvegijos už pusę kainos, tiesiog su persėdimu Frankfurte ar Kopenhagoje, tačiau klientai vis vien rinkosi „Wizzair“, nes šia bendrove pasitiki, žino jų tvarką ir stebisi, kaip gali būti taip pigu skristi su tradicinėmis avialinijomis, galvojo, kad kažkas čia ne taip.

Nors R. Širvinskas sutiko, kad po Europą keliauti iš Lietuvos nebėra taip pigu, kaip buvo prieš kokį penkmetį, tačiau jis kartu teigė, kad atsiranda vis daugiau pasiūlymų geromis kainomis nukeliauti į kitus žemynus.

„Europoje pigių skrydžių bendrovės nebėra pigios. Azijoje dar galima rasti bilietų už dolerį ar penkis. JAV taip pat nebėra likę itin pigių skrydžių“, – savo pastebėjimais dalijosi Makalius.

R. Širvinskas pasidalino dar vienu jo užfiksuotu pastebėjimu – į Korfu salą (Graikiją) bilietai balandį buvo siūlomi už 1000–1200 Lt (290–435 eurus), tuo metu už tokią pačią sumą buvo galima įsigyti bilietus į Indiją.

„Žinoma, visada laimi tas keleivis, kuris yra lankstus, o ne ieško bilietų konkrečiai dienai“, – pridėjo pašnekovas.

Patarimai – kaip rasti pigesnių bilietų

Internetinė bilietų paieškos sistema „Skyscanner“ pateikia keletą patarimų, kaip rasti pigesnių lėktuvo bilietų.

Bilietus užsisakykite prieš šešias savaites

Anksčiau geriausią bilietų pasiūlymą buvo galima gauti perkant bilietus paskutinę minutę, nes oro bendrovės iš paskutiniųjų norėdavo atsikratyti laisvomis vietomis. Dabar tai tapo praeitimi. „Airlines Reporting Corporation“ yra paskaičiavusi, kad žemiau nei vidutinė kaina lėktuvo bilietų kaina nukrenta vidutiniškai likus šešioms savaitėms iki skrydžio.

Užsiprenumeruokite oro bendrovių naujienlaikraščius

Nors vis sunkiau rasti gerų paskutinės minutės pasiūlymų, vis dėlto jie vis dar egzistuoja. Jei norite sužinoti apie visus geriausius pasiūlymus ar akcijas, apsilankykite savo mėgstamų oro bendrovių internetiniuose puslapiuose ir užsisakykite jų naujienlaikraščius. Būkite budrūs antradienio popietėmis, nes tuomet dauguma oro bendrovių paskelbia apie mažesnes artėjančios savaitgalio kainas, jei tiems skrydžiams dar turi laisvų vietų.

Atkreipkite dėmesį į korteles

Tiek tam tikros banko kortelės, tiek oro bendrovių lojalumo ar narystės kortelės gali kaip reikiant sumažinti jūsų kelionių kainas.
24 val. taisyklė

Kai kurios oro bendrovės suteikia 24 val. iki skrydžio bilietų atšaukimo nemokamai galimybę. Taigi, net turėdami bilietus galite ir toliau stebėti bilietų kainas, o joms nukritus atšaukti jau turimus bilietus ir įsigyti pigesnius.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...