Eismas

2019.03.27 08:17

EP sprendžia dėl tolimųjų reisų vairuotojų darbo laiko sureguliavimo: bendrovės vertina skeptiškai

Rima Žilinskaitė, LRT RADIJAS, LRT.lt2019.03.27 08:17

Europos Parlamentas sprendžia dėl tolimųjų reisų vairuotojų darbo laiko sureguliavimo. Lietuvos ir kai kurių kitų Rytų Europos valstybių vežėjų bendrovės sako, kad darbo ir poilsio laiko suvienodinimas itin pakenks jų verslui.

Europos Parlamentas be kita ko nori apibrėžti, kaip turi būti sutvarkytos specialios vairuotojų poilsiui pritaikytos aikštelės, įtvirtinti, kad vairuotojas kartą per mėnesį galėtų grįžti pailsėti namo.

Įmonė, kurioje jis dirba, turėtų tam suteikti išteklių. Siekiant sugriežtinti stebėjimą, kaip vykdoma darbo laiko apskaita, siūloma įdiegti išmaniuosius darbo laiką fiksuojančius prietaisus – tachografus.

Europos Parlamentas skelbia taip norintis užtikrinti, kad transporto sektorius būtų saugus, vairuotojams būtų sudarytos geros darbo, o įmonėms – sąžiningos verslo sąlygos.

Tačiau Lietuva, Latvija, Lenkija, Vengrija ir Bulgarija anksčiau siekė, kad taisyklių svarstymas būtų pratęstas.

Lietuvos vežėjų atstovai yra sakę, kad reikalavimas sudaryti sąlygas kartą per mėnesį vairuotojui grįžti ilsėtis namo itin pakenks jų verslui, nes Rytų Europos valstybėms yra toliausia pasiekti žemyno vidurį ar kitą kraštą. Esą dėl to įmonės net gali bankrutuoti.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba, – jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.