Eismas

2019.03.20 17:40

Naujasis „Tesla Model Y“ pretenduoja tapti populiariausiu pasaulio elektromobiliu

LRT.lt2019.03.20 17:40

Elektromobilių gamintojas „Tesla“ pagaliau pademonstravo savo ketvirtąjį modelį, kuriam suteiktas „Model Y“ pavadinimas. Tai didesnio pravažumo automobilis, kuris turėtų užimti vietą tarp didesnio „Model X“ ir kompaktinės klasės sedano „Model 3“.

Automobilio pristatymas įvyko „Tesla“ dizaino cente Los Andžele (JAV), o pasauliui jį pademonstravo pats įmonės įkūrėjas Elonas Muskas. Pristatymo metu buvo teigiama, kad pirmiausiai pirkėjams bus pasiūlytos trys „Model Y“ versijos.

Kiek daugiau nei 41 tūkst. eurų kainuosianti „Long Range“ versija vienu įkrovimu leis įveikti iki 500 kilometrų atstumą. Šios versijos maksimalus greitis bus ribojamas iki 210 km/val. ribos, o nuo 0 iki 100 km/val. toks „Model Y“ galės įsibėgėti per 5,5 sekundės.

Kita versija, „Dual Motor“, iki 100 km/val. leis įsibėgėti per 4,8 sekundės. Maksimalus greitis bus ribojamas iki 220 km/val., tačiau maksimalus įveikiamas atstumas bus apie 430 kilometrų. Šis elektromobilis kainuos apie 45 tūkst. eurų.

Trečioji, „Performance“ versija, bus greičiausia iš visų. Nuo 0 iki 100 km/val. toks „Model Y“ įsibėgės per 3,5 sekundės, o maksimalus greitis bus 240 km/val. Maksimalus šios versijos įveikiamas atstumas turėtų būti 430 kilometrų, o kainuoti toks elektromobilis turėtų apie 52 tūkst. eurų.

Gamintojas žada, kad 2021-ųjų pavasarį turėtų pasirodyti pigiausia, lėčiausia ir mažiausią atstumą vienu įkrovimu galinti įveikti „Model Y“ versija. Sumokėję apie 34 tūkst. eurų, pirkėjai gaus automobilį, kuris vienu įkrovimu galės nuvažiuoti 370 kilometrų, nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgės per kiek mažiau nei šešias sekundes, o maksimalus greitis bus ribojamas iki 190 km/val.

„Tesla Model Y“ sukurtas, naudojant „Model 3“ platformą, todėl savo išvaizda ir dydžiu šie automobiliai yra panašūs. Tačiau dėl aukštesnio stogo „Model Y“ viduje gali sėdėti septyni keleiviai. Tai reiškia, kad automobilio gale įrengta trečia sėdynių eilė. Tiesa, pristatymo metu buvo pažymėta, kad tokia versija pasirodys tik 2021-aisiais.

Pristatymo metu E. Muskas pabrėžė, jog dėl to, kad „Model Y“ naudoja „Model 3“ platformą, naujasis kompanijos modelis pasižymi didesnio pravažumo modeliams būdingu funkcionalumu, tačiau yra valdomas kaip sportiškas automobilis.

Viduje „Model Y“ taip pat primena „Model 3“ – sumontuotas didelis, net 15 colių skersmens lietimui jautrus ekranas, per kurį valdomos beveik visos automobilio sistemos ir funkcijos. Taip pat „Model Y“ turės ir visas kitiems „Tesla“ modeliams būdingas savybes: programinės įrangos atnaujinimai bus siunčiami nuotoliniu būdu, o už papildomą mokestį bus galima aktyvuoti autonominio vairavimo „Autopilot“ sistemą.

Nepaisant sklandaus pristatymo, „Tesla“ dar turės įveikti du pagrindinius iššūkius.

Pirmasis – tai konkurencija. Didieji automobilių gamintojai nestovi vietoje ir tik laiko klausimas, kada pagrindiniai „Tesla“ konkurentai „Audi“, BMW ir „Mercedes-Benz“ rinkai pristatys savo vidutinio dydžio didesnio pravažumo elektromobilius. Beje, amerikiečiams gali tekti konkuruoti ir su Pietų Korėjos gamintojais „Hyundai“ ir „KIA“, kurie pirkėjams jau siūlo „Kona“ ir „e-Niro“ modelius.

Kitas „Tesla“ laukiantis iššūkis – patenkinti pirkėjų poreikius. Šiuo metu didesnio pravažumo automobiliai yra graibstomi kaip karštos bandelės ir yra savo populiarumo viršūnėje. Tikėtina, kad „Model Y“ taip pat susilauks atitinkamo dėmesio, todėl „Tesla“ turi paruošti namų darbus ir vengti tokių problemų su kokiomis gamintojas susidūrė gamindamas „Model 3“.

Beje, pastarasis modelis buvo pats perkamiausias 2018-ųjų elektromobilis pasaulyje. „Tesla“ jų pardavė daugiau nei 120 tūkst.

Nors ilgai lauktas „Model Y“ jau pristatytas, tačiau „Tesla“ nežada sustoti. Gamintojas vis dar tobulina elektrinį sunkvežimį „Semi“, taip pat žada pristatyti pikapą, o 2020-aisiais į kelius turėtų išriedėti ir naujasis „Tesla Roadster“.

Pagal „Autocar.co.uk“ parengė Vytenis Kudarauskas