Eismas

2019.03.12 15:24

Vienintelės lenktynių trasos Lietuvoje laukia lėta revoliucija

Vytenis Kudarauskas, LRT.lt2019.03.12 15:24

Vienintelė Lietuvoje žiedinė lenktynių trasa „Nemuno žiedas“ ruošiasi naujam savo istorijos etapui – ilgai lauktai rekonstrukcijai. Šiandien buvo pristatas techninis projektas, kuris turėtų tapti vartais į naują šios lenktynių trasos istorijos etapą.

Pradėdamas techninio projekto pristatymą, viešosios įstaigos „Nacionalinis žiedas“ direktorius Arūnas Samochinas pristatė pagrindinius aspektus, kaip trasa turėtų pasikeisti įvykdžius visus techniniame projekte numatytus darbus.

Vienas iš prioritetų – trasos pločio didinimas. Šiuo metu kai kuriose vietose jos plotis yra 8,5 metro, o tai neatitinka šiandieninių standartų, todėl numatoma pastebimai praplatinti trasą tose vietose, kuriose tai padaryti būtina.

„Visos lenktynių trasos plotis turėtų padidėti nuo 12,5 metro iki 14 metrų. Taip pat planuojama įrengti specialią aikštelę sportiniams automobiliams. Tačiau projekte nėra numatyti kiti pastatai, pavyzdžiui, viešbutis ir lenktynių valdymo centras“, – sakė A. Samochinas.

Pasak A. Samochino, nestipriai turėtų pakisti ir trasos konfiguracija. Pavyzdžiui, turėtų atsirasti naujas 260 metrų ilgio posūkis prieš starto finišo tiesiąją, kuris suteiktų galimybę keisti trasos konfigūraciją.

Taip pat turėtų atsirasti nauji įvažiavimai ir išvažiavimai iš techninio aptarnavimo zonos.

Galiausia, žadama išnaudoti ir šiuo metu nenaudojamą trasos dalį, esančią už starto finišo tiesiosios. Šioje vietoje turėtų atsirasti naujas 500 metrų ilgio posūkis, kuris taip pat leistų keisti trasos konfiguraciją.

Pirmuosius darbus numatoma pradėti jau šiemet. Prioritetas bus skiriamas vieno kilometro ilgio atkarpai nuo Šakių plento iki starto finišo tiesiosios. Čia planuojama atnaujinti asfalto dangą. Tačiau kalbant apie ryškesnius pokyčius, A. Samochinas nebuvo toks optimistiškas ir teigė, kad priklausomai nuo finansavimo, ryškesnius pokyčius bus galima pamatyti tikriausiai ne anksčiau kaip 2022-aisiais.

Vis dėlto A. Samochinas džiaugėsi, kad jau yra partnerių, kurie susidomėję galimybėmis investuoti į „Nemuno žiedo“ rekonstrukcija. Trasos vadovo teigimu, tai Vokietijos įmonė, šiuo metu valdanti lenktynių trasą Maljorkoje.

Žada daugiau patogumo žiūrovams

Didelė dabartinė „Nemuno žiedo“ problema yra ne tik prasta trasos dangos ir infrastruktūros būklė, tačiau ir žiūrovų patekimas į trasą, judėjimas jos teritorijoje. A. Samochino teigimu, turėtų būti rekonstruotas pagrindinis įvažiavimas į trasą, kuris turėtų būti praplatintas, atsirastų dviračių takai.

Tuo metu techninį projektą parengusios įmonės „Bendrieji statybų projektai“ atstovas Giedrius Sarapinas pridūrė, kad pagerės ir stovėjimo vietų padėtis.

„Planuojama įrengti 900 papildomų sotvėjimo vietų trasos išorėje ir 300 stovėjimo vietų trasos viduje“, – konkretizavo G. Sarapinas.

Be to, turėtų atsirasti ir daugiau naujų tribūnų, kurias žiūrovai galės pasiekti patogiais asfaltuotais takais. Tiesa, kaip pastebėjo G. Sarapinas, dėl saugumo, žiūrovų patekimas į trasą bus apribotas iki minimumo.

Siekia išlaikyti trasos unikalumą

„Nemuno žiedas“ yra unikali lenktynių trasa dėl savo reljefo. Tačiau būtent tai gali tapti problema, norint gauti tarptautinės automomobilių sporto organizacijos (FIA) pativirtinimą.

„Prieš pradedant projektą išmėginome trasą ir turime pripažinti – tai puiki trasa, kuri pasižymi aukščio skirtumais. Tokių trasų pasaulyje nedaug. Tačiau orientuojamės į saugumą, todėl atkreipėme dėmesį į keletą vietų, kurias būtina rekonstruoti“, – sakė „Apex“ atstovas Dafydd Broom.

Viena daugiausiai diskusijų kelianti trasa – tai 10,5 metrų aukščio kalva, kurią reikėtų nukasti. Tačiau „Apex“ atstovų teigimu, šią savybę gali pavykti išlaikyti, ir vis dar neprarandama viltis gauti „Grade 3“ statusą.


Specialistų teigimu, pagrindiniai darbai – tai saugumo didinimas ir asfalto dangos antujinimas ir trasos praplatinimas.

Trasos atstovų pristatytą techninį projektą finansavo Kauno rajono savivaldybė, skyrusi 90 tūkst. eurų. Artimiausiu metu planuojama gauti statybos leidimus ir trasoje turėtų prasidėti pirmieji rekonstrukcijos darbai, tačiau tikėtis greito progreso tikėtis naivu.

A. Samochino teigimu, pirmuoju etapu numatoma 4,1 km ilgio trasos rekonstrukcija. Darbams atlikti reikėtų 10–12 mln. eurų.