Eismas

2019.03.06 22:12

Ženevoje atskleidžiamos ateities automobilių tendencijos: galingus variklius turinčių visureigių era baigiasi

Ignas Kinčinas, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2019.03.06 22:12

Ženevoje prasidėjusiose tarptautinėje automobilių parodoje be prabangių ir išskirtinių automobilių daug dėmesio sulaukia ateities automobilių koncepcijos. Gamintojai būtent tokiose parodose įvertina, ar jų vizija patinka vartotojams.

Ženevoje prasidėjusiose tarptautinėje automobilių parodoje be prabangių ir išskirtinių automobilių daug dėmesio sulaukia ateities automobilių koncepcijos. Gamintojai būtent tokiose parodose įvertina, ar jų vizija patinka vartotojams.

„McLaren“, „Ferrari“, „Aston Martin“ – tai garsūs prabangių sportinių automobilių gamintojai, kurių stendai Ženevos automobilių parodoje visada sulaukia lankytojų dėmesio. Automobilių ekspertai, žurnalistai ir vairuotojai nori bent prisiliesti prie tokių inžinerinių stebuklų. Tačiau kalbant apie ateities automobilių transporto tendencijas, tokiems automobiliams vietos nėra daug. Šiais metais daugiausia dėmesio gamintojai skiria elektriniams automobiliams, nuo mažų miesto iki lenktyninių superautomobilių. Taip pat aktualu, kaip gamintojai įsivaizduoja ateities didmiesčio automobilį, kur pagrindinė problema – eismo spūstys.

„Tai – visiškai elektrinis miesto automobilis, galintis laisvai pasiekti visus rajonus ir miesto centrą be apribojimų. Kompaktiškas ir vikrus, gali lengvai pastatyti visur ir greit įsilieti į eismą, naudojamas trumpoms kelionėms. Žinome, kad miestuose automobiliais naudojamasi trumpesniems nei 15 kilometrų maršrutams įveikti“, – kalbėjo „Citroen“ ateities automobilių departamento vadovas Sebastienas Grandmouginas.

Automobilių gamintojus pergalvoti savo vizijas verčia ir griežtėjantys aplinkosaugos reikalavimai, nes vartotojai vis labiau rūpinasi oro tarša. Didelių galingus variklius turinčių visureigių era eina į pabaigą, siekdami kovoti su klimato kaita gamintojai spaudžiami kurti kuo netaršesnius automobilius, todėl kompanijos pristatė ir elektrinių visureigių. Gamintojai stengiasi išbandyti visas koncepcijas, o kurias paversti realybe, nuspręs pamatę vartotojų reakciją. 

„Manau, kad yra mažą pėdsaką paliekančių automobilių poreikis, miesto automobilių. Matome tendenciją, kad ateities automobilis turi mažai poveikio aplinkai, palyginti su dabartiniais automobiliais, žinoma yra nulinės emisijos, jo kaina prieinama. Ši mūsų koncepcija atitinka tuos reikalavimus ir, jeigu reakcija bus teigiama, spręsime ar pradėti masinę gamybą“, – sakė PSA grupės generalinis direktorius Carlosas Tavaresas.

Ženevos automobilių paroda yra viena iš vadinamojo „didžiojo penketuko“ automobilių parodų. Kitos 4 vyks Frankfurte, Detroite, Paryžiuje ir Tokijuje.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba, – jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.