Eismas

2019.03.05 20:18

„Ford“ svarsto uždaryti dvi gamyklas Rusijoje

ELTA2019.03.05 20:18

Jungtinių Valstijų automobilių gamintojas „Ford“ rengia restruktūrizacijos planus nepelninguose įmonei regionuose. Pasak informuotų „Reuters“ šaltinių, „Ford“, be kita ko, svarsto uždaryti ir dvi gamyklas Rusijoje.

Jei gamyklos būtų uždarytos, „Ford“ Rusijoje gamintų tik lengvuosius automobilius. Šiuo metu bendrovė Rusijoje gali pagaminti iki 360 tūkst. automobilių per metus, šis skaičius gerokai sumažės, jei gamyklos netoli Sankt Peterburgo ir Tatarstane, kaip svarstoma, būtų uždarytos. Tačiau, tikino „Reuters“ šaltiniai, bendrovė galutinio sprendimo dar nėra priėmusi.

Pasak šaltinių, gamyklų uždarymo atveju „Ford“ nutrauktų „Focus“ ir „Mondeo“ modelių automobilių gamybą Sankt Peterburge, „EcoSport“ ir „Fiesta“ modelių gamybą Tatarstane. Rusijoje taip pat tikriausiai nebebūtų gaminami „Kuga“ ir „Explorer“ modeliai.

„Ford“ verslas Rusijoje yra plėtojamas kartu su Rusijos automobilių gamintoju „Sollers“. „Ford“ Rusijos padalinio atstovė spaudai teigė, kad šiuo metu vyksta svarstymai dėl reorganizacijos Rusijoje.

„Galutinis sprendimas bus priimtas antrą šių metų ketvirtį. Šiuo metu visos gamyklos veikia įprastu režimu“, – tikino ji, tačiau atsisakė komentuoti šaltinių informaciją apie galimą gamyklų uždarymą.

„Reuters“ duomenimis, „Ford“ Rusijoje patiria nuostolių. Bendrovė pernai šalyje pardavė 53 234 automobilius, arba 5,7 proc. daugiau nei 2017-aisiais, tačiau augimas gerokai atsiliko nuo 12,8 proc. siekusio Rusijos automobilių rinkos augimo. Nuo 2013 m., kai „Ford“ rinkos dalis Rusijoje siekė 3,8 proc., JAV bendrovės pyrago dalis Rusijoje sumažėjo iki 3 proc.

Pagrindinių „Ford“ konkurentų Rusijoje – „Avtovaz“, „Volkswagen“, „Kia“, „Hyundai“ ir „Toyota“ - rinkos dalis pernai augo.

„Ford“ buvo pirmasis tarptautinis automobilių gamintojas, 2002 m. pradėjęs surinkinėti automobilius Rusijos Sankt Peterburgo gamykloje. 2011-aisiais „Ford“ įkūrė bendrą įmonę su „Sollers“, o ši bendra įmonė pasiėmė 39 mlrd. rublių (524 mln. eurų) paskolą iš Rusijos „Vnešekonombank“ (VEB).

VEB atstovai „Reuters“ teigė, kad „Ford“ ir „Sollers“ svarsto įvairias bendro verslo restruktūrizavimo galimybes, o skolos restruktūrizavimas yra viena iš svarstomų priemonių.

„VEB santykiai su bendrovėmis yra ilgalaikio, darnaus pobūdžio. Nėra jokių įsipareigojimų pažeidimų“, – sakė VEB atstovai.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.