Eismas

2019.03.04 15:02

Atnaujintas „Hyundai Tucson“: pasipudravo ir įgavo daugiau gebėjimų (apžvalga)

Vytenis Kudarauskas, LRT.lt2019.03.04 15:02

Kiekvienas automobilis dažniausiai išgyvena tris savo gyvavimo rinkoje ciklus – debiutą, atnaujinimą ir gamybos pabaigą. Trečiosios kartos „Hyundai Tucson“ žengia į antrąjį ciklą ir šiemet sulaukė atnaujinimo. Ar korėjiečiai tik papudravo šio automobilio išvaizdą, ar galime atrasti ir ryškesnių naujienų?

Dažniausiai atnaujinti modeliai gali pademonstruoti nedidelius kosmetinius pasikeitimus išorėje ir viduje, bei pirkėjams pasiūlomos naujos saugumo arba komforto sistemos. Ši auksinė taisyklė galioja ir „Tucson“ atveju.

Priekyje atnaujintą modelį galima atpažinti iš naujų žibintų, truputį formą pakeitusių radiatoriaus grotelių.

Galinėje dalyje taip pat galima pamatyti kiek kitokius nei anksčiau žibintus. Tai vieninteliai ryškesni potėpiai, kurie padeda gatvėje identifikuoti atnaujintą „Tucson“ modelį. Taigi išorės atnaujinimus pastebės tik labai gerai ištreniruota akis.

Tuo metu viduje pasikeitimai akivaizdesni. Pavyzdžiui, prietaisų skydelio viršutinė dalis dabar iš kokybiškesnių medžiagų.

Ryškiausias pasikeitimas matomas centrinėje prietaisų skydelio dalyje. Anksčiau ekranas buvo sumontuotas žemiau ir buvo lyg sugrūstas į savo vietą. Atnaujinto modelio ekranas palypėjo aukščiau, todėl patogiau stebėti jame pateikiamą informaciją.

Dėl naujos ekrano pozicijos pasikeitė ir centrinių salono oro ventiliacijos grotelių vieta – anksčiau jos buvo šone ekrano, dabar atsidūrė po juo.

Bet kodėl korėjiečiai nenusprendė atnaujinti ir mygtukų apšvietimo? Kodėl jie naudoja melsvą spalvą, dėl kurios kartais sunku įžiūrėti vieno ar kito mygtuko funkciją? Kodėl suvirinimo aparato skleidžiamą mėlyną šviesą primenantis apšvietimas nebuvo pakeistas, pavyzdžiui, baltu? Na, bet galbūt yra kam tai patinka.

Vieni ryškiausių „Tucson“ atnaujinimų akimi nematomi – tai elektroninės saugumo sistemos. Nuo šiol „Tucson“ galės turėti aklosios zonos stebėjimo, autonominio avarinio stabdymo, adaptyvią greičio palaikymo ir nukrypimo nuo važiavimo linijos sistemas.

Be to, siūloma ir 360 laipsnių vaizdo stebėjimo sistema, padedanti parkuotis, ir bevielis telefono kroviklis. Tokios sistemos sutinkamos daugelyje „Tucson“ konkurentų, todėl šio modelio atnaujinimas yra puiki proga neatsilikti nuo kitų.

Po variklio dangčiu jokių naujienų nėra. Pirkėjai galės rinktis vieną iš dviejų benzininių variklių. Abu 1,6 l darbinio tūrio, tik vienas be turbinos ir turi 132 arklio galias, kitas su turbina ir beveik 180 arklio galių. Tokio paties darbinio tūrio ir dyzeliniai varikliai, skiriasi tik galingumas – 115 arba beveik 140 arklio galų.

LRT.lt mėgintas atnaujintas „Hyundai Tucson“ turi 1,6 l darbinio tūrio turbo benzininį variklį, kuris per septynių pavarų automatinę greičių dėžę suka priekinius ratus. Toks derinys yra pakankamai optimalus automobiliui, kuris gyvena mieste, kartais išvažiuoja į užmiestį ir niekada nelenda ten, kur jam nereikia, – į bekelę.

Visgi dinamišką važiavimą mėgstantys vairuotojai gali nusivilti. Nors įjungus „sport“ režimą automobilis ir tampa gyvybingesnis, radikaliai situacija nepasikeičia. Todėl galima konstatuoti, kad tai automobilis, kuris labiau tiks ir patiks ramesnio būdo vairuotojams.

Valdymo atžvilgiu, „Tucson“ nei pasistūmėjo į priekį, nei pariedėjo atgal. Manevruoti juo nesudėtinga, vairo mechanizmas truputį flegmatiškas, tačiau tai nereiškia, kad visiškai nejautrus. Važiuoklė taip pat nei per daug standi, nei labai komfortiška. „Tucson“ nekrypsta į kraštutinumus – būti labai geru mieste, bet ne tokiu užmiestyje – ir atvirkščiai.

Atnaujintas „Hyundai Tucson“ pasipudravo nosį, bet negulė ant plastinės operacijos stalo. Ryškiausi pasikeitimai pastebimi viduje ir žvelgiant į saugumo technologijų sąrašą. O visa kita – kaip buvę. Tačiau  „Tucson“ yra mėgiamas Europoje, Lietuvos gatvėse šių automobilių taip pat netrūksta. Todėl panašu, kad tai, koks jis yra, daugeliui tinka, ir natūralus atnaujinimas tiesiog leidžia neatsilikti nuo pagrindinių konkurentų.

Mėgintas automobilis: „Hyundai Tucson“

Variklis: 4 cilindrų, 1,6 l darbinio tūrio, turbo benzininis

Galingumas: 177 AG, 265 Nm sukimo momentas

Pavarų dėžė: 7 pavarų automatinė

Mėginto automobilio kaina: 34,830 Eurų

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.