Eismas

2019.03.01 16:51

Saugumo bandymuose trys automobiliai gavo maksimalius įvertinimus

Automobilių daužymo specialistai iš nepriklausomos naujų automobilių saugumo organizacijos „Euro NCAP“ pateikė naujausius rezultatus. Šį kartą buvo įvertintas trijų naujų automobilių saugumas. Visi jie gavo maksimalius penkių saugumo žvaigždučių įvertinimus.

Naujasis didesnio pravažumo „Honda CR-V“ saugumo testus įveikė labai gerai. Už suaugusiųjų apsaugą šiam automobiliui skirtas 93 proc. įvertinimas. Specialistai pastabų turėjo tik šio automobilio galinių sėdynių galvos atlošams – smūgio į galą metu gale sėdintys keleiviai gali patirti rimtas kaklo traumas.

Vaikų apsauga įvertinta 83 proc. „CR-V“ kelis balus prarado už tai, kad dešimties metų vaikų imituojančiam manekenui buvo užfiksuotos pavojingos kaklo perkrovos smūgio į deformuojamą barjerą metu. Taip pat dalį balų automobilis prarado už tai, kad tik antros eilės šoninės sėdynės turi „Isofix“ ir „i-Size“ kėdučių tvirtinimo galimybes.

Už pėsčiųjų ir dviratininkų apsaugą skirtas 70 proc. įvertinimas. Kaip ir daugeliu atvejų, pavojingiausia šio automobilio vietą pėstiesiems – apatiniai priekinio stiklo kampai. Dalis balų buvo atimta už tai, kad autonominė stabdymo sistema ne visais atvejais suveikė tinkamai, kai reikėjo identifikuoti dviratininką.

Naujajam „CR-V“ už elektronines saugumo sistemas „Euro NCAP“ specialistai skyrė 76 proc.

Kitas saugumo specialistų įvertintas automobilis – naujasis G-klasės „Mercedes-Benz“. Puikiai vairuotojų atpažįstamas modelis išlaikė savo kampuotą formą, tačiau tai nesutrukdė gauti maksimalų įvertinimą.

Už suaugusiųjų apsaugą šiam visureigiui skirtas 90 proc. įvertinimas. Automobilis pasižymėjo prasta gale sėdinčio keleivio krūtinės apsauga, kai buvo atliktas smūgio visa priekine dalimi testas. Prastai buvo apsaugota ir vairuotojo krūtinė, atliekant smūgio į deformuojamą barjerą testą.

Už vaikų apsaugą skirti 83 proc. Priekinio smūgio metu abu 6 ir 10 metų vaikus imituojantys manekenai patyrė per stiprias kaklo perkrovas. Dalis balų iš šio visureigio atimta už tai, kad nei priekinė, nei galinė vidurinė sėdynės neturi „Isofix“ ir „i-Size“ vaikiškų kėdučių tvirtinimo galimybės.

Neblogai įvertinta „G-klasės“ pėsčiųjų ir dviratininkų apsauga, už kurią skirtas 78 proc. įvertinimas. Visus testus automobilis atliko puikiai arba gerai. Balai atimti už pėstiesiems labai pavojingus priekinio stiklo statramsčius.

Elektroninės šio visureigio saugumo sistemos įvertintos 70 proc. „Euro NCAP“ specialistai pastebėjo, kad nukrypimo nuo važiavimo linijos sistema galėtų veikti ir geriau. Už netobulą šios sistemos veikimą iš „G-klasės“ buvo atimti keli balai.

Dar vienas maksimalų įvertinimą gavęs automobilis – didesnio pravažumo „SEAT Terraco“. Už suaugusiųjų apsaugą šiam automobiliui skirtas net 97 proc. įvertinimas.

„Terraco“ vaikų apsauga įvertinta 84 proc. Saugumo ekspertai pagyrė šį automobilį už tai, kad priekinė keleivio sėdynė turi „Isofix“ ir „i-Fix“ sėdynių tvirtinimo galimybes, tačiau balų atėmė už tai, kad trečioje sėdynių eilėje ir vidurinėje antros eilės sėdynėje tokių tvirtinimo galimybių nėra. Tiek 6, tiek 10 metų vaikus imituojantys manekenai nepatyrė jokių rimtų traumų ar pavojingų perkrovų, taigi puikiai atlaikė smūgių testus.

Pėsčiųjų ir dviratininkų apsauga įvertinta 79 proc. Gerai saugumo atžvilgiu įvertintas šio automobilio priekinis bamperis, tačiau rimtą pavojų pėsčiojo gyvybei susidūrimo metu kelia priekinio stiklo apatiniai kampai ir statramsčiai. Autonominė dviratininkų atpažinimo ir avarinio stabdymo sistema įvertinta gerai.

79 proc. įvertinimą „Euro NCAP“ šiam automobiliui skyrė ir už elektronines saugumo sistemas. „Terraco“ gerai įveikė visus privalomus testus, tačiau saugumo specialistams neįtiko vairuotojo valdoma greičio ribojimo sistema, už kurią ir buvo atimti keli balai.