Eismas

2019.02.24 21:00

„JEEP Wrangler“: kas sakė, kad seno šuns naujų triukų neišmokysi? (apžvalga)

Vytenis Kudarauskas, LRT.lt2019.02.24 21:00

Kartais tenka išgirsti nuomonę, kad šiandien visi automobiliai suvienodėję. Gamintojai taikosi prie masių ir kuria tokias transporto priemones, kurioms trūksta individualumo. Visi nauji automobiliai yra kaip pigios plastikinės lauko kėdės – greitai pagaminama, galbūt patogu, bet tiesiog neįdomu. Tačiau „JEEP Wrangler“ tikrai ne toks. Jis vis dar alsuoja gyvybe ir demonstruoja, kad tarp gausybės plastikinių kėdžių, dar galima atrasti seną gerą medinę.

„JEEP Wrangler“ yra ikona ir gamintojo vizitinė kortelė. Kiekviena nauja šio visureigio karta yra evoliucija, bet ne revoliucija. Tai matosi pažvelgus ir į naujausią modelį.

Visiems puikiai pažįstamas siluetas ir forma neleidžia „Wrangler“ sumaišyti su jokiu kitu automobiliu ar visureigiu. Klasikinė forma papildyta keliais modernistiniai potepiais, pavyzdžiui, LED priekiniais ir galiniais žibintais. Keisti kažką daugiau tiesiog nėra prasmės, nes taip galima supykdyti šio modelio gerbėjus ir atimti „Wrangler“ identitetą. Todėl viskas, ką reikia padaryti gamintojui, duoti tai, ko reikalaujauja pirkėjai – naujausias technologijas.

Archajiškai modernus

Tiesiogine to žodžio prasme užlipus į „Wrangler“ ir įsėdus į vidų supranti, kad jis visiškai kitoks nei 99 proc. kitų gatvėmis važinėjančių automobilių. Sėdėti tenka labai aukštai, todėl net ir į kitus didesnio pravažumo automobilių vairuotojus žiūri iš aukšto, o užmegzti akių kontaktą geriausiai sekasi su sunkvežimių vairuotojais. Neįprasta žvelgti ir į stačią bei siaurą priekinį stiklą, kurį valo mažyčiai valytuvai.

Tačiau viduje nemažai XXI amžiaus atributų. Pavyzdžiui, lietimui jautrus ekranas, modernus prietaisų skydelis, elektra valdomi langai, šildomas vairas, šildomos sėdynės, klimato kontrolės sistema – tai atributai, kuriuos turi daugelis modernių automobilių. Turėdamas visa tai „Wrangler“ demonstruoja, kad iš pirmo žvilgsnio archajiškas automobilis gali būti modernus ir suteikti privalumus, kurių tikisi XXI amžiaus vairuotojas, bet tuo pat metu patekinti poreikį važiuoti ten, kur daugeliui kitų dreba kinkos.

Bet „Wrangler“ turi ir daugiau įdomybių. Tokių, kokių neturi joks kitas automobilis. Pavyzdžiui, pakeli galvą, atlenki kelias rankenėlės ir prašome – stogą virš galvos jau galima pakelti rankomis. Deja, dėl žiemiškų sąlygų ir laiko trūkumo nepavyko „Wrangler“ išrengti. O tai padaryti tikrai galima, nes nusiima ne tik dvi priekinės stogo plokštės, bet ir visa galinė dalis. Tuomet šis visureigis, grubiai tariant, tampa kabrioletu. Beje, pasikrapščius galima nuimti ir visas dureles. O jei eiti iki galo, galima ir priekinį stiklą nulenkti.

Tiesa, tai nėra ypatingos naujovės. Išsirengti galėjo ir ankstesnės kartos modelis. Tačiau malonu tai, kad tokia galimybė išliko ir „Wrangler“ kūrėjai paliko šių automobilių savininkams galimybę pažaisti. Kitaip tariant, modernizavo tai ką reikėjo, bet paliko įdomiausias ir išskirtiniausias šio modelio savybes.

Myli purvą ir nekenčia asfalto

Ar esate girdėję FOJE dainą „Kitoks pasaulis“? Joje keliamas klausimas, o kas, jei mes pasaulį matome ir suprantame visiškai priešingai, nei yra iš tikrųjų? Panašu, kad kurdami „Wrangler“, amerikiečiai vadovavosi būtent tokia logika ir kėlė klausimą – o kas, jei puikus kelias yra ne padengtas lygiu kaip stiklas asfaltu, bet duobėtas, klampus ir sunkiai pravažiuojamas?

Asfaltas „Wrangler“ kelia alergiją lygiai taip pat, kaip vilna šiai medžiagai alergiškiems žmonėms. Važiuodamas asfaltu šis visureigis plaukioja ir jaučiasi neužtikrintai. Situacijos nepagerina ir vairo mechanizmas, kuris, atrodo, pagamintas iš želatinos. 

Važiuodamas kitų automobilių taip mėgstamu asfaltu „Wrangler“ tik ir žvalgosi į miškus ir kemsynus, norėdamas išsilaisvinti iš betono ir asfalto džiunglių. Todėl nekankinant automobilio ir savęs „Wrangler“ nusukamas nuo asfalto.

Giliomis provėžomis išdarkytas kelias, sniego pusnys, stati įkalnė, gili bala – iš džiaugsmo „Wrangler“ žibintai spindi kaip niekad ryškiai ir pagaliau jis atsidūrė ten, kur ir turėtų būti. Jis nė trupučio nesijaudina jei vairuotojas ne visai pataiko į provėžas ar posūkį ir mėgaujasi galimybe padangomis prisiliesti prie sunkiau pravažiuojamo paviršiaus. 

Būtent ten, kur kelias yra prastas arba jo nėra apskritai, „Wrangler“ jaučiasi geriausiai. Šis automobilis suteikia pasitikėjimo ir tikėjimo, kad bet kokiam kitam automobiliui sunkiai įveikiama kliūtis jam bus tokia pat „sunki“ užduotis kaip vaikui išlukštenti saldainį. 

Galimybės sunkiau pravažiuojamuose keliuose yra geriausia šio visureigio vizitinė kortelė. Beje, kaip gera žodį „visureigis“ naudoti kalbant apie automobilį, kuris ne apsimeta tokiu, bet iš tikrųjų gali važiuoti praktiškai bet kur. 

Kodėl jis toks greitas?

Europiečiai, pirkdami „Wrangler“ gali rinktis vieną iš dviejų variklių – 2,0 l turbo benzininį arba 2,2 l turbo dyzelinį. LRT.lt mėginto modelio variklis – benzininis. 

Pirmasis įspūdis, tegul man pirštai nudžiūva tai rašant, bet su šiuo varikliu „Wrangler“ atrodo per greitas. Nuspaudus akseleratorių, visureigis labai entuziastingai juda į priekį ir stebina savo dinaminėmis savybėmis. Tai nėra blogai, tiesiog kiek neįprasta, nes tikiesi visai ne to. 

Pažvelgus į automobilio techninį pasą nesunku suprasti, kodėl „Wrangler“ važiuoja taip dinamiškai. Šis variklis turi net 270 arklio galių ir 400 Nm sukimo momentą. Tokios charakteristikos šiam dičkiui nuo 0 iki 100 km/val. padeda įsibėgėti per maždaug 7 sekundes. Kaip visureigiui – tai labai geras rezultatas.

Puikiai dirba ir aštuonių pavarų automatinė greičių dėžė. Ji labai civilizuota ir savo darbą gerai atlieka tiek mieste, tiek ir nuvinguriavus į sunkiau pravažiuojamą kelią ar bekelę. Taigi tie, kurie sako, kad seno šuns naujų triukų neišmokysi – klysta. „Wrangler“ yra puikus įrodymas, kad seno kirpimo visureigį galima aprūpinti naujausiomis technologijomis ir suteikti jam daugiau komforto nei bet kada anksčiau, bet išlaikyti ir jo išskirtinius gebėjimus nulipus nuo asfalto.

Brangus žaislas

Nors naujasis „Wrangler“ šiuolaikiškai modernus technologiniu atžvilgiu, tačiau jo prigimtis važinėti ten, kur gyvena Sniego žmogus, o ne eiliniai miesčionys. Todėl tie, kurie tikisi, jog su šiuo visureigiu galės raižyti miesto gatves taip pat, kaip ir su bet kuriuo kitu didesnio pravažumo automobiliu – klysta. 

Akivaizdi „Wrangler“ paskirtis yra važiuoti prastu keliu. Arba ten kur jo nėra. Šio automobilio pilnavertiško panaudojimo galimybės kasdieniams poreikiams yra ribotos. 

Todėl pirkėjus gali atbaidyti šio visureigio kaina – nuo beveik 46 tūkst. eurų. Taip, tai mažiausia kaina, kurią teks sumokėti norint įsigyti „Wrangler Sport“ versiją su 2,2 l dyzeliniu varikliu. Tuo metu LRT.lt mėgintas egzempliorius su papildoma įranga įkainotas daugiau nei 58 tūkst.

Tikriausiai kiek per daug, jei norisi jį turėti tik kaip žaislą, ir neracionalu, jei „Wrangler“ perkamas kaip kasdienis automobilis. Žinoma, tokia kaina neatbaidys entuziastų, taip pat tų, kurie gali sau leisti įsigyti tokį žaislą arba šio automobilio reikia kaip įrankio galinčio važiuoti sudėtingais keliais.

Mėgintas automobilis: „JEEP Wrangler Sahara“

Variklis: 4 cilindrų, 2,0 l darbinio tūrio, turbo benzininis

Galingumas: 270 AG, 400 Nm sukimo momentas

Pavarų dėžė: 8 pavarų automatinė

Mėginto automobilio kaina: 58,664 Eu