Eismas

2019.02.08 14:04

Socialiniuose tinkluose vairuotojai giriasi – lėks tiek, kiek „traukia“ automobilis

Saulius Rinkevičius, lrytas.lt2019.02.08 14:04

Lietuvos keliuose greitį fiksavę 139 stacionarūs matuokliai bus išmontuoti ir supakuoti kartu su nežymėtuose „Volkswagen Caddy“ iki šiol naudota įranga iškeliaus į Vokietiją. Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir Kelių policijos atstovai tikina, jog ši įranga jau buvo pasenusi ir nebeveiksminga, tačiau vairuotojai neslėpė kitokių emocijų.

Naujiena socialiniuose tinkluose besidaliję lietuviai ne iš karto patikėjo, kad tai – ne apgaulė, ir laidė juokelius apie greitai atėjusią balandžio pirmąją, o kiti drąsiai žymėjo savo draugus ir neslėpė ketinimų stipriau paspausti akceleratorių. 

Sieks didžiausio greičio

Nors radarų išmontavimas tikrai nereiškia, kad nebeliks greičio ribojimų bei pareigūnų kontrolės, sprendžiant pagal internete vyraujančius komentarus, daugybei žmonių tai tapo tikru svajonės išsipildymu.  

„Geriausia dovana gimtadienio proga“, – taip būsimas permainas keliuose įvertino vienas vaikinas.

Neatsakingą elgesį garsiai propaguojantys vairuotojai skelbė, kad nuo šiol užmiesčio keliuose važiuos 200 km/val. greičiu.

Jauni ir dažniausiai ne itin patyrę eismo dalyviai komentavo, kad mėgstamiausias jų užsiėmimas nuo šio pavasario bus išbandyti, kokią didžiausią padalą pasiekia jų spidometro rodyklė. 

Apie policijos reidus skelbiančiose grupėse internautai talpino džiaugsmą sunkiai tvardančių veidų memus, taip pat spidometrų nuotraukas su užfiksuotu maksimaliu greičiu.  

„Guldysime rodyklę“, – tokia buvo pagrindinė žinutė.  

Atsirado netgi emigrantų, kurie pareiškė, kad išgirdę tokią naujieną pradėjo krautis lagaminus ir jau artimiausiu metu ketina grįžti į Lietuvą.  

Visi naujai atsiskleidę kelių chuliganai taip pat užsiminė, kad su nekantrumu laukia pavasario.  

Sąmoningumo patikrinimas

„Pajūrio vairavimo mokyklos“ instruktorius ir Klaipėdos valstybinės kolegijos dėstytojas Saulius Tamokaitis pažymėjo, kad stacionarių ir mobiliųjų greičio matuoklių panaikinimas leis patikrinti, kaip per pastaruosius 12 metų pasikeitė lietuvių vairavimo kultūra. 

„Vairuotojo pažymėjimą gavęs asmuo žino, kokiu greičiu tam tikros kategorijos transporto priemonė turi važiuoti skirtinguose keliuose ir teritorijose. Tų taisyklių ir reikia laikytis“, – komentavo jis.  

Anot pašnekovo, žmonės turi nuspręsti, kiek jie vertina savo pačių ir aplinkinių eismo dalyvių gyvybes. S. Tamokaičio manymu, įprotis neviršyti leistino greičio artėjant prie stacionarių radarų iš karto nedings.  

Visgi, jo teigimu, ilgainiui vairuotojai atsipalaiduos ir eismo įvykių skaičius išaugs, o ypatingai padaugės avarijų, kuriose žūsta arba sunkiai sužeidžiami žmonės.  

Instruktorius netgi palygino tai su 2005–2006 metais, kai eismo saugumo situacija keliuose buvo itin prasta. 

„Tuomet avarijose žuvusių ir sužeistų žmonių būdavo itin daug, tačiau vėliau buvo sugriežtinti įstatymai, padidintos baudos, įrengta daugybė stacionarių matuoklių ir skaičiai greitai pasikeitė į gerąją pusę. Vadinasi, tos priemonės buvo veiksmingos“, – prisiminė jis.  

S. Tamokaitis sakė, kad dabar belieka laukti ir stebėti, ar seni įvykiai vėl pasikartos. Jei taip nutiks, atsakingoms institucijoms vėl teks imtis ryžtingų veiksmų.  

Visgi jis dar turi vilties, kad žmonių sąmoningumas jau padidėjo ir net pašalinus matuoklius eismo dalyviai elgsis protingai.  

Labiausiai rizikuoja jauni

Pašnekovas pažymėjo, kad daugiausiai problemų gali sukelti pradedantieji – nė metų stažo neturintys vairuotojai.  

„Jie padaro daugiausiai avarijų vien dėl to, kad nesugeba įvertinti savo galimybių“, – pastebėjo jis. 

S. Tamokaitis nesureikšmino vairuotojų komentarų internete. Instruktorius taip pat pastebėjo, kad dėl naujų radarų baiminasi tik tie, kurie viršija greitį arba yra linkę į nusikalstamas veikas – visos naujos kartos kameros fiksuoja numerius.  

Paaiškėjus, kad stacionarūs greičio matuokliai nebeveiks jau nuo vasario 11 dienos, LAKD pranešė ketinanti skelbti konkursą įsigyti daugiau vidutinio greičio stebėjimo kamerų bei naujų stacionarių greičio matuoklių. 

Tačiau kol šie konkursai įvyks ir nauja įranga bus sumontuota bei įjungta, gali praeiti daugiau nei metai.