Eismas

2019.02.01 15:17

„Renault“ pagaliau pademonstravo populiariojo „Clio“ penktąją kartą

LRT.lt2019.02.01 15:17

Ilgai paslaptyje laikę jau penktos kartos „Clio“ modelį prancūzai pagaliau jį parodė. Prieš kovo mėnesį prasidedančią Ženevos automobilių parodą, „Renault“ parodė ne tik automobilio išorės, bet ir interjero dizainą bei pristatė, kokios revoliucinės naujovės laukia naujųjų „Clio“ pirkėjų.

Mažasis „Clio“ yra vienas svarbiausių gamintojo modelių, nes tai populiariausias savo klasės modelis Europoje. Kaip rašo „autoexpress.co.uk“, nuo tada, kai 2012-aisiais pasirodė ketvirtoji „Clio“ karta, šio automobilio pardavimų rodikliai kasmet tik didėjo. Pavyzdžiui, praėjusiais metais buvo nupirkta 450 tūkst. „Clio“ automobilių.

Nors tai visiškai naujas modelis ir išorėje neliko nieko, kas buvo naudojama ankstesnės kartos modelyje, tačiau akivaizdu, kad penktosios kartos „Clio“ yra ketvirtos kartos modelio evoliucija dizaino prasme. 

Tačiau tuo stebėtis nereikėtų, nes būtent dizainą pirkėjai įvardijo kaip vieną iš pagrindinių priežasčių, kodėl jie rinkosi būtent „Clio“, o ne kito gamintojo modelį.

Kalbėdamas su žurnalistais, „Renault“ vyriausiasis dizaineris Laurenas Van den Acker‘is pripažino, kad kuriant automobilio eksterjero dizainą stengtasi išlaikyti geriausias ir pirkėjams labiausiai patinkančias savybes, tuo metu interjeras pakeistas radikaliai ir dizaineris jį pavadino revoliuciniu, todėl mažasis „Clio“ turėtų patenkinti net ir reikliausių pirkėjų lūkesčius bei poreikius.

Viduje naujasis „Clio“ pasižymės pastebimai geresnėmis apdailos medžiagomis nei iki šiol. Pavyzdžiui, prietaisų skydelio viršutinė dalis bus minkšta ir maloni lietimui. Daugiau minkštų medžiagų bus panaudota ir kitose dažniausiai liečiamose vietose – durelių ir centrinės konsolės apdailoje.

Pasikeitė ir klimato kontrolės valdymo išdėstymas. Nors L. Van den Acker‘is teigia, kad viskas suprojektuota iš naujo, tačiau nesunku pastebėti, kad klimato kontrolės sistemos valdikliai ir virš jų esantys kitų sistemų valdymo mygtukai perimti iš naujausio „Dacia Duster“. Tai nėra blogai, nes toks prietaisų išdėstymas ir valdymas yra labai patogus.

„Renault“ dizaineris pripažino, jog tokios sistemos kaip klimato kontrolės valdymas, turi būti intuityvus, todėl geriau fiziškai valdomi reguliatoriai nei tokie, kuriuos reikia valdyti per lietimui jautrų ekraną.

Kalbant apie technologijas, „Clio“ galės turėti net 9,3 colio skersmens lietimui jautrų ekraną centre ir 7 ar 10 colių ekraną prietaisų skydelyje. Tai iki šiol jokiame kitame šios klasės automobilyje nematytos naujovės.

Kalbėdamas apie automobilio interjerą, L. Van den Acker‘is atkreipė dėmesį, jog nepaisant to, kad palyginus su ankstesnės kartos modeliu naujasis „Clio“ sutrumpėjo vienu centimetru, tačiau viduje vietos padaugėjo. 

Jis paaiškina, kad to pasiekti pavyko taupant milimetrus interjero viduje. Pavyzdžiui, penktos kartos „Clio“ vairas ir vairo kolonėlė mažesni nei ankstesniame modelyje, todėl vairuotojas turės daugiau vietos kojoms, ypač keliams.

Nors „Renault“ dar neatskleidė jokių naujojo „Clio“ techninių detalių, tikėtina, kad tai nutiks Ženevos automobilių parodos metu, tačiau galima numanyti, kad po variklio dangčiu turėtų būti montuojamas naujasis 1,3 l darbinio tūrio turbo benzininis variklis, taip pat jau į ankstesnės kartos modelį montuotas 0,9 l turbo variklis. Tikėtina, kad pirkėjai galės rinktis ir dyzelinu varoma „Clio“.

Beje, gamintojas jau anksčiau yra žadėjęs, kad „Clio“ bus galima įsigyti ir su hibridine pavara. Tiesa, tokia versija turėtų pasirodyti 2020-aisiais.

Penktosios kartos „Renault Clio“ prekyboje turėtų pasirodyti rudenį. Kainos kol kas nežinomos, bet tikėtina, kad dėl pagerėjusios apdailos medžiagų kokybės ir naujų technologijų, naujasis modelis bus truputį brangesnis už pirmtaką. 

Parengė Vytenis Kudarauskas