Eismas

2019.02.04 11:31

Atnaujintas „Nissan Qashqai“: kaip pienas su medumi (apžvalga)

Vytenis Kudarauskas, LRT.lt2019.02.04 11:31

Antrosios kartos „Nissan Qashqai“ užtikrintai kartoja pirmosios kartos modelio sėkmę – tai vienas populiariausių naujų automobilių Lietuvoje ir Europoje. Už kiekvieno kampo galima pamatyti bent po vieną „Qashqai“, lygiai taip pat kaip XIX a. Australijoje buvo galima pamatyti laukinį triušį. LRT.lt išmėgino atnaujintą antros kartos „Qashqai“, kuris pagaliau gavo ilgai lauktą „automatą“.

Kai 2006-aisiais debiutavo pirmosios kartos „Qashqai“, daugelis automobilių apžvalgininkų į šį automobilį žiūrėjo skeptiškai ir kėlė klausimą – kas pirks didesnio pravažumo automobilį, jei kur kas racionalesnis pasirinkimas yra tradicinis kompaktinės klasės hečbekas? O dar sunkiai suprantamas ir ištariamas pavadinimas...

Tačiau į šį klausimą labai greitai atsakė pirkėjai, nes jie kaip pamišę pradėjo pirkti būtent tokius automobilius. „Qashqai“ galima laikyti šios klasės pionieriumi, todėl kuriant antros kartos modelį japonai paslysti negalėjo.

Kadangi pirkėjų poreikiai augo labai greitai, „Nissan“ šiam modeliui turėjo suteikti daugiau agresyvumo dizaino atžvilgiu, taip pat arčiau žemės esantiems hečbekams suteikti būdingas valdymo savybes ir, žinoma, technologijas, kurios leistų patenkinti augančius pirkėjų norus.

„Nissan Qashqai“ visa tai turi. Tačiau panašiomis savybėmis pasižymi ir visa aibė konkurentų. Kai kurie jų tam tikrais atžvilgiais netgi turėjo rimtų pranašumų prieš „Qashqai“. Tačiau japonai vieną rimčiausių šio modelio trūkumų pašalino ir pavertė jį geresniu nei bet kada anksčiau.

Naujas variklis ir normali automatinė pavarų dėžė

Kosmetiniai atnaujinimai nėra ryškiausios atnaujinto modelio naujienos. Kur kas svarbesni yra techniniai dalykai, ypač dėl to, kad šis automobilis pagaliau gavo tokį derinį, kurio nusipelnė ir „Qashqai“ ir šio automobilio pirkėjai.

Pirmoji naujiena – 1,3 l darbinio tūrio turbo benzininis variklis. Jis nesnaudžia, nes turi 160 arklio galių ir 260 Nm sukimo momentą. Tiek pakanka, kad nuspaudus akseleratorių būtų galima greitai šokinėti tiek mieste, tiek ir užmiestyje. Taip pat jis pakankamai dinamiškas visame sūkių diapozone.

Degalų ekonomija priklauso nuo važiavimo stiliaus. Pavyzdžiui, užmiestyje, laikantis visų greičio apribojimų, šimtą kilometrų pavyks įveikti su 6,5 litro benzino. Važiuojant energingiau variklis pareikalaus kiek daugiau nei 7 litrų. 

O įveikti šimtą kilometrų mieste prireiks mažiausiai 7,5 litrų benzino. Mėgaujantis gera dinamika nesunku perlipti ir 8 litrų ribą. 

Visgi geras variklis gali būti nieko vertas, jei bus suporuotas su bloga pavarų dėže. Laimei, japonai pagaliau nusprendė atsikratyti bepakopės CVT pavarų dėžės ir naująjį benzininį variklį supiršo su DCT dvigubos sankabos, septynių pavarų automatine greičių dėže.

Ką tai reiškia važiavimo prasme? Nuo šiol, paspaudus akseleratorių, automobilis ne tik gaudžia kaip Labanoro giria vėjuotą dieną, bet ir atitinkamai greitėja. Automatinė greičių dėžė pavaras ir aukština, ir žemina beveik nejuntamai, todėl užtikrinamas tolygus važiavimas. Dabar vairuoti „Qashqai“ su „automatu“ yra ne kančia, bet malonumas.

Tiesa, vienas trikdis yra. Tai pavarų dėžės veikimas, kol ji dar „šalta“. Tuomet pajudant iš vietos ir net švelniai spaudžiant akseleratorių automobilis nervingai ir netikėtai šokčioja iš vietos – dabar nieko, o dabar viskas! Žinoma, bent truputį pasivažinėjus šis dirgiklis išnyksta, tačiau iš pat pradžių mintyse galima ir riebiau nusikeikti.

Taigi, jei „Qashqai“ būtų stiklinė pieno, tai naujojo benzininio variklio ir pavarų dėžės derinys neabejotinai tampa šaukšteliu medaus.

Įvaizdis dar ne viskas

Sportiškesnė ir agresyvesnė antros kartos „Qashqai“ išvaizda kartais gali pakišti koją. Pavyzdžiui, LRT.lt mėgintas modelis buvo apautas net 19 colių skersmens ratlankiais ir žemo profilio padangomis. 

Gražu? Taip. Tačiau nepraktiška, nes toks derinys pasiima komfortiško važiavimo duoklę. Todėl kur kas racionaliau rinktis mažesnius, pavyzdžiui, 17 colių ratlankius. Valdymo savybės radikaliai nesuprastės, tačiau ilgesnėje kelionėje užmiestyje tai suteiks daugiau patogumo.

Visgi ieškant, prie ko prikibti, atrandamos tik smulkmenos, o tai įrodymas, kad japonai sukūrė automobilį, kuris patenkina dabartinius pirkėjų norus ir lūkesčius. Beje, užsimenama, kad netrukus turėtų pasirodyti ir dyzelinė „Qashqai“ versija su DCT automatine greičių dėže. Tikėtina, kad tai šiam automobiliui leis savo pozicijas sustiprinti dar labiau.

Mėgintas automobilis: „Nissan Qashqai“

Variklis: 4 cilindrų, 1,3 l darbinio tūrio, turbo benzininis

Galingumas: 160 AG, 260 Nm sukimo momentas

Pavarų dėžė: 7 pavarų automatinė