Šiuo metu Detroite (JAV) vykstanti automobilių paroda yra Jungtinių Amerikos Valstijų naujų automobilių rinkos kompasas. Čia pristatomi naujausi automobilių modeliai yra Šiaurės Amerikos rinkos atspindys. LRT TELEVIZIJOS laida „Laba diena, Lietuva“ apžvelgia tai, kokias tendencijas šiemet galima pastebėti Detroite.
Pristatytas tik vienas naujas sedanas
Ilgą laiką didelė dalis JAV vairuotojų rinkosi tradicinius sedano kėbulą turinčiu automobilius, tačiau panašu, kad tie laikai jau praėjo. Kaip pastebi LRT užsienio naujienų redaktorius Algirdas Acus, šiemet nė vienas JAV gamintojas nepristatė jokio naujo sedano.
„Detroitas yra trijų tradicinių JAV automobilių gamintojų – „General Motors“, „Ford“ ir dabar su italais susijungusio „Fiat-Chryler“ – namai. Tačiau šioje parodoje nė vienas iš šių gamintojų nepristatys jokio naujo tradicinio sedano kėbulą turinčio modelio, nors prieš maždaug šešis metus kas antras naujas JAV nuperkamas automobilis buvo būtent sedanas.
Tuo metu vienintelis naujas sedanas, kuris pristatomas šioje parodoje – tai Amerikos rinkai skirtas „Volkswagen Passat“. Tendencijos keičiasi ir Amerikos vairuotojai renkasi kitokius automobilius“, – sako A. Acus.
Pasirodo, kad vis daugiau amerikiečių persėda į didelius padidinto pravažumo automobilius, kurie varomis visais ratais. Anksčiau tai buvo sąlyginai brangūs automobiliai, ypač dėl didelių degalų sąnaudų, tačiau tobulėjant technologijoms skirtumas tapo minimalus, lyginant didesnio pravažumo modelius su tradiciniais sedanais.
Tačiau, kaip pastebi A. Acus, viskas gali apsiversti aukštyn kojom.
„Netyla kalbos apie prekybos karą su Kinija. Jei ir toliau bus keliami prekių tarifai, o šiuo atveju kalbama tiesiogiai apie tarifus automobiliams, JAV gamintojai sako, kad viską teks persvarstyti, ir nors dabar nauji sedanai nepristatomi, tačiau esant reikalui bus galima grįžti prie mažesnių ir pigesnių automobilių.
Nepaisant to, visi tarsi kalba apie audros debesis prekybos kontekste, bet audros nesimato, todėl labai sunku pasakyti, kokie bus 2019-ieji“, – teigia A. Acus.
Elektromobiliai – tik pažaduose
Nors visas pasaulis kalba apie tai, kad tradicinius vidaus degimo variklius turinčius automobilius jau netrukus pakeis elektromobiliai, tačiau bent jau Detroito automobilių parodoje akivaizdžių to įrodymų nematyti.
„Elektromobilių pramonė stiprėja labiau žodžiais. Apžvalgininkai suskaičiavo, kad per šią Detroito automobilių parodą bendra pažadų sumą, kalbant apie investicijas į elektromobilius, siekia apie 300 mlrd. JAV dolerių. Maždaug trečdalis šios sumos pažadėta iš „Volkswagen“, o tai siejama su šio gamintojo dyzelio skandalo patirtimi“, – pastebi A. Acus.
Jis priduria, kad šių metų parodoje galima išvysti kelis elektra varomus tradicinių JAV gamintojų modelius, tačiau jie bandomieji. O kalbant apie pardavimui skirtus modelius šioje parodoje matomas vienintelis „Nissan LEAF“ elektromobilis, kurį iš tikrųjų galima įsigyti.
Paroda priversta keistis
Dar vienas dalykas, į kurį dėmesį atkreipia A. Acus, kad Detroito automobilių paroda sulaukia vis mažiau automobilių gamintojų dėmesio.
„Vienas iš blogesnių ženklų Detroito automobilių parodai, kad šiemet vienintelis vokiškas gamintojas, pristatantis kažką naujo, yra „Volkswagen“. Tuo metu kitus gamintojus nuviliojo kiti renginiai, net nepaisant to, kad Detroito paroda laikoma viena iš prestižiškiausių.
Į tai Detroito parodos organizatoriai reaguoja ir žada, kad tai bus paskutinė paroda, kuri organizuojama žiemą. Kitais metais paroda bus rengiama birželio mėnesi, todėl ją bus galima rengti po atviru dangumi ir lankytojai turės galimybę išmėginti naujausius automobilius“, – būsimus pasikeitimus akcentuoja A. Acus.
Daugiau šia tema LRT TELEVZIJOS laidos „Laba diena, Lietuva“ vaizdo įraše.
Parengė Vytenis Kudarauskas