Eismas

2018.12.23 19:03

„Renault Megane R.S.“: diskretiškas sportininkas (apžvalga)

Vytenis Kudarauskas, LRT.lt2018.12.23 19:03

Apie prancūzus sakoma, kad jie moka gaminti gerą vyną ir sūrį, o kas nors murmėdamas dar priduria, kad ir karštus hečbekus. Bet reikia ne murmėti, o tai sakyti išdidžiai, nes prancūzai, o ypač „Renault“, turi gilias sportiškų automobilių kūrimo tradicijas ir rombu pažymėti karštieji hečbekai yra laikomi vienais geriausių. Ar tokį patį lygį išlaiko ir naujasis „Megane R.S.“?

Neiššaukiantis

„Megane R.S.“ turėtų patikti tiems, kurie nemėgsta maivytis ir nori išlikti diskretiški. Tai nėra automobilis, į kurį dėmesį atkreips kiekvienas praeivis. Pavyzdžiui, tokį dalyką kaip šiek tiek platesnes už standartinio modelio ratų arkas ar finišo vėliavos motyvus primenančius žibintus pastebės tik tas, kuris žino ir pastebi šiuos išskirtinius bruožus. 

Galbūt tik didesnio diametro ratlankiai ir ryškiai raudoni „Brembo“ stabdžių suportai yra ryškesni „Megane R.S.“ modeliui būdingi akcentai.

Net ir variklio garsas ne visų ausims pakuždės, kad tai sportiškas automobilis. Juo labiau, kad norint tą garsą išrėkti garsiau ir akseleratorių reikia numinti giliau, nei to reikalauja kasdienis važiavimo režimas.

Viduje sportiškumo pojūčio daugiau. Vos įsėdus kūną maloniai apkabina puikų šoninį prilaikymą turinčios sėdynės ir pirštų apkabinimo besiprašantis vairas, kuris įpareigoja jį laikyti ties trečia ir devinta valandomis.

Tuo metu centrinis prietaisų skydelis – toks pats, kokį galima rasti bet kuriame kitame „Megane“: lietimui jautrus ekranas, klimato kontrolės valdymo rankenėlės ir radijo valdymo mygtukai už vairo.  

Kitoks požiūris į stabilumą

Įsivaizduokite, kad darote sumuštinį ir jums reikia užtikrinti, kad dešra ant duonos laikytųsi kaip įmanoma geriau. Nuo to, ką tepsite, priklauso ir galutinis rezultatas. Panašias dilemas sprendžia ir automobilių gamintojai, kurdami sportiškus modelius, nes padangų sukibimas su kelio danga turi būti ypač efektyvus.

Kai kurie gamintojai, siekdami maksimalaus sukibimo, naudoja visų varančiųjų ratų pavarą. Tai – kaip sviestas: laiko patikrinta ir veikia puikiai. Pavyzdžiui, „Volkswagen Golf R“ turi tokią visų varančių ratų pavarą, kuri galinius ratus į darbą pakviečia tik tada, kai to reikia ir toks receptas veikia puikiai.

Tuo metu „Renault Megane R.S.“ kūrėjai nusprendė, kad daugiau sukibimo galima suteikti pasitelkus kitokią priemonę – visų pasukamų ratų sistemą. Tai nėra jokia naujovė automobilių pramonėje, tačiau daug ką lemia sistemos suderinimas ir veikimas.

„Megane R.S.“ atveju, visų pasukamų ratų sistemą, kurią prancūzai vadina „4 Control“, savo darbą atlieka gerai. Važiuojant į posūkį didesniu greičiu, galiniai ratai ribotai pasisuka ta pačia kryptimi kaip ir priekiniai.

Tai pagerina sukibimą ir „Megane R.S.“ posūkius rėžia su pasimėgavimu, tačiau, kad ir kaip gerai bebūtų, efektyvumas ne toks geras, kaip jau minėtame „Golf R“. 

Bet žvelgiant ne iš sportinės, o praktinės pusės, visų pasukamų ratų sistema turi kitą labai didelį privalumą. Kai važiuojama mažesniu greičiu, pavyzdžiui, aikštelėje, galiniai ratai pasisuka priešinga kryptimi nei priekiniai, todėl manevruoti ir parkuotis yra vienas malonumas.

Dviejų nuotaikų variklis

Kai kalbama apie sportiško automobilio variklio galingumą, šie duomenys tokie pat svarbūs kaip manekenei jos duomenys einant į modelių atranką. Į „Renault Megane R.S.“ sumontuotas 1,8 l darbinio tūrio, keturių cilindrų turbo benzininis variklis, kurio galingumas – 280 arklio galių ir 390 Nm sukimo momentas, o tai pakankamai geri duomenys. 

Pavyzdžiui, kitas prancūzas „Peugeot 308 GTi“ turi 250 arba 270 arklio galių, o tikriausiai aštriausią akių kontaktą su „Megane R.S.“ turintis „Golf R“ išspaudžia 300 arklių. Dar yra tokia bomba, kaip „Ford Focus RS“ su 350 arklių ir japoniškas „Honda Civic Type R“ su kiek daugiau nei 300 arklių galių. Visi jie – tiesioginiai šio prancūzo konkurentai.

„Megane R.S.“ galios atžvilgiu ne pirmūnas. Bet ne viskas matuojama tik skaičiais. Labai svarbu ir tai, kaip galingumas išnaudojamas, nes tik grožis manekenei nepadeda žengiant podiumu, reikia mokėti ir jį pademonstruoti. 

„Megane R.S.“ variklis nesuteikia momentinės galios ir važiuojant žemais sūkiais, atrodo ne toks stiprus, kaip rodo duomenys. Todėl norint pajusti visą variklio galingumą, reikia palaukti, kol variklio sūkių rodyklė kirs bent jau 4000 sūkių ribą. Maksimalus galingumas pasiekiamas ties maždaug 6000 sūkių riba. 

Įdomu tai, kaip variklio galingumas išsiveržia. Tikriausiai visi žinote tą netikėto čiaudulio jausmą, kai likus kelioms akimirkos iki nusičiaudėjimo, supranti, kas dabar įvyks. Labai panašus pojūtis ir su „Megane R.S.“ – variklis leidžia pajusti, kad tuoj į darbą kibs visi 280 arklių, o kai tai įvyksta, automobilis rauna be jokio „stok ir palauk“.

Žinoma, variklio darbas priklauso ir nuo to, koks važiavimo režimas pasirinktas, tačiau šiuo atveju kalbama apie sportiškiausią iš visų.

Mechaninis malonumas

Likus dienai iki „Megane R.S.“ pasiskolinimo, dėliojau lūkesčius, kaip veiks automatinė pavarų dėžė ir ar bus svirtelės už vairo, kurios leidžia pavaras jungti pačiam. Kai atvykau automobilį pasiimti, man pasakė, kad jis su mechanine pavarų dėže ir ne elektriniu, bet senamadišku mechaniniu rankiniu stabdžiu su rankena. Buvau laimingas.

Dabartinės naujų sportiškų automobilių, o ypač tokių hečbekų kaip „Megane R.S.“ tendencijos tokios, kad į juos montuojamos įvairaus protingumo ir greitumo automatinės pavarų dėžės, kurios viena už kitą dirba greičiau, geriau ir visaip kaip –iau.

Bet aš manau, kad pati tiksliausia, greičiausia ir intuityviausia yra mechaninė greičių dėžė, kuri valdoma tobuliausio intelekto, kurį sukūrė gamta – žmogaus. 

Atgaiva vairuojant greitą sportišką automobilį nesiliovė visą laiką, kiek vairavau šį „Megane R.S“. Juo labiau, kad pavaros jungiamos intuityviai, greitai ir tiksliai. O kur dar senas geras mechaninis pojūtis, kad įjungei pavarą, kurį perteikia šio automobilio perjungimo svirtis. 

Tebūnie tai skamba senamadiškai ir nuvalkiotai, tačiau „Megane R.S.“ gauna riebų pliusą už tai, kad siūlo galimybę rinktis tarp mechaninės ir automatinės greičių dėžių ir vairavimo entuziastai tai tikrai įvertins.

Ir trasai ir gatvei

Kadangi „Renault Megane R.S.“ yra sportiškas hečbekas, jis suderina praktiškumą su sportiškumu. Taip, standi važiuoklė kelio nelygumus pabrėžia ryškiau nei lietuvių kalbos mokytoja klaidą diktante, tačiau keturios durelės, galimybė ant galinės sėdynės sumontuoti vaikiškas kėdutes su „IsoFix“ tvirtinimu ir pakenčiamas bagažinės tūris leidžia be didesnių problemų šį automobilį naudoti kasdienėms reikmėms, net ir turint vaikų. 

Tai ir yra pagrindinė karštųjų hečbekų stiprybė – jie suderina galimybę važiuoti smagiai ir vis dar leidžia naudoti kaip kasdienį automobilį. Šiuo atveju, „Megane R.S.“ abi šias užduotis atlieka gerai.

Mėgintas automobilis: „Renault Megane R.S.“

Variklis: 4 cilindrų, 1,8 l darbinio tūrio, turbo benzininis

Galingumas: 280 AG, 390 Nm sukimo momentas

Pavarų dėžė: 6 pavarų mechaninė 

Mėginto automobilio kaina: 36,700 eurų