Eismas

2018.12.16 14:10

„Hyundai Santa Fe“: per žingsnelį nuo apdovanojimų pakylos (apžvalga)

Jei ryškiausius automobilių pramonės vardus paverstume ilgų nuotolių bėgikais, pietų korėjiečiai „Hyundai“ drąsiai galėtų bėgti tarp lyderių. Jei naujausią, jau ketvirtos kartos „Hyundai Santa Fe“ taip pat paverstume bėgiku, neabejoju, šį automobilį taip pat matytume tarp lyderių, tačiau, nepaisant visų pastangų, finiše jis liktų bent poros lyderių užnugaryje.

„Santa Fe“ su bėgiku lyginu ne šiaip sau. Tikriausiai daugelis maratono bėgikų pasakytų, kad kol pasiekė atitinkamą rezultatą, pirmiausia turėjo atsistoti ant kojų ir pradėti bėgti. Tada reikėjo treniruotis, galbūt net keisti gyvenimo būdą ir viskas – dėl noro pasiekti užsibrėžtą tikslą. 

Pirmoji „Hyundai Santa Fe“ karta prie starto linijos stojo jau šiame tūkstantmetyje, 2000-aisiais. Savo pirmąjį maratoną jis baigė bėgti 2006-aisiais, kažkur gale, toli nuo lyderių.

Ambicingesnis antros kartos „Santa Fe“ pasirodė tais pačiais 2006-aisiais. Visapusiškai geresnis nei pirmtakas, tačiau vis dar iš tolo žvelgiantis į lyderių nugaras.

2012-aisias debiutavusi trečioji „Santa Fe“ karta ne tik galutinai pakilo iš rikiuotės galo, tačiau sėkmingai prasispraudė į vidutiniokų grupės priekį. Su šiuo modeliu kartelė buvo iškelta pakankamai aukštai todėl konkurentai buvo priversti atsigręžti ir pasižiūrėti, kas taip įnirtingai kvėpuoja į jų nugaras.

Drąsesnis dizainas

Automobilio dizainas yra raktas į pirkėjo širdį, nes pirmiausia susižavime arba atstumiame akimis. Apie naująjį „Santa Fe“ galima pasakyti, kad žvilgsnį jis patraukia, o kai kurie sprendimai net ir prikausto.

Pavyzdžiui, priekyje visi dėmesį atkreipia į dideles radiatoriaus groteles su išdidžiai jose pūpsančia „Hyundai“ emblema. Tačiau toks sprendimas jokia revoliucija. Tai jau seniausiai padarė „Audi“ su pirmosios kartos Q7 modeliu, vėliau ir japonai su „Lexus RX“. 

Tuo metu dėmesį „Santa Fe“ prikausto savo neįprastais priekiniais  žibintais. Viršuje sumontuoti dienos šviesos, apačioje – trumpųjų ir ilgųjų šviesų žibintai. Tačiau, kad tai suprastum ir prie to priprastum reikia šiek tiek laiko. Todėl automobilio dizainerį reikėtų pasveikinti, nes jei jo tikslas buvo sukelti dilemą ir tokiu būdu prikaustyti žvilgsnį – jam tai pavyko.

Visapusiškas progresas

Būtent trečios kartos „Santa Fe“, kaip ir visa tuometė „Hyundai“ modelių linija, privertė sunerimti Europos gamintojus. Ilgai laidę pažadus, kad vieną dieną jie taps rimtais konkurentais, korėjiečiai tai galiausiai ir padarė.

Išmėginus naujausią korėjiečių kūrinį, panašu, kad atsitraukti „Hyundai“ nežada, ir toliau sėkmingai lipa ant kulnų tiems, kurie anksčiau iš šio gamintojo juokėsi. 

Pavyzdžiui, pradėjęs savo pirmąją distanciją, pirmosios kartos „Santa Fe“ mūvėjo prastus batelius, nekokybišką aprangą, o ir fizinė forma tikrai nebuvo pati geriausia – tai vis kokį raumenį patempdavo, tai plaučiams oro pritrūkdavo.

Tuo metu dabar – nieko panašaus. Kokybiška apranga, stabilumas ir ištvermė yra nepalyginti geresni. Pavyzdžiui, viduje galima rasti tik kokybišką plastiką ir malonias lietimui medžiagas. Jos ne ką prastesnės, o kai kuriose vietose, drįsčiau teigti, net ir geresnės nei viename iš lyderių „Volkswagen Touareg“. 

Įrangos sąrašas taip pat pakankamai respektabilus – šildomos ir ventiliuojamos priekinės sėdynės, šildomas vairas, gausi saugumo įranga, kurią sudaro nukrypimo nuo važiavimo linijos ir autonominio stabdymo sistemos. 

Paminėti verta ir dar vieną puikią saugo sistemą, kuri perspėja vairuotoją apie iš galo važiuojančius automobilius. Pavyzdžiui, kai išvažiuojate iš parkavimo vietos, bet šoninį vaizdą užstoja kiti automobiliai, sistema jus perspėja, jei iš kurios nors pusės artėja kita transporto priemonė. 

Pagalvota ir apie iš automobilio išlipančius vaikus. Jei iš galo artėja kitas automobilis, kuris gali trukdyti saugiai išlipti – šį pranešimą tikrai išgirsite. Galiausiai, kad nenutiktų nelaimė, vaikas net negalės atidaryti durelių, kol automobilis neįvertins, jog situacija leidžia tai daryti. Tėvai už šią sistemą „Santa Fe“ padėkos ne kartą.

Bet ne visais technologiniais atžvilgiais šis „Hyundai“ flagmanas lenkia konkurentus. Pavyzdžiui, tas pats „Volkswagen Touareg“ visus žavi ypač dideliu aukštos raiškos lietimui jautriu ekranu. Tuo metu „Santa Fe“ centrinėje konsolėje pūpsantis ekranas atrodo ne taip įspūdingai.

Lengvesnis valdymas ir išsikvepiantis variklis

Pastebimai pagerėjo ir valdymo savybės. Ankstesnės kartos modelis buvo komfortiškas, bet valdomas šiek tiek gremėzdiškai ir vairuotojui visada primindavo, kad važiuojama su didesnio pravažumo, dideliu, sunkiu automobiliu.

Naujasis „Santa Fe“ labiau primena arčiau žemės važinėjančius vidutinio dydžio universalus. Tai reiškia, kad automobilis lengvai valdomas ir pakankamai klusniai vykdo vairuotojo komandas. Bet viskam yra savo ribos ir kelyje sutikęs staigesnį kelio vingį „Santa Fe“ primena apie vis dar galiojančius fizikos dėsnius ir vietoj akseleratoriaus verčia rinktis stabdžių pedalą. 

Tačiau, palyginti su pirmtaku, važiuojant naujuoju modeliu visa tai vyksta vėliau ir automobilis suteikia daugiau pasitikėjimo nei anksčiau. 

Nepaisant to, kad situacija pastebimai geresnė, „Santa Fe“ nėra pirmūnas, ir tarp pagrindinių konkurentų atsirastų ne vienas, galintis pamokyti korėjietį geresnių valdymo savybių.

Naujasis – LRT.lt mėgintas „Santa Fe“ – į priekį varomas 2,2 l darbinio tūrio turbo dyzelinio variklio, kuris turi 200 arklio galių ir 440 Nm sukimo momentą. Tai nėra visiškai naujas variklis. Jis atkeliavo iš pirmtako ir buvo pritaikytas tam, kad atitiktų naujus emisijų standartus. 

Važiuojant iki 100 km/val. greičiu, automobilis spurtuoja pakankamai energingai, tačiau perlipus šią ribą šiek tiek išsikvepia ir nebegali palaikyti aukšto tempo. Tą paaiškinti galima ne pačiu mažiausiu svoriu ir kartais dėl apsisprendimo abejojančia aštuonių pavarų automatine pavarų dėže. Nestumiama į kraštutinumus ji veikia sklandžiai, tačiau važiuojant užmiestyje akseleratorių numynus iki galo norėtųsi, kad sprendimą žeminti pavarą ji priimtų greičiau. 

Per žingsnelį nuo aukščiausio pakylos laiptelio

Pietų korėjiečiai dar kartą įrodė, kad jų ambicijos didelės ir tikslas tapti vienu didžiausiu ir svarbiausiu naujų automobilių rinkos žaidėju nėra iš piršto laužtos. Tai įrodo ir naujasis „Santa Fe“, kuris prie lyderių priartėjo dar arčiau. 

Tai praktiškas, patogus ir saugus automobilis, kuriam iki viršūnės trūksta nedaug. Nuo vienų konkurentų jis puse kojos atsilieka valdymo savybėmis, nuo kitų – kiek pasenusiai atrodančia multimedijos sistema.

Tačiau sudėliojus visus „Už“ ir „Prieš“, išvada tokia – naujasis „Hyundai Santa Fe“ pasirinkimų sąraše turėtų užimti aukštą poziciją ir turėtų būti pakankamai geidžiamas automobilis tarp tų, kurie ieško būtent tokio kirpimo keturračio.

Galiausiai – kaina. LRT.lt mėgintas „Hyundai Santa Fe“ buvo aprūpintas visa įmanoma įranga ir įkainotas beveik 53 tūkst. eurų, o bazinis modelis kainuoja nuo 40 tūkst. Palyginti pigiausias, bazinės komplektacijos „Volkswagen Touareg“ kainuoja nuo 74 tūkst. Taigi skirtumas daugiau nei akivaizdus.

Mėgintas automobilis: "Hyundai Santa Fe"

Variklis: 4 cilindrų, 2,2 l darbinio tūrio, turbo dyzelinis

Galingumas: 200 AG, 440 Nm sukimo momentas

Pavarų dėžė: 8 pavarų automatinė 

Mėginto automobilio kaina: 52,725 eurai