Eismas

2018.11.14 15:35

Per ateinantį dešimtmetį Ukmergės gatvė Vilniuje keisis kardinaliai

Vytenis Kudarauskas, LRT.lt2018.11.14 15:35

Ukmergės gatvė yra viena svarbiausių Vilniaus mieste – joje kasdien važiuoja daugiau nei 50 tūkst. transporto priemoių, šalia jos gyvena daugiau nei 30 tūkst. miestiečių. Tačiau Vilniaus meras Remigijus Šimašius pripažįsta – kol kas, tai gatvė, kuri pritaikyta tik automobilių eismui, o ir šią funkciją ji atlieka netinkamai. Bet iki 2030-ųjų viskas gali pasikeisti kardinaliai.

Pertvarkant Ukmergės gatvę, kurioje prasideda A2 magistralinis kelias į Panevėžį, Vilniaus miesto savivaldybė pasitelkė architektų biurą „Pupa – strateginė urbanistika“.

Architektai parengė gaires, kaip turėtų pasikeisti 4,5 kilometro Ukmergės gatvės atkarpa nuo Ozo gatvės ir Vakarinio aplinkkelio.

Pagal pristatytą planą, Ukmergės gatvė turėtų keistis radikaliai, tiek kalbant apie eismo infrastruktūros pakeitimus, tiek apie bendrą gatvės vaizdą ir funkcijas.

Abejose gatvės pusėse turėtų atsirasti nauji dviračių ir pėsčiųjų takai, o labiausiai pastebimas numatomas pasikeitimas – linijinio parko atsiradimas ir 1,500 želdinių pasodinimas.

Pagrindinė pristatytos vizijos užduotis – užtikrinti, kad ši gatvė taptų patogesnė dviratininkams, pėstiesieisms ir viešajam transportui, tačiau dėl to neturėtų nukentėti ir automobilių vairuotojai.

Atnaujintoje gatvėje planuojama įrengti ir daugiau viešųjų erdvių, parkų, aktyvaus laisvalaikio zonų. Kaip teigia projektą parengę ir pristatę architektų biuro „Pupa – strateginė urganisitika“ atstovai, tokiu būdu Ukmergės gatvei suteikti naują įvaizdį.

Miesto meras R. Šimašius pastebėjo, kad Ukmergės gatvė turi centrinei miesto daliai būdingų bruožų, kur vyksta ne tik intesnsyvus eismas, bet yra ir pramogų, prekybos, bei gyvenamųjų pastatų. Todėl dabar Ukmergės gatvė primena centrinę miesto dalį, kuri nėra centre. 

Atnaujinta gatvė šį įvaizdį turėtų sustiprinti dar labiau, o pagerintas funkcionalumas, prie kurio prisidės ir Šiaurinės, Pavilnionių bei Mykolo Lietuvio gavių įrengimas bei rekonstrukcijos, užtikrins geresnį eismo pralaidumą.

Vykdant Ukmergės g. rekonstrukciją atsiras daugiau dviejų lygio sankryžų, o kai kurios esamos, pavyzdžiui, sankirta tarp Ukmergės ir Ateities gatvių, bus rekonstruota taip, kad taptų patogesnė vairuotojams.

E. Blaževič/LRT nuotr.

Pasikeitimų, dėl planuojamo statyti Nacionalinio stadiono, turėtų atsirasti ir Ukmergės bei Ozo gatvių sankirtoje. 

Darbai jau prasidėjo

Ukmergės gatvės rekonstrukciją planuojama baigti iki 2030-ųjų. Visas projektas suskirstytas į atskirus etapus ir pirmasi jau pradėtas įgyventinti. Šiuo metu klojamas naujas Šeškinės kalno asfalto sluoksnis ir sodinami želdiniai. 

Kiti darbai, pavyzdžiui, naujų dviračių ir pėsčiųjų takų įrengimas, turėtų prasidėti 2019-ųjų metų antrąjį ketvirtį. 

Beveik 10-ies kilometrų ilgio Ukmergės gatvė yra viena seniausių sostinėje. Esminių pertvarkų ji yra susilaukusi 1980-aisiais, kai buvo nutiesta platesnė, didesnių parametrų gatvė, iš pradžių formuota kaip greitkelis.

20180218

Įkelk naujieną

Nuotraukos
Nuotraukos
Kelkite nuotraukas tiesiai iš kompiuterio arba spauskite pridėti nuotrauką/as
Nuorodos į audiovizualinę informaciją
Autorius