Europos Komisija (EK) pradėjo antimonopolinį tyrimą dėl bendrovių BMW, „Daimler“ ir koncerno „Volkswagen Group“ („Volkswagen“, „Audi“, „Porsche“) galimo kartelinio susitarimo dėl taršos pašalinimo technologijų diegimo. Apie tai teigiama EK pareiškime, išplatintame antradienį Briuselyje.
„EK pradeda oficialų antimonopolinį tyrimą dėl galimo kartelinio susitarimo tarp BMW, „Daimler“ ir grupės VW („Volkswagen“, „Audi“, „Porsche“) dėl technologijų, skirtų pašalinti benzininių bei dyzelinių lengvųjų automobilių išmetamus teršalus, kūrimo ir diegimo“, – pažymima pareiškime.
Pasak už konkurenciją atsakingos eurokomisarės Margrethe`ės Vestager, įtariama, kad BMW, „Daimler“ ir VW „susimokė tarpusavyje nekonkuruoti viena su kita kuriant ir taikant“ taršos pašalinimo sistemas, skirtas benzininiams bei dyzelių varomiems keleiviniams automobiliams.
„Jeigu tokie įtarimai pasitvirtins, toks slaptas susitarimas galėjo atimti iš vartotojų galimybę įsigyti aplinką mažiau teršiančius lengvuosius automobilius, nors tokios technologijos buvo prieinamos gamintojams“, – pridūrė ji.
EK ketina išsiaiškinti, ar aukščiau minėtos automobilių gamintojos buvo slapta susimokiusios „riboti automobilių taršos kontrolės sistemų kūrimą ir diegimą“. Šiuo metu „pakankamų įrodymų“, esą bendrovės pažeidė antimonopolinius įstatymus, EK neturi. Oficialus tyrimo pabaigos terminas nenustatytas.
Liepos pabaigoje Vokietijos žurnalas „Der Spiegel“ skelbė, kad penkios automobilių gamintojos – „Volkswagen“, „Audi“, „Porsche“, BMW ir „Daimler“ – nuo dešimtojo dešimtmečio derindavo savo veiksmus, susijusius su gamyba, kaina, automobilių detalių tiekėjais ir netgi su teršalų valymo mechanizmų montavimu dyzeliniuose automobiliuose. Spalį ES antimonopolinės institucijos atliko patikras šių bendrovių įmonėse Vokietijoje.