Eismas

2018.09.10 07:06

„Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo“: idealiame pasaulyje tai būtų idealus automobilis

Idealiame pasaulyje keliai būtų stiklo lygumo, greitis juose būtų neribojamas, šeimos būtų darnios ir augintų du vaikus – berniuką ir mergaitę, o pinigai neegzistuotų, nes, nepaisant to, ką dirba, visi būtų vertinami vienodai. Tokiame pasaulyje nereikėtų kitų automobilių, nes pakaktų vieno – „Porsche Panamera 4 E-Hybrid“. Deja, pasaulis nėra idealus.

Viskas prasidėjo prieš 30 metų

Norint suprasti, koks automobilis yra „Panamera“, reikėtų pažvelgti į trumpą šio modelio atsiradimo priešistorę.

Pradėti reikėtų nuo prieš 30 metų pristatyto „Porsche 989“ koncepto. Tai buvo gamintojo vizija, kaip galėtų atrodyti prabangus ir praktiškas keturių durų automobilis, kuris tuo pačiu turėtų ir „Porsche“ arkliuko 911 modelio sportiškumą. Deja, tačiau dėl ne pačios geriausios tuometės gamintojo finansinės situacijos projektas buvo sustabdytas ir 989 išliko tik vizija.

Bet pirmajame XXI amžiaus dešimtmetyje „Porsche“ gyveno jau kur kas geriau. Taip gerai, kad daugiau dėmesio galėjo skirti modelių gamos plėtrai. Pavyzdžiui, drąsiu žingsniu tapo didesnio pravažumo „Cayenne“, kuris, nors ir turėjo iškęsti skaudžius kritikos dūrius, galiausiai sulaukė sėkmės. 

Todėl „Porsche“ nusprendė surizikuoti dar kartą ir ilgai brandintą sportiško ir prabangaus fastback sedano viziją pavertė realybe. 2009-aisiais debiutavusiam modeliui buvo suteiktas „Panamera“ vardas.

Antroji modelio karta

Atrodo, kad viskas, ką per pastaruosius du dešimtmečius daro „Porsche“, yra užprogramuota sėkmei. „Cayenne“, „Panamera“, „Macan“, „Cayman“ – visi šie neribotos serijos automobiliai įtvirtino savo pozicijas ir džiugina gamintoją neblėstančiais pardavimais. 

Tačiau visą dėmesį sutelkime į „Panamera“. Pirmoji šio modelio karta debiutavo 2009-aisiais ir buvo gaminama iki 2016-ųjų, nes būtent šiais metais buvo pradėta gaminti antroji „Panamera“ karta, gavusi 971 kėbulo indeksą. 

Kad nebūtų per mažai ir klientai galėtų džiaugtis dar didesnėmis pasirinkimo galimybėmis, 2017-aisiais buvo pristatyta „Sport Turismo“ versija – ūkiškai kalbant, „Panamera“ universalas. Truputį praktiškesnė versija tiems, kuriems reikia daugiau vietos, pavyzdžiui, vaikų daiktams susidėti. 

Asmeniškai man tai ir gražesnė versija. Dailiai nubrėžtos linijos užpildo galinės automobilio dalies siluetą ir nesuteikia sunkumo įspūdžio, kurį neretai demonstruoja universalo kėbulą turintys automobiliai. 

Labiau sportiškas nei komfortiškas

„Panamera“ yra penkių metrų ilgio ir beveik dviejų metrų pločio. Kad būtų lengviau įsivaizduoti, tai 5 serijos BMW, „Audi A6“ ir „Mercedes-Benz E klasės“ atitikmuo. Bent jau pagal centimetrus. Nes pagal kainą ir važiavimo savybes, „Panamera“ tampa kitos lygos atstovu. 

„Panamera“ patiks tiems, kurie nori tiksliai valdomo ir labai stabilaus automobilio. Vairo mechanizmas jautrus kaip katino ūsai ir reaguoja į menkiausią vairuotojo komandą. 3 metrų atstumas tarp ašių + 265 milimetrų padangų plotis priekyje + 295 milimetrų plotis gale = 1,000,000 sukibimo. Žinoma, yra ir daugiau dėmenų, kurie daro įtaką stabilumui, pavyzdžiui, orinė važiuoklės sistema ir iš aliuminio pagaminti pakabos elementai. 

Bet norint pateisinti „Porsche“ kaip sportinių automobilių gamintojo vardą „Panamera‘i“ teko sumažinti komforto balansą. Ne, tai nėra tas sportininkas, kuris demonstruoja kietą pilvo presą, todėl komforto lygis pakankamas, bet toli gražu ne toks, kokį demonstruoja daugelis kitų šios klasės automobilių. 

Interjere derinamos tradicijos ir modernios technologijos

Akivaizdžiai į sportiškumą orientuotas ir automobilio interjeras. Pavyzdžiui, sėdynės nuo pačios akimirkos, kai į jas nugulama, pasitinka standumu. Ant svarstyklių padėjus komfortą ir sportiškumą, rodyklė akivaizdžiai pakrypsta į pastarojo pusę. 

Prietaisų skydelyje taip pat afišuojamas poršiškumas, nes, kaip ir pridera šio gamintojo automobiliams, svarbiausią vietą čia užima tachometras. Tik kalbant konkrečiai apie „4 E-Hybrid“ tas akcentas neatrodo labai logiškas, nes važiuojant naudojant tik elektros variklį sūkių rodyklė ramiai ilsisi prie 0 padalos. Todėl geriau būtų matyti greitį, tačiau, šiuo atveju, prioritetas skiriamas tradicijoms.

Lietimui jautrus ekranas dabar nustebintų nebent neandartalietį. Šiame automobilyje jis taip taip niekuo nestebina. Raiška puiki. Paspaudus – veikia. Tik vienas trūkumas, kuris tiesiogiai susijęs ne su ekranu, bet su vaizdo kameromis padedančiomis parkuotis. Jų tenkintų pigesnių automobilių vairuotojus, bet turėtų sukelti rūškaną miną „Porsche“ vairuotojų tarpe.

Palyginus antros kartos „Panamera“ su pirmos kartos modeliu, prietaisų valdymas tapo paprastesnis. Pirmosios kartos modelyje buvo daug mygtukų, kurių kiekvienas turėjo savo funkciją. Dėl tos gausybės mirguliavo ne tik akys, bet ir protas, kai reikėjo surasti konkretų mygtuką, norint pasirinkti konkrečią funkciją. 

Dabar viskas kiek paprasčiau. Funkcijų valdymui skirtas skydelis turi ne fizinius, bet lietimui jautrius mygtukus, ir jų čia pastebimai mažiau nei anksčiau. Tai ne tik palengvina sistemų valdymą, bet ir interjero dizainui suteikia daugiau solidumo ir lengvumo. 

Efektyvi ir efektinga hibridinė pavara

„Porsche Panamera 4 E-Hybrid“ turi 2,9 l darbinio tūrio, turbo benzininį vidaus degimo variklį, kuris, degindamas benziną, generuoja 330 arklio galių ir 450 Nm sukimo momentą. Taip pat ir elektrinį variklį, kuris turi 136 arklio galias ir net 400 Nm sukimo momentą. Tačiau nereikėtų visų šių skaičių sumuoti ir aikčioti dėl bendro variklių pajėgumo, nes kartu jie dirba labai retai ir labai trumpai.

„Panamera 4 E-Hybrid“ gali važiuoti naudodamas tik elektros variklį. Pilnai įkrautu akumuliatoriumi, pavyks nuvažiuoti apie 40 kilometrų, todėl mieste to pakaktų nuvažiuoti į darbą, grįžti namo taip ir nepabudinus benzininio triukšmadario. 

Pasirinkus hibridinį režimą, automobilis važiuoja naudodamas elektros variklį ir benzininis atgyja tik kai reikia daugiau galios arba mažėja akumuliatoriaus įkrova. Įdomu tai, kad važiuojant naudojant tik elektros variklį arba pasirinkus hibridinį režimą, prietaisų skydelyje rodoma, kokią pavarą yra įjungusi pavarų dėžė, nors vidaus degimo variklis ir neveikia. Šiek tiek keista matyti tokią informaciją šalia variklio sūkių rodyklės, kuri nerodo jokių gyvybės ženklų.

Abu šie režimai – tiek pilnai elektrinis, tiek ir hibridinis – puikiai tinka važiuojant mieste ir leidžia sutaupyti daug kuro, kurio prireiktų naudojant tik vidaus degimo variklį. Privalumas ir tai, kad elektros variklio akumuliatorių galima įkrauti iš rozetės namuose. 

Likę du važiavimo režimai – „Sport“ ir „Sport plus“. „Porsche“ nežaidžia su „Comfort“ ar „Normal“. Tiesiog – važiuoji ekologiškai ir ekonomiškai, arba važiuoji sportiškai. Taigi, pasirinkus „Sport“ režimą, automobilis varomas tik vidaus degimo variklio ir gali dirbti kaip generatorius elektros variklio akumuliatoriaus įkrovimui. 

Tai rėžimas, kurį įsijungi iš karto išvažiavęs iš miesto, nes čia elektros variklis bus greitai numarintas dėl pasibaigusios elektros. Naudojant tik benziną ir disponuojant 330 arklio galių, su šia „Panamera“ galima važiuoti taip pat, kaip ir su bet kuriu kitu automobiliu, tik greičiau. Per daug negąsdina ir vidutinės kuro sąnaudos, kurios nesiekia ir 10 litrų šimtui kilometrų. 

Bet tai dar ne viskas, nes hibridinės pavaros privalumas nėra tik ekonomija. „Porsche“ tai panaudojo ir smagumui, nes šis automobilis turi „BOOST“ funkciją. Paspaudus reikiamą mygtuką, 20 sekundžių tiek vidaus degimo, tiek ir elektrinis varikliai pradės bendrą darbą, kurio metu į ratus bus siunčiamas maksimalus abiejų jėgainių galingumas. Tai ne tik smagu, bet padeda ir, pavyzdžiui, lenkimo metu. 

Paskutinis režimas – „Sport plus“, – kaip ir galima tikėtis, viską tik dar labiau paaštrina ir pakietina. Jį naudojau mažiausiai, nes naudojant jį, komforto kartelė nukrenta praktiškai į visišką dugną. 

Hibridinė „Panamera 4 E-Hybrid“ sistema veikia efektyviai ir suteikia daug laisvės bei leidžia pasirinkti tai, ko nori, arba tai, ko reikia. Pagirtinai veikianti 8 pavarų PDK automatinė greičių dėžė taip pat prisideda prie to, kad automobilis neerzintų ir veiktų tiksliai kaip šveicariškas laikrodis. 

Tiesa, gamintojas deklaruoja, kad vidutinės šio hibrido kuro sąnaudos tik 2,6 l benzino šimtui kilometrų. Mėnulyje, kur gravitacija keturis kartus mažesnė nei Žemėje, galbūt ir taip. Bet mūsų planetoje pasiekti tokį skaičių nerealu. 

Mieste, visiškai išnaudojant elektros variklį, gal ir pavyktų įveikti 100 kilometrų sudeginus mažiau nei 5 litrus benzino. Užmiestyje galima pasiekti ir 8 litrų vidurkį. Tai nėra blogai. Priešingai, geri rezultatai tokiam automobiliui, tačiau tikrai ne tokie optimistiški, kaip deklaruoja „Porsche“.

Idealus pasaulis

Apie „Porsche Panamera 4 E-Hybrid“ galima pasakyti daug gerų žodžių. Ir būtų keista, jei būtų kitaip. Tačiau tai nėra idealus automobilis. Nes gyvename ne idealiame pasaulyje. Visgi, daug ką skaičiuojame pinigais ir, norint įsigyti šį automobilį, jų reikia daug. 

Pradinė kaina – 113 tūkst. eurų. LRT.lt mėginto automobilio kaina siekia net 166 tūkst. eurų. Automobilio kaina visą idilę sudaužo į mažas šukes, kaip kūjis tą padaro su porceliano lėkštute.

Mėgintas automobilis: „Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo“

Variklis:  6 cilindrų, 2,9 l darbinio tūrio, turbo benzinis + elektrinis

Galingumas: Vidaus degimo varikli – 330 AG ir 450 Nm sukimo momentas. Elektrinis variklis – 136 AG ir 700 Nm sukimo momentas

Pavarų dėžė: 8 pavarų automatinė 

Mėginto automobilio kaina: 164,163 eurai