Eismas

2018.12.14 16:59

Naujasis „Volkswagen Touareg“: geriausia, ką siūlo gamintojas

Vytenis Kudarauskas, LRT.lt2018.12.14 16:59

Prieš daugiau nei dešimtmetį didesnio pravažumo automobiliai tapo ne būtinybe, o mada. Jie pakeitė ne tik kasdienių, bet ir prabangių automobilių veidą, nes dabar prabangą simbolizuoja ne sedanai, bet būtent didesnio pravažumo automobiliai. To įrodymas – „Volkswagen“ numarintas „Phaeton“, ir į jo vietą kilstelėtas „Touareg“.

Po to, kai net porą kartų gaivintas prabangus „Phaeton“ sedanas nepateisino net menkiausių lūkesčių, natūralu, kad gamintojui reikėjo ieškoti kažko naujo, arba į kitą lygį kilstelėti tai, ką jau turi. Lyg tyčia „Volkswagen“ savo modelių gamoje turėjo ilgai brandintą, bet taip niekada iki pačios viršūnės ir nepakilusį „Touareg“. 

Dabar, kai didesnio pravažumo automobiliai tiesiog karaliauja, nieko nuostabaus, kad „Touareg“ tapo „Volkswagen“ flagmanu. Nuo šiol tai – pats prabangiausias, geriausiai aprūpintas ir, žinoma, brangiausias modelis visoje „Volkswagen“ flotilėje. Bet ar tai tikrai aukščiausio kalibro automobilis?

Dvi pigios klaidos

Panašu, kad naujasis „Touareg“ abejingų nepalieka. Nors jo išvaizda ganėtinai konservatyvi ir solidi, tačiau masyvus ir saikingai chromu papuoštas automobilis traukia ir praeivių, ir kitų vairuotojų dėmesį. Lyginant naująjį „Touareg“ su pusbroliu „Audi Q7“, pastarasis atrodo kiek blankiau, nors teoriškai, dėl to, kad nešioja premium „Audi“ ženkliuką turėtų būti atvirkščiai. 

Viduje „Touareg“ taip pat neatrodo kaip laipteliu žemiau už „Q7“ stovintis modelis. Priešingai, kai kuriais aspektais jį net lenkia. Pavyzdžiui, „Touareg“ turi milžinišką lietimui jautrų ekraną, kuriuo galima valdyti praktiškai visus automobilio parametrus ir sistemas. Galima pastebėti tai, kad dėl šio televizoriaus egzistavimo centrinėje konsolėje nėra mygtukų. Jų poreikis eliminuojamas dėka dideliame ekrane esančių didelių ikonų, į kurias, bedant pirštą, pataikyti lengva. 

Tai nemažas automobilis, todėl nieko stebėtino, kad ir vietos viduje tiek, kad viduje sulipus keturiems suaugusiems nė vienam iš jų nereikės jausti drėgno kolegos iškvepiamo oro. Kitaip tariant, kiekvienas galės susikurti savo komforto zoną. Koks tai platus automobilis puikiai iliustruoja centre sumontuotas porankis. Ant jo rankas sudėjus ir vairuotojui, ir keleiviui, nereikės jaustis nepatogiai rankoms susilietus, nes to tiesiog neįvyks – atstumas per didelis.

Premium automobilių pirkėjai yra labai išrankūs ir tikisi visapusiško universalumo. Todėl, pavyzdžiui, sėdynės turi būti komfortiškos, bet tuo pačiu užtikrinti, kad vairuotojas sėdėtų užtikrintai ir staigesniame posūkyje neišsprūstų iš sėdynės. Su „Touareg“ to tikrai nenutiks, nes vidurinė sėdynės dalis suteikia komfortą, o šonai – stabilumą. Jo ne per daug, bet pakankamai, kad nesiskųstum.

Tačiau „Volkswagen“ padarė dvi klaidas, dėl kurių optimizmo lygis sumažėja. Pirmoji – tai apdailai panaudotos medžiagos. Tarp sėdynių sumontuota centrinė konsolė pagaminta iš kieto plastiko, kaip ir keletas kitų elementų, pavyzdžiui, dėtuvės dangtis. Tai nėra smulkios detalės, nukištos į nereikšmingas vietas, kurių nepasiekia saulės šviesa. Šiuos dalykus mato ir jaučia tiek vairuotojas, tiek automobilio keleiviai. Paradoksalu, bet viršutinė prietaisų skydelio dalis pagaminta iš tokių medžiagų, kokių norisi vietoj tos pigios masės. 

Kita klaida – vairas. Kai perki premium klasės automobilį, kurio kaina prasideda nuo 60 tūkst. eurų, nori kažko unikalesnio nei vairo, kokį sukioja „Golf“ vairuotojai. Pavyzdžiui, pirmosios kartos „Touareg“ turėjo tokį patį vairą, kaip ir „Phaeton“, nes tai buvo top klasės automobiliai, kurie negalėjo demonstruoti sąsajų su du ar tris kartus pigesniais modeliais. Tokio automobilio pirkėjas nori išskirtinumo – tiek matomo, tiek juntamo, todėl jei „Volkswagen“ tikrai nori „Touareg“ pristatyti kaip išskirtinį savo produktą, jame negali būti tiesioginių sąsajų su pigesniais modeliais. 

Pavyzdžiui, jei „Touareg“ turėtų išskirtinį vairą, kurį vėliau „Volkswagen“ pradėtų naudoti ir „Passat“ modelyje, daugelis sakytų, kad štai, „Passat“ pakilo laipteliu aukščiau, nes naudoja prabangesnio modelio elementus. Bet kai į brangiausią savo produktą dedi pigesniųjų elementus – tai vadinama regresu.

Galiausiai, vairas yra daiktas, kurį vairuotojas laiko vairuodamas automobilį ir jis perteikia pojūtį, ką vairuoji. Šiuo atveju, pojūtis neturi priminti to, kad vairuoji biudžetinės klasės automobilį.

Variklis tik vienas. Bet geras

Kol kas naujasis „Volkswagen Touareg“ Lietuvoje siūlomas su vienu varikliu. Tai – 3,0 l darbinio tūrio, 6 cilindrų, V formos turbo dyzelis. Tiesa, galima paminėti, kad galima rinktis silpnesnę versiją su 230 arba galingesnę su beveik 290 arklio galių. Mėginau galingesnę versiją, kuri šiam automobiliui tinka puikiai. 

Tai – energingas, dinamiškai plačiame sūkių diapozone veikiantis variklis. Galbūt norėtųsi daugiau energijos pajudant iš vietos, bet tai riboja ne variklis, o pavarų dėžė. Tačiau važiuojant ir akseleruojant iš eigos, „Touareg“ nesapnuoja.

Kalbant apie pavarų dėžę, pasirinkimas taip pat vienas – aštuonių pavarų automatinė greičių dėžė. Ji veikia taip, kaip ir turi veikti premium klasės automobilyje, kuris orientuotas į komfortišką važiavimą. Pavaros jungiamos beveik nejuntamai ir greitai. Delsimą galima pastebėti nebent suradus akseleratoriaus pedalo dugną, verčiant „Touareg“ važiuoti agresyviai. Ir kai važiuojama nedideliu greičiu, pavyzdžiui, stovėjimo aikštelėje. Pavarų dėžė pradeda pyktis su savimi ir neapsispręsdama, ką daryti – pavarą tai paaukština, tai pažemina. 

Premium, bet ne sportiškas važiavimas

LRT.lt mėgintas naujasis „Touareg“ aprūpintas orine važiuokle. Ji užtikrina puikų komforto lygį, sugerdama praktiškai visus kelio nelygumus ir gerą stabilumą. Daugiau nei dviejų tonų svoris ir aukštas svorio centras turėtų reikšti disbalansą, bet „Touareg“ tuo nepasižymi ir tai maloni staigmena. Taip pat dėl orinės važiuoklės galima padidinti arba sumažinti prošvaisą. Pasirinkti maksimalų aukštį reikėtų tik pačiu blogiausiu atveju, kai reikia išlipti iš sunkiai pravažiuojamo kelio, nes kitu atveju teks kentėti nepakenčiamą kietumą.

„Touareg“ turi kelis važiavimo lygius. Pavyzdžiui, galima pasirinkti tokį, kuris automobilį subalansuoja važiuoti bekele. Kitas – važiuoti slidžiu keliu. Režimai pakeičia važiuoklės standumą ir aukštį, koreguoja visų varančiųjų ratų pavaros darbą. Puiku. Bet yra režimas skambiu pavadinimu „Sport“. Ką jis padaro? Viską sugadina.

Visų pirma – „Touareg“ yra didesnio pravažumo automobilis. Ne sportinis kupė. Ne itin galingas automobilis. Ne sedanas. Todėl „Sport“ režimas yra toks pat absurdiškas, kaip ir uogienė ant cepelinų. Niekaip nesuprantu, kam „Volkswagen“ jį čia pateikė kaip privalumą ir suteikė neegzistuojančią iliuziją, kad tai gali būti sportiškas automobilis. Negali. Fiziškai.

Ir kai sakau, kad šis režimas tik viską sugadina, taip ir yra. Pavyzdžiui, pasirinkus „Sport“ režimą pavarų perjungimas netampa aštresnis ar pastebimai greitesnis. Važiuoklė tampa kietesnė, todėl apie komfortą galima pamiršti, bet kažkokio sportiško važiavimo pojūčio nesuteikia. Vairo mechanizmas taip pat netampa labai aštrus ar informatyvus.

Galiausiai, stabdžių sistema. „Touareg“ nustebino, kaip gerai jis stabdo. Primenu, kad tai daugiau nei dvi tonas sveriantis automobilis, kuriam sustoti nėra lengva. Net ir kurį laiką mėginant šiame automobilyje atrasti sportiškumo ir važiuoti kaip įmanoma agresyviau, stabdžių sistema nerodė jokių kapituliavimo požymių. 

„Volkswagen Touareg“ yra geriausia ir brangiausia, ką šiuo metu siūlo gamintojas. Tačiau šiam automobiliui iki viršukalnės dar šiek tiek trūksta. Visų pirma, kokybės. Jokie dideli ekranai ir skaitmeniniai prietaisų skydeliai nesuminkštins ir nepagerins pigaus plastiko, kuris šiame automobilyje panaudotas ne ten, kur reikėtų. 

Ypač atsižvelgiant į kainą, nes mažiausiai už „Touareg“ teks sumokėti 60 tūkst. eurų. Ir kaina gali išsipūsti, pavyzdžiui, iki daugiau nei 90 tūkst. Būtent tiek kainavo „Touareg“, kurį mėgino LRT.lt. O tokia suma, pripažinkite, – nemaža, todėl net ir smulkmenos gali nulemti: pirkėjas rinksis šį automobilį, ar ieškos alternatyvos. 

Mėgintas automobilis: „Volkswagen Touareg“

Variklis: 6 cilindrų, 3,0 l darbinio tūrio, turbo dyzelinis

Galingumas: 286 Arklio galių, 600 Nm sukimo momentas

Pavarų dėžė: 8 pavarų mechaninė

Mėginto automobilio kaina: 92,960 eurų